Exkluzivně na BP.com:
Při návštěvě pobočky je hrubě nespokojených jen 5,4 procenta klientů
Pardubický kraj – čekací doba na pobočkách na výbornou pro méně klientů než ve zbytku republiky
Jihomoravský kraj a čekací doba na pobočkách bank – nespokojených více než ve zbytku republiky
Ústecký kraj – čekací doba na pobočkách mírně horší než ve zbytku ČR
Moravskoslezský kraj – čekací doba na pobočkách v porovnání s ČR pokulhává
Z originálního datového souboru serveru www.bankovnipoplatky.com, který čítá bezmála třicet tisíc (!!!) dotazníků dobrovolně vyplněných klienty v rámci šetření „Kliente, oznámkuj svoji banku“, vyplývá, že pouze 5,4 % bankovních klientů hodnotí subjektivní pocit při návštěvě bankovních poboček školní známkou nedostatečně.
Naopak když sečteme známky výborně a chvalitebně, dostaneme se na 61,3 procentní podíl ze všech respondentů dotazníkového šetření. „Dalších 21 procent ohodnotilo subjektivní pocit z návštěvy pobočky, dojem z interiéru a způsob řešení kontaktu s klientem známkou dobře. Sečteme-li tyto tři známky, tak, vysokoškolskou terminologií řečeno, očekáváním vyhovuje přes čtyři pětiny návštěv bankovních poboček provedených respondenty průzkumu. To je stejně tak překvapivé jako pozitivní,“ říká analytik Aleš Rod. Ukazuje se tak i další věc – vzhledem k tomu, že dotazníky jsou vyplňovány anonymně, on-line a zcela dobrovolně, někdo by mohl předpokládat, že budou obzvláště v České republice motivovat k negativním reakcím. Ty ale nepřicházejí, naopak. Bankovní klienti své banky spíše chválí.
. VYSTAVTE HODNOCENÍ VAŠÍ BANCE .Co se analýzy této otázky z průzkumu týče, výsledky ukazuje následující tabulka. Zatímco u první otázky dotazníku (výsledky ZDE) zatrhlo možnost výborně 55 % respondentů a další čtvrtina přidala známku chvalitebně a v otázce otevírací doby (výsledky ZDE) hodnocení tak příznivé nebylo (součet známek dobře, dostatečně a nedostatečně tvořil téměř jednu všech pětinu odpovědí), v otázce celkového subjektivního pocitu při návštěvě pobočky se hodnocení výborně zamlouvalo 28,1 procent klientů (8147 respondentů) a známku chvalitebně zatrhlo 33,2 % klientů (9611 respondentů). Velmi nespokojených klientů – známka nedostatečně – je podle dotazníku 5,4 procenta (1552 klientů). Na otázku neodpovědělo 2,7 procenta respondentů.
Tabulka – Oznámkujte banku v „předmětu“ CELKOVÝ SUBJEKTIVNÍ POCIT Z NÁVŠTĚVY POBOČKY, INTERIÉR, ŘEŠENÍ KONTAKTU S KLIENTEM:
Hodnocení | Počet | Podíl na celku |
Známka 1 - Výborně | 8.147 |
28,1 % |
Známka 2 - Chvalitebně | 9.611 |
33,2 % |
Známka 3 - Dobře | 6.075 |
21,0 % |
Známka 4 - Dostatečně | 2.833 | 9,8 % |
Známka 5 - Nedostatečně | 1.552 | 5,4 % |
Nevyplněno | 769 | 2,7 % |
Celkem | 28.987 | 100 % |
O PRŮZKUMU:
Průzkum strukturuje klienty podle osmi základních kategorií (tabulka).
Tabulka – Jak jsou klienti strukturováni?
Kritéria pro dělení klientů v dotazníku |
věk |
pohlaví |
vzdělání |
příjmová kategorie |
hodnocená banka |
kraj |
město |
adresa pobočky |
Klienti mohou vystavit své bance vysvědčení v podobě odpovědí na dotazník v následujících devíti kategoriích:
- Dostupnost pobočky (Hodnotí se vzdálenost od MHD, přístupnost k místu, kde pobočka sídlí, označení pobočky, bezbariérovost…)
- Otevírací doba (Vyhovuje otevírací doba pobočky? Je banka otevřená v rozumnou dobu?)
- Celkový subjektivní pocit z návštěvy pobočky (Jak na vás působí interiér? V jakých podmínkách jsou přijímáni klienti? Cítíte se v bance příjemně? Máte se kam posadit? Je jednání diskrétní?)
- Čekací doby (Není čas strávený v bance nepřiměřeně dlouhý? Fungují všechna obslužná místa? Nabízí banka v době čekání nějaké služby, např. vodu zdarma?)
- Komplexnost služeb (Nabízí banka ucelený přístup ke službám, např. svých dceřiných společností?)
- Přístup úředníků ke klientům (Jsou zaměstnanci banky ochotní? Snaží se hledat řešení problému, nebo spíše proč něco nejde?)
- Odborné znalosti úředníků o poskytovaných službách (Umí věcně vysvětlit podstatu produktu, problému, návrhu řešení? Jsou jejich rady spolehlivé a užitečné?)
- Přístupnost k informačním materiálům (Jak (ne)snadno se dostanete k informacím ze sazebníků, obchodních podmínek, či přehledům nabízených produktů a služeb? Dává banka tyto materiály na pobočce volně k dispozici?)
- Znalost úředníků o produktech dceřiných společností (Umí bankéř doporučit stavební spoření, investiční fond, hypotéku, pojištění nebo třeba povinné ručení?
DOTAZNÍKOVÉ ŠETŘENÍ JE SAMOZŘEJMĚ ANONYMNÍ!
Exkluzivně na BP.com: Při návštěvě pobočky je hrubě nespokojených jen 5,4 procenta klientů
Diskutovat (0)Další články k tématu
Bankám jsme v tomto roce na poplatcích již celkem zaplatili
Kurzovní lístek Citfin
Země | Měna | Deviza střed |
---|---|---|
1 EUR | 25,3060 | |
1 USD | 23,4400 | |
1 PLN | 5,8760 | |
1 GBP | 29,5935 | |
1 CHF | 26,0060 | |
100 HUF | 6,4250 | |
1 RON | 5,0918 |
Zprávy z devizového trhu
- Domácí HDP v roce 2023 klesl o 0,2 %
28. 03. 2024 - Šedivé úterý příliš kurzových pohybů nepřineslo
27. 03. 2024 - Region vlající ve stínu eurodolaru
26. 03. 2024 - Fotbal a data
25. 03. 2024 - Koruna se vrací k oslabování
22. 03. 2024 - Koruna po zasedání ČNB posílila
21. 03. 2024 - Ne zda, ale jak moc dnes ČNB sníží sazby?
20. 03. 2024