Exkluzivně:
Nespokojenost klientů s přístupem bankéřů v ČR? Ale jděte…
Pardubický kraj – čekací doba na pobočkách na výbornou pro méně klientů než ve zbytku republiky
Jihomoravský kraj a čekací doba na pobočkách bank – nespokojených více než ve zbytku republiky
Ústecký kraj – čekací doba na pobočkách mírně horší než ve zbytku ČR
Moravskoslezský kraj – čekací doba na pobočkách v porovnání s ČR pokulhává
Server www.bankovnipoplatky.com za roky své existence nasbíral téměř třicet tisíc vyplněných dotazníků, v nichž klienti dobrovolně hodnotí služby jednotlivých tuzemských bank. Tento exkluzivní a bezkonkurenční soubor nabízí mnoho prostoru pro jednotlivé analýzy, a to jak celého trhu, tak jednotlivých bank. Analyzujme nyní otázku č. 6.
V té klienti hodnotili přístup bankovních úředníků ke klientům, především jejich ochotu. A ačkoliv se to může zdát překvapivé, výsledky jsou velmi pozitivní. 47,6 procent bankovních klientů hodnotí služby svých bankéřů známkou „výborně“, dalších 26,6 % klientů vystavilo svým bankéřům známku chvalitebně. Známku dobře pak udělilo 12 procent klientů.
.NEPŘEHLÉDNĚTE DALŠÍ DÍLY A ANALÝZU ODPOVĚDÍ NA PŘEDCHOZÍ OTÁZKY ZDE!
.„Výsledky dokládají, že informace o negativních zážitcích na pobočkách, nerudných úřednících za přepážkou a nepříjemných telefonních bankéřích jsou tzv. optickou většinou, tedy tím, čeho si člověk snáze všimne a pak z toho vyvozuje závěry. Datový soubor odpovědí, z něhož výstup plyne, je totiž tak rozsáhlý, že nám dovolí tvrdit následující: Většina bankovních klientů je s chováním bankéřů velmi spokojena, ale nemá tendenci o tom vyprávět přátelům a kolegům nebo psát či mluvit do médií. Považují to za samozřejmost,“ říká analytik Aleš Rod.
Hrubě nespokojeno je s přístupem bankéřů 5,9 procenta klientů (1702), jen o 17 hlasů více oznámkovalo chování úředníků známkou dostatečně.
TABULKA: Jak hodnotíte přístup a chování bankéřů?
Hodnocení |
Počet odpovědí |
Podíl na celku (%) |
Známka 1 - Výborně | 13795 | 47,6% |
Známka 2 - Chvalitebně | 7713 | 26,6% |
Známka 3 - Dobře | 3437 | 11,9% |
Známka 4 - Dostatečně | 1719 | 5,9% |
Známka 5 - Nedostatečně | 1702 | 5,9% |
Nevyplněno | 621 | 2,1% |
Celkem | 28987 | 100% |
O PRŮZKUMU:
Průzkum strukturuje klienty podle osmi základních kategorií (tabulka).
Tabulka – Jak jsou klienti strukturováni?
Kritéria pro dělení klientů v dotazníku |
věk |
pohlaví |
vzdělání |
příjmová kategorie |
hodnocená banka |
kraj |
město |
adresa pobočky |
Klienti mohou vystavit své bance vysvědčení v podobě odpovědí na dotazník v následujících devíti kategoriích:
- Dostupnost pobočky (Hodnotí se vzdálenost od MHD, přístupnost k místu, kde pobočka sídlí, označení pobočky, bezbariérovost…)
- Otevírací doba (Vyhovuje otevírací doba pobočky? Je banka otevřená v rozumnou dobu?)
- Celkový subjektivní pocit z návštěvy pobočky (Jak na vás působí interiér? V jakých podmínkách jsou přijímáni klienti? Cítíte se v bance příjemně? Máte se kam posadit? Je jednání diskrétní?)
- Čekací doby (Není čas strávený v bance nepřiměřeně dlouhý? Fungují všechna obslužná místa? Nabízí banka v době čekání nějaké služby, např. vodu zdarma?)
- Komplexnost služeb (Nabízí banka ucelený přístup ke službám, např. svých dceřiných společností?)
- Přístup úředníků ke klientům (Jsou zaměstnanci banky ochotní? Snaží se hledat řešení problému, nebo spíše proč něco nejde?)
- Odborné znalosti úředníků o poskytovaných službách (Umí věcně vysvětlit podstatu produktu, problému, návrhu řešení? Jsou jejich rady spolehlivé a užitečné?)
- Přístupnost k informačním materiálům (Jak (ne)snadno se dostanete k informacím ze sazebníků, obchodních podmínek, či přehledům nabízených produktů a služeb? Dává banka tyto materiály na pobočce volně k dispozici?)
- Znalost úředníků o produktech dceřiných společností (Umí bankéř doporučit stavební spoření, investiční fond, hypotéku, pojištění nebo třeba povinné ručení?
DOTAZNÍKOVÉ ŠETŘENÍ JE SAMOZŘEJMĚ ANONYMNÍ!
Další články k tématu
Bankám jsme v tomto roce na poplatcích již celkem zaplatili
Kurzovní lístek Citfin
Země | Měna | Deviza střed |
---|---|---|
1 EUR | 25,2350 | |
1 USD | 23,6060 | |
1 PLN | 5,8235 | |
1 GBP | 29,3795 | |
1 CHF | 25,8270 | |
100 HUF | 6,4100 | |
1 RON | 5,0710 |
Zprávy z devizového trhu
- Dolar včera neustál výsledky PMI z Evropy
24. 04. 2024 - Co dnes řekne ČNB v San Piego city?
23. 04. 2024 - Bitcoinové třesky plesky
22. 04. 2024 - Exploze v Iránu zahýbala i korunou
19. 04. 2024 - Středa! Inflace třeba?
18. 04. 2024 - Polský zlotý nečekaně ztrácí
17. 04. 2024 - Dolar stále na vlně
16. 04. 2024