Finanční poradna serveru BP:
Odškodnění po UniCredit Bank?


16. 10. 2017  00:27     Miroslav Zeman     komentáře (0)

PONDĚLNÍ SERIÁL - FINANČNÍ PORADNA SERVERU BANKOVNÍ POPLATKY: UniCredit Bank postihl největší výpadek internetového bankovnictví v dějinách. Výpadek trval minimálně tři dny. Problémy to způsobilo hlavně klientům.

 

Finanční poradna serveru BP: Odškodnění po UniCredit Bank?




UniCredit Bank naštvala velké množství svých klientů. Něco tak dnes již samozřejmého jako internetové bankovnictví totiž nefungovalo, ačkoliv měl výpadek představovat jen pár hodin o víkendu, kdy internetové bankovnictví není tolik využíváno. Klienti, zejména z řad firem nyní zkoumají možnosti odškodnění. Věc není samozřejmě tak jednoduchá, jak by se mohlo zdát.

 

Dotaz čtenáře:

 

Můžu vymáhat z UniCred nějakou škodu, když jsme nemohli v naší firmě minulý týden vůbec realizovat finanční transakce, neviděli jsme historii plateb, nemohli jsme ověřovat úhrady za služby a tím nám byla způsobená škoda a zbytečné starosti? Jak od banky případně nějaké odškodnění získat. A jaké na něj máme právo? Četl jsem, že stejně jako já bylo postiženo až půl milionu klientů banky. To bude teda pro tu banku maso. Nejde mi vyloženě o peníze, ale jsem prostě naštvaný, protože si platím za něco, co jsem nedostal. O nějaké plošné kompenzaci by tak banka měla určitě uvažovat.

 

Odpověď odborníka:

Dobrý den, vymáhání škod vůči bance z důvodu výpadku služeb je velmi složité. Předně by jste musel nepochybně prokázat škodu, která Vám byla způsobena. A ta škoda musí být přímo v příčinné souvislosti s výpadkem dané služby. Další věcí je, jak by se vůči Vám jako podnikateli postavil soud, protože v podmínkách, které jsou součástí služby mají banky uvedeno, že neodpovídají za škody způsobené podobnými okolnostmi. Jiné je totiž postavení spotřebitele a jiné podnikatele. Podnikatele berou soudy jako rovného účastníka vztahu, který si má být z titulu své odpovědnosti a zkušeností vědom všeho co podepisuje a čím se jako podnikatel zavazuje a to i ve vztahu k bance. Banka navíc může přijít s argumentem i důkazy, že výpadek byl způsoben vyšší mocí, nebo neočekávanými okolnostmi, které nemohla předvídat a připravit se na ně. 

Dle mého názoru vše proběhne tak, že někdo s klientů skutečně žalobu na banku podá a všichni budou očekávat jak to dopadne, teprve pak se buď spustí nebo nespustí další spory.

DALŠÍ ZAJÍMAVÉ DOTAZY A ODPOVĚDI V NAŠÍ PORADNĚ NALEZNETE ZDE!



Finanční poradna serveru BP: Odškodnění po UniCredit Bank?

Diskutovat (0)