Finanční arbitr České republiky se dostává stále více do povědomí spotřebitelů
29. 10. 2010 18:51
František Klufa
komentáře (0)
Počet podnětů rostl i ve 3. čtvrtletí.
Na Kancelář finančního arbitra České republiky se obrací stále více nespokojených spotřebitelů. Dokládají to i výsledky za třetí čtvrtletí roku 2010, kdy bylo doručeno celkem 595 podnětů k
vyřízení, což představuje nárůst oproti stejnému období za rok 2009 o 56 doručených podnětů. Nejčastější podněty se týkaly oblasti úvěrů, ale i tuzemských úhrad, převodů či transakce platebními
kartami v bankomatech v tuzemsku i zahraničí. I nadále se daří udržovat trend rozhodování sporů nejen smírnou cestou, ale také řešit spory za přispění vzájemné komunikace s účastníky řízení, což
napomáhá efektivitě projednávaných sporů. Z celkového počtu doručených podnětů bylo 183 písemných, 171 podnětů bylo doručeno prostřednictvím elektronické odpovědny „Zeptejte se
arbitra“ na webových stránkách www.financniarbitr.cz, dále bylo vyřízeno 186 telefonických podnětů, 52 podnětů bylo podáno osobně, dva podněty byly
doručeny prostřednictvím systému datových schránek a jeden podnět byl doručen prostřednictvím aplikace Facebook. Ze všech doručených podnětů pak bylo zahájeno 96 řízení před finančním arbitrem s
cílem rozhodnout předložený spor, což představuje nárůst počtu zahájených řízení v porovnání se stejným obdobím loňského roku, kdy bylo za stejné období zahájeno celkem 79 řízení. Smírčí způsob
řešení sporů a vzájemná komunikace mezi účastníky řízení přispěla na základě výsledků řízení a po iniciativě a intervenci finančního arbitra ke změně některých pracovních postupů konkrétních
finančních institucí. Zúčastněné instituce přistoupily totiž k úpravě vnitřních pracovních procesů i všeobecných obchodních podmínek, což přispělo ke zlepšení postavení spotřebitele a zároveň
posílení ochrany jeho práv. „Těší mě, že se na naši kancelář obrací stále více lidí. Svědčí to o tom, že povědomí o naší instituci roste a že naše dosavadní práce dává občanům jasný signál: jsem
tu pro vás a umíme vaše problémy efektivně řešit. Pevně věřím, že tento trend bude i nadále pokračovat a my nejenom pomůžeme co největšímu počtu žadatelů, ale přispějeme také ke zlepšení podmínek v
oblasti finančního trhu, posílení ochrany spotřebitele a v získávání důvěry zákazníků finančních institucí,“ dodává finanční arbitr České republiky pan Dr. Ing. František Klufa.
Další články k tématu
Bankám jsme v tomto roce na poplatcích již celkem zaplatili
16508261552
Kč
Kurzovní lístek Citfin
Země | Měna | Deviza střed |
---|---|---|
1 EUR | 25,1550 | |
1 USD | 23,4670 | |
1 PLN | 5,8270 | |
1 GBP | 29,3610 | |
1 CHF | 25,6875 | |
100 HUF | 6,4000 | |
1 RON | 5,0552 |
Zprávy z devizového trhu
- Indikátor důvěry v domácí ekonomiku roste
25. 04. 2024 - Dolar včera neustál výsledky PMI z Evropy
24. 04. 2024 - Co dnes řekne ČNB v San Piego city?
23. 04. 2024 - Bitcoinové třesky plesky
22. 04. 2024 - Exploze v Iránu zahýbala i korunou
19. 04. 2024 - Středa! Inflace třeba?
18. 04. 2024 - Polský zlotý nečekaně ztrácí
17. 04. 2024