Exkluzivně:
Nespokojenost klientů s přístupem bankéřů v ČR? Ale jděte…


18. 07. 2012  02:54     BP.com     komentáře (0)

Server www.bankovnipoplatky.com za roky své existence nasbíral téměř třicet tisíc vyplněných dotazníků, v nichž klienti dobrovolně hodnotí služby jednotlivých tuzemských bank. Tento exkluzivní a bezkonkurenční soubor nabízí mnoho prostoru pro jednotlivé analýzy, a to jak celého trhu, tak jednotlivých bank. Analyzujme nyní otázku č. 6.





V té klienti hodnotili přístup bankovních úředníků ke klientům, především jejich ochotu. A ačkoliv se to může zdát překvapivé, výsledky jsou velmi pozitivní. 47,6 procent bankovních klientů hodnotí služby svých bankéřů známkou „výborně“, dalších 26,6 % klientů vystavilo svým bankéřům známku chvalitebně.  Známku dobře pak udělilo 12 procent klientů.

.

NEPŘEHLÉDNĚTE DALŠÍ DÍLY A ANALÝZU ODPOVĚDÍ NA PŘEDCHOZÍ OTÁZKY ZDE!

.

„Výsledky dokládají, že informace o negativních zážitcích na pobočkách, nerudných úřednících za přepážkou a nepříjemných telefonních bankéřích jsou tzv. optickou většinou, tedy tím, čeho si člověk snáze všimne a pak z toho vyvozuje závěry. Datový soubor odpovědí, z něhož výstup plyne, je totiž tak rozsáhlý, že nám dovolí tvrdit následující: Většina bankovních klientů je s chováním bankéřů velmi spokojena, ale nemá tendenci o tom vyprávět přátelům a kolegům nebo psát či mluvit do médií. Považují to za samozřejmost,“ říká analytik Aleš Rod.

Hrubě nespokojeno je s přístupem bankéřů 5,9 procenta klientů (1702), jen o 17 hlasů více oznámkovalo chování úředníků známkou dostatečně.

TABULKA: Jak hodnotíte přístup a chování bankéřů?

Hodnocení

Počet odpovědí

Podíl na celku (%)

Známka 1 - Výborně 13795 47,6%
Známka 2 - Chvalitebně 7713 26,6%
Známka 3 - Dobře 3437 11,9%
Známka 4 - Dostatečně 1719 5,9%
Známka 5 - Nedostatečně 1702 5,9%
Nevyplněno 621 2,1%
Celkem 28987 100%
www.bankovnipoplatky.com

O PRŮZKUMU:

Průzkum strukturuje klienty podle osmi základních kategorií (tabulka).

Tabulka – Jak jsou klienti strukturováni?

Kritéria pro dělení klientů v dotazníku

věk
pohlaví
vzdělání
příjmová kategorie
hodnocená banka
kraj
město
adresa pobočky
Zdroj: www.bankovnipoplatky.com .

Klienti mohou vystavit své bance vysvědčení v podobě odpovědí na dotazník v následujících devíti kategoriích:

  • Dostupnost pobočky (Hodnotí se vzdálenost od MHD, přístupnost k místu, kde pobočka sídlí, označení pobočky, bezbariérovost…)
  • Otevírací doba (Vyhovuje otevírací doba pobočky? Je banka otevřená v rozumnou dobu?)
  • Celkový subjektivní pocit z návštěvy pobočky (Jak na vás působí interiér? V jakých podmínkách jsou přijímáni klienti? Cítíte se v bance příjemně? Máte se kam posadit? Je jednání diskrétní?)
  • Čekací doby (Není čas strávený v bance nepřiměřeně dlouhý? Fungují všechna obslužná místa? Nabízí banka v době čekání nějaké služby, např. vodu zdarma?)
  • Komplexnost služeb (Nabízí banka ucelený přístup ke službám, např. svých dceřiných společností?)
  • Přístup úředníků ke klientům (Jsou zaměstnanci banky ochotní? Snaží se hledat řešení problému, nebo spíše proč něco nejde?)
  • Odborné znalosti úředníků o poskytovaných službách (Umí věcně vysvětlit podstatu produktu, problému, návrhu řešení? Jsou jejich rady spolehlivé a užitečné?)
  • Přístupnost k informačním materiálům (Jak (ne)snadno se dostanete k informacím ze sazebníků, obchodních podmínek, či přehledům nabízených produktů a služeb? Dává banka tyto materiály na pobočce volně k dispozici?)
  • Znalost úředníků o produktech dceřiných společností (Umí bankéř doporučit stavební spoření, investiční fond, hypotéku, pojištění nebo třeba povinné ručení?

DOTAZNÍKOVÉ ŠETŘENÍ JE SAMOZŘEJMĚ ANONYMNÍ!



Exkluzivně: Nespokojenost klientů s přístupem bankéřů v ČR? Ale jděte…

Diskutovat (0)


Bankám jsme v tomto roce na poplatcích již celkem zaplatili

16392187968

Certifikovaný kalkulátor poplatků

Jednoduše si vypočítejte své bankovní poplatky

Kalkulátor

Číslo týdne

60


ČÍSLO TÝDNE - 60 právě tolik miliard korun investovaly tuzemské firmy do online reklamy na internetu. Je to rekordní částka, která potvrzuje výrazné zvýšení zájmu o reklamu na internetu nejen v České republice.


Kurzovní lístek Citfin

Země Měna Deviza střed
Kurz EUR Euro 1 EUR 25,2350
Kurz USD Americký dolar 1 USD 23,6060
Kurz PLN Złoty 1 PLN 5,8235
Kurz GBP Libra šterlinků 1 GBP 29,3795
Kurz CHF Švýcarský frank 1 CHF 25,8270
Kurz HUF Forint 100 HUF 6,4100
Kurz RON Rumunské nové leu 1 RON 5,0710
Poradna


Komplexní a objektivní hodnocení bank působících na českém trhu. Hodnotit můžete také Vy! Více