Finanční poradna - archiv odpovědí

Nové dotazy již nelze vkládat


Položené dotazy


Dotaz

Dobrý den byla na me vyhlášena exekuce, s tim ze jsem mela obstavene oba účty. Vse bylo bylo zaplaceno tak jak jsme se s exekutorem domluvili. Problem nastal pote kdy mi uvolnil ucty a RB uctu zjistim ze chteji 9000 kc na poplatkach a sami ani nevi poradne za co. Poradite co s tim?

Odpověď

Dobrý den,

exekuce je bohužel poslední a nejméně příjemná část řešení vztahu věřitele a dlužníka... Ve vašem případě jsou dva subjekty, které si budou uplatňovat úhradu poplatků - Raiffeisen (jako většina bank) si účtuje poplatek za realizaci exekuce na vašich účtech a exekuční kancelář si zcela určitě nárokuje náhradu nákladů exekuce. Obě instituce vám v každém případě musí být připraveny vysvětlit výši i strukturu poplatků, které si za realizaci exekuce uplatnili.

U všech podobných případů platí obecné pravidlo - komunikovat s věřitelem, případně s exekutorem a nebát se klást dotazy (třeba i na poplatky, které mají být účtovány).

Hezký den,
www.finberry.cz


Dotaz

Dobrý den, mám dotaz týkající se jednoduché a cenově dostupné akceptace platebních karet v ČR. Aktuálně řeším akceptaci platebních karet od zahraničních turistů, kterým pronajímám můj apartmán v centru Prahy. Služby účtuji v EUR. Mám bankovní účet v Německu u Volksbank. Přesto nemohu využít obdobné služby v Německu, protože jsem Čech. https://sumup.de https://payleven.de https://www.izettle.com/de Většina těchto firem operuji v Německu, Rakousku, Slovensku (měna EUR), ale v ČR jsem dohledal pouze testovací projekt ČSOB a Telefoniky http://www.o2.cz/podnikatel/202783-vyuctovani_a_reklamace/323574-prijimejte_platby_kartou.html Nemáte prosím nějakou informaci, jak levně přijímat EUR platby fyzicky v ČR? Děkuji za případný názor! Srdečně;

Odpověď

Dobrý den,

problém nebude ani tak v akceptaci platebních karet v ČR (záleží samozřejmě od měsíčního objemu, na kterém je závislá výše poplatků) ale na Vašem požadavku přijímat platby v EUR. Samozřejmě není problém ceny uvádět v EUR, účtovat by ale bylo nutné v Kč přepočtem dle aktuálního kurzu... Jelikož EUR není v ČR oficiální měnou, najít banku, nebo řešení, umožňující přijímat platební karty a zároveň své služby účtovat přímo v EUR i s přijímáním této měny nebude jednoduché... Alternativním řešením by mohlo být využití online služeb typu PayPal nebo Skrill, které by jste navázal na váš německý účet, jde ale opravdu pouze o alternativu, nevyřeší to fyzické přijímání plateb.

Hezký den!
www.finberry.cz


Dotaz

Dobry den, nevim, zda mi odpovite na muj dotaz, protoze jsem zde zadny podobneho typu nenasla, ale prosim Vas o radu.V roce 2009jsem si vzala hypoteku na koupi bytu u wuestenroot.Bohuzel jsem se rozesla s pritelem, hypoteka byla uzavrena pouze na me, tak se mi ,, podarilo" diky vysokym splatkam a dalsimu placeni ostatnich veci dodstat do exekuce.Exekutor mi jiz zabavil stavebni sporeni a zablokoval ucet v bance, a nyni mi hrozi drazba bytu.Snazim se najit nejake reseni jak postupovat dal, co delat a kam se obratit o radu ci pomoc.Na intetrnetu jsem nasla spoustu oddluzovacich spolecnosti a nekolik dalsich co nabizi nejaka ruzna reseni.Nechci ale uz udelat zadnou chybu a rozhodnout se spatne.Prosim Vas proto o radu, kam bych se v mem pripade mohla obratit, koho pozadat o radu ci pomoc, pokud vubec nejaka moznost je.Nevim uz kudy kam, a penize na zaplaceni celeho dluhu ve vysi hypoteky plus poplatku atd. urcite nemam.Predem Vam dekuji za vas cas a snad i radu co dal...S pozdravem a pranim pekneho dne Silvie

Odpověď

Dobrý den Silvie,

situace, kterou popisujete, není jednoduchá... Ve Vašem případě ale bylo nezbytné ji začít řešit mnohem dřív, protože postupem času a kumulováním problémů se počet možných řešení výrazně snižuje. Neznáme konkrétní detaily vašeho případu, ale obecně lze říct, že nejlepším způsobem je byt prodat - dnes již není problém prodat i byt s hypotékou, banky jsou na to připraveny a podobné obchody standardně realizují. Není to postup neobvyklý - kupující by totiž složil kupní cenu do tzv. notářské úschovy, nebo je poslal přímo vaší bance - ta po jejich obdržení požádá o výmaz zástavy z příslušného katastru nemovitostí a byt je tzv. "volný" pro nového majitele, nebo pro zápis nové zástavy nové banky - pokud kupující čerpá novou hypotéku. Kladný finanční rozdíl mezi prodejní cenou bytu a aktuálním dluhem u banky by Vám samozřejmě zůstal - kupř. pro pořízení bydlení menšího a levnějšího, nebo třeba na úhradu dočasného pronájmu.

Myslíme, že pokuď bankou stále nebyla dražba vyhlášena, nebo pokuď banka vaši pohledávku ještě neodprodala třetí straně (tzv. vymahačské agentuře...), řešení formou prodeje bytu stále existuje... I když byt budete muset prodat rychle a tedy téměř určitě částečně "pod cenu". Podstatné je ale s bankou aktivně komunikovat a jasně dát najevo, že máte aktivní zájem na vyřešení situace.

Přejeme hodně štěstí,
www.finberry.cz


Dotaz

Dobrý den, vypověděla mi účet stavební spořitelna ČS a.s. s tím, že mám již dávno naspořeno a jen využívám výhod staré smlouvy. Což je sice pravda, ale oni si za to inkasují 500 ročně - za 1 výpis ročně. napsala jsem že nesouhlasím, oni mi nabídli novou smlouvu, navýšení částky, ovšem za nových, méně výhodných podmínek. Myslíte, že mám šanci uspět? nevzniká nějaké hnutí jako bylo bankovní poplatky, protože dopis je namnožený a zasílaný údajně i klientům st. sp. KB a.s. Děkuji předem za informaci. mLK

Odpověď

Dobrý den,

smluvní strany jakéhokoliv smluvního vztahu samozřejmě můžou od smlouvy odstoupit, nebo ji vypovědět způsobem, který si ve smlouvě (nebo jiném navázaném dokumentu, třeba v obchodních podmínkách...) vzájemně dohodli. Vaše situace je v současné době hodně aktuální a široce diskutovaná, protože se v podstatě všechny stavební spořitelny na trhu snaží legální cestou tzv. "zbavit" starých prespořených smluv, u kterých již byla dosažená cílová částka (obchodní cíl produktu) a jsou dále využívány již pouze jako výhodná alternativa bankovního spořícího účtu.

Důvody jsou jednoduché - u starých smluv je garantováno relativně vysoké zhodnocení vkladů (adekvátní tehdejší situaci na trhu), výrazně nad rámec aktuálních úrokových sazeb bankovních spořících účtů a termínovaných vkladů. Jelikož je po dospoření cílové částky možné prostředky kdykoliv bez omezení vybrat, stavební spořitelna v podstatě nemůže s penězi efektivně hospodařit, musí je udržovat v maximálně likvidní formě pro případné čerpání ze strany klienta. Zárověn je ale musí dále zhodnocovat původně domluvenou úrokovou sazbou.

U většiny stavebních spořitelen je v Obchodních podmínkách domluvena výpovědní lhůta pro vypovězení smlouvy v délce 3 měsíců, předpokládám, že právě tohoto ustanovení vaše stavební spořitelna využila. Jde o nepříjemný, ale po právní stránce zcela legální a legitimní krok, vůči kterému neexistuje efektivní obrana. Ještě před vypovězením smlouvy se ale snaží spořitelny klienty motivovat k přechodu na jiný typ produktu, nebo dobrovolné ukončení smlouvy formou tzv. negativní motivace, ve vašem případě je to uplatnění extrémního poplatku 500,- Kč za roční výpis z účtu... Po započtení tohoto a jiných poplatků je pak na pečlivém zvážení, jestli se Vám daná smlouva pořád vyplatí (neuvádíte výši naspořené částky ani úrokovou sazbu), nebo jestli by nebylo lepší prostředky vybrat a začít je zhodnocovat v jiném produktu...

Posouzení Vaší situace a návrh nejlepšího možného řešení je úkolem pro profesionálního finančního poradce, kterého Vám rádi doporučíme na info@finberry.cz.

Přejeme hodně kvalitních produktů a férových řešení.
www.finberry.cz


Dotaz

Dobrý den, byla jsem oslovena finančním poradcem, který mě přesvědčoval o výhodnosti investičního životního pojištění. Zajímala jsem se o poplatky, ale kloudnou odpověď jsem nedostala. Můžete mi, prosím, osvětlit výhody a nevýhody ižp? Děkuji, Vlasta

Odpověď


Dobrý den Vlasto,

transparentní poplatková struktura je jedním ze základních parametrů kvalitního a seriózního produktu... Pokud je Vám nabízen jakýkoliv finanční produkt a vy nemáte pocit, že Vám byla dostatečně a srozumitelně vysvětlena výše a struktura poplatků, ke kterým by jste se zavázala i na desítky let, takový produkt si určitě nesjednávejte a finančnímu poradci, který podobnou praxi provozuje, se obloukem vyhněte - jde primárně o vaše peníze a budoucnost...

Podle našeho názoru je IŽP produktem, který se snaží kombinovat nekombinovatelné, tedy pojištění na jedné straně a investice na straně druhé. Jsou to potřeby, které se u většiny klientů nijako neslučují - pojištění garantovaně kryje existující riziko (životní, majetkové, odpovědnostné), investice jsou negarantovaným nástrojem pro dlouhodobé shodnocení jednorázové, nebo pravidelné investice... To, že někdo potřebuje sebe nebo rodinu zabezpečit proti identifikovanému riziku (úraz, invalidita, smrt...) přeci vůbec neznamená, že chce nebo potřebuje taky investovat... (Pomineme li další úroveň - a to zcela zásadní rozdíl mezi spořením a investováním...). A platí to i naopak - to, že někdo hledá řešení pro shodnocení prostředků přeci vůbec neznamená, že to chce/musí řešit oklikou přes pojistný produkt... Podle našeho názoru tedy neexistuje jednoznačný důvod, proč řešení těchto dvou zcela odlišných klientských potřeb spojovat do jednoho kombinovaného produktu.

Ve Finberry jednoznačně doporučujeme řešit pojištění a investice separátně - naším standardním postupem je důkladní analýza potřeb a existujících rizik klienta, na základě které doporučujeme nejvýhodnější pojistné řešení dané situace. Zároveň po důkladném vyhodnocení dlouhodobějších životních plánů a potřeb a hlavně po pečlivém vyhodnocení investičního profilu klienta navrhujeme řešení pro krátkodobé spoření a/nebo dlouhodobějsí investice např. s cílem zabezpeční očekávaného životního standardu v důchodovém věku.

Pokud byste měla zájem o více informací, navštivte náš web a sjednejte si nezávaznou schůzku s finančním expertem Finberry, který Vám vysvětlí způsob naší práce a nabízená řešení... Jsme si jisti, že dokážeme najít to ideální i pro Vás.

Přejeme šťastnou volbu!
www.finberry.cz


Dotaz

Doobrý den, v současné době uvažuji o hypotéce na koupi bytu a tak jsem zkoušel oslovit některé velké banky. Byl jsem překvapen, jaké rozdílné podmínky mi banky nabídli při stejných vstupních údajích (příjem, výdaje, částka, zajištění..). Co mě ale nejvíce překvapilo, že při stejných parametrech (výše hypotéky, splatnost, fixace, zajištění...), ba i při stejné úrokové sazbě, je rozdílná splátka? Čím to může být? Čemu pak mám věřit? Děkuji S pozdravem Hynek P.

Odpověď


Dobrý den Hynku,

rozdíl je většinou v detailech, které nejsou na první pohled vidět - myslíme tím hlavně různé poplatky navázané na splácení a vedení hypotéky. Příkladem může být poplatek za vedení úvěrového účtu, různé povinně navázané pojistné produky a podobně.

Hypoteticky, pokud by opravdu všechny vstupní údaje byli dokonale stejné, může nastat rozdíl ještě z důvodu používání různých "úrokových konvencií" pro výpočet ročního úroku a anuitní splátky. Ve zkratce lze úrokovou konvenci definovat jako pevnou délku bankovního účetního roku (vyjádřenou počtem dní). U nás se využívají 3 typy "bankovních roků", a to fixních 360 dní, fixních 365 dní, nebo skutečný počet dní v každém roku. Banka použitou konvenci musí uvádět v Obchodních podmínkách. I tyto detaily pak můžou ve finále ovlyvnit výši splátky v deseti a možná i stokorunách měsíčně.

www.finberry.cz


Dotaz

Dobry den, 6.8. mam termin refinancovani sve hypoteky, problem je ze mi banka odmita vydat oceneni bytu, ktere jsem platil pri cerpani hypoteky... to mi ale rekli az ted a dostali me do situace kdy novy odhad vypracovat nestiham... Muzou to udelat? co s tim? dekuji, Honza

Odpověď

Dobrý den Honzo,

vypracování externího odhadu hodnoty nemovitosti nemusí být vždy podmínkou pro čerpání hypotéky (nové, nebo určené k refinancování jiného úvěru). Na trhu jsou i banky, které si nemovitost za poplatek ocení interně za použití vlastní metodiky a vlastních cenových map, resp. sítě vlastních interních odhadců. Při volbě takového banky by jste tedy nepodstupoval časové riziko plynoucí z procesu vypracování externího odhadu.

Doporučujeme tedy věnovat pozornost i této části doplňkových služeb jednotlivých bank.

www.finberry.cz


Dotaz

Dobry den, chtela bych se zeptat jaky je na trhu nejlepsi bezny a sporici ucet. Dekuji, Iva.

Odpověď


Dobrý den Ivo,

Váš dotaz je docela obecný, pro nalezení nejvýhodnější je potřeba mnohem více informací o vašem bankovním „chování“ u vaší současné banky, tedy službách, které v rámci svého běžného účtu využíváte, např. počty a typy transakcí, nakládání s hotovostí, platební karty, povolené přečerpání účtu a jiné. Odpovíme Vám tedy pouze obecně - uvedením dvou, dle našeho názoru nejlepších nabídek:

Pokud je vaší prioritou nejnižší cena
Doporučujeme jednoznačně běžný účet u FIO Banky. Nabízí zcela nulové poplatky, žádné skryté podmínky nebo limity, bezkontaktní platební kartu a kromě internetového bankovnictví i docela povedenou a intuitivní smartbanking aplikaci pro iOS i Android. V porovnání s jinými nízkonákladovými bankami nabízí taky jedinečnou možnost standardních vkladů a výběrů hotovosti na desítkách vlastních poboček v ČR, výběry z vlastních bankomatů zadarmo a možnost výběru z cizích bankomatů při aktivním využívání platební karty. Nevýhodou je možnost získání povoleného přečerpání účtu (kontokorent).

Pokud účet aktivně využíváte a vaší prioritou je komplexnost služeb
Doporučujeme jednoznačně eKonto Komplet od Raiffeisen bank. Jde o docela unikátní „All inclusive“ účet, kde za měsíční poplatek akceptovatelných 129,- Kč dostáváte v podstatě vše, co od banky můžete potřebovat, tedy kompletní platební styk na pobočce, v internetovém nebo opravdu hezkém mobilním bankovnictví, bezplatné výběry z bankomatů kdekoliv na světě, bezkontaktní platební kartu s úrazovým pojištěním a pojištěním jejího zneužití, bezplatnou kreditní kartu s funkcí payback (finanční bonus za využívání karty), povolené přečerpání účtu (kontokorent) i sleva z úrokové sazby na hypotéce, možnost zřízení běžných účtů v cizích měnách nebo marketingové bonusy typu volby vlastního čísla účtu, pokud je k dispozici.

V kategorii spořících účtů nabízí v současnosti nejvyšší roční zhodnocení ve výši 1,73% Sberbank, ale pozor, pouze u vkladů do 150tis. Kč. Za ní následují Airbank a Equa bank se úrokem 1,6% p.a.
Jak ale vyplývá z podstaty tohoto produktu, jde o sazby negarantované a podstatná je také výše vašeho vkladu a nesmíme také zapomínat na 15%-ní srážkovou daň. Určitě bychom se také poohlédli po nabídce termínovaných vkladů, u kterých je možné se u roční vázanosti dostat ke zhodnocení do 2,6%, ale právě výše vkladu a ochota se ho na stanovenou dobu „vzdát“ z vašeho dotazu není jasná.

Přejeme šťastný výběr!
www.finberry.cz


Dotaz

Dobrý den, v listopadu mi končí tříletá fixace hypotéky, kontaktoval jsem již svou banku se žádostí o alespoň předběžnou nabídku pro další fixační období. Dostal jsem odpověď, že nabídku dostanu až v řádném termínu před koncem fixace. Chci se zeptat, jestli je možné již teď řešit nabídku refinancování u jiné banky, nerad bych se dostal pod časový tlak a vzhledem k aktuálním sazbám u mojí banky nepředpokládám, že v listopadu mě osloví s nějakou "hitparádou"... Děkuji, Pavel.

Odpověď


Dobry den,

se získáním lepší hypotéky určitě nečekejte až na "probuzení" vaší banky. Pokud vám končí fixace v listopadu, je nejvyšší čas! Jen samotné ocenění nemovitosti (pokud by nová banky vyžadovala i nový znalecký posudek) může klidně trvat 15-20 pracovních dnů. Obecně platí, že sazby hypoték jsou teď na historicky nejnižší úrovni, u 1 roční fixace je možné se dostat na sazbu kolem 2,2% p.a. a tedy šance, že se vám podaří refinancovat s výhodnějšími, než-li stávajícími podmínkami, je téměř stoprocentní (pokud vyloučíme problémy s úvěrovými registry...).

Pečlivé porovnání nabídek proto neodkládejte.
www.finberry.cz


Dotaz

Dobrý den,prosim Vás,chci se zeptat-Už rok jsem bez práce a tak mi na účet nechodí žadné peníze,ale každy měsíc platím poplatek za vedení účtu u české spořitelny.Je u nás banka,kde se poplatek neplatí???Děkuji za odpověd

Odpověď


Dobrý den,

samozřejmě, že vedení účtu můžete mít i v Česku zdarma. Především u menších bank, které přišly do Čech v posledních letech - například FIO banka, mBank, ZUNO, nebo Air Bank... U těchto bank můžete mít účet zadarmo bez dodatečných podmínek, nebo omezení... Hodně ale záleží od rozsahu služeb, které v rámci svého současného běžného účtu využíváte, jestli a jak často vybíráte z bankomatu, jestli využíváte hotovostních služeb pobočky, nebo služeb osobního bankéře. Většina operací v menších bankách je realizována výhradně přes internetové bankovnictví, proto je dobré zvážit i vaše sympatie nebo antipatie k tomuto samoobslužnímu kanálu. Záleží taky na ostatních produktech, které u své současné banky využíváte - běžný účet u té samé banky může být podmínkou využívání jiných produktů (např. spotřebitelských nebo hypotečních úvěrů).

Nabídka běžných účtů bez zbytečných poplatků je opravdu široká a jsme si jisti, že si z ní vybere každý...

www.finberry.cz


Dotaz

Dobrý den, dne 15.7.2013 jsem koupil od společnosti AAAAUTO osobní automobil. Jsem fyzická osoba ročník narození 1989. Auto jsem hradil formou úvěru od společnosti ESSOX. Měsíční splátku jsem dostal cca 2800 na dobu 84 měsíců. Při domluvě o předčasném splacení úvěru jsem dostal informaci, že mohu úvěr kdykoli splatit, pouze se sankcí cca 0,5 - 1%. Dnes po důkladném prostudování smlouvy jsem však zjistil, že při předčasném splacení smlouvy budu muset zaplatit i "poplatek za sjednání smlouvy ve splátce", který činní každý měsíc 418kč a je již ve splátce obsažen. ESSOX mi řekl, že to je poplatek, který si naúčtoval AAAAUTO a že tyto poplatky budu muset celé zaplatit. Jak se mohu bránit? Velice děkuji za odpověď.

Odpověď


Dobrý den,

Argument typu „je to poplatek, který si naúčtoval AAAAuto…“ není korektní. Vše co je obsaženo v úvěrové smlouvě a je součástí úvěrové splátky, je věcí vás a úvěrové společnosti, bez ohledu na možné paralelní obchodní dohody mezi úvěrovou společností a prodejcem. Ve vašem případě jde o situaci, kdy poplatek za sjednání úvěru, aplikován úvěrovou společností, nebyl účtován jednorázově na začátku úvěrového vztahu (pravděpodobně vzhledem k jeho celkové výši), ale rozdělen do měsíčních splátek a přidán k pravidelné měsíční splátce úvěru. O této skutečnosti musíte být informován prodejcem a výše poplatku i forma jeho úhrady musí být v úvěrové smlouvě zřetelně a jasně vyznačena, stejně jako vám musí být prokazatelně a jasně sděleny možnosti vypořádání tohoto poplatku v případě předčasného splacení úvěru, kde zákon definuje maximální výši poplatku na 1% ze zbývající dlužné částky. Existence tohoto typu poplatku ještě nemusí znamenat, že podobný poplatek (splatný většinou jednorázově při podpise smlouvy) neuplatní i přímo autobazar např. ve formě administrativního poplatku za zpracování úvěrové dokumentace. Klient musí být opět zřetelně a jasně informován o důvodech a výši poplatku, protože právě tady nastává nejvíce nedorozumění - klient považuje zaplacený poplatek za konečný, neprostuduje si dostatečně podepisovanou úvěrovou dokumentaci, a tedy přehlédne (pomineme li jasnou povinnost prodejce na to klienta upozornit) fakt, že skutečný poplatek za poskytnutí úvěru je až následně součástí měsíční splátky.

V případě, že se rozhodnete jít do sporu s autobazarem, resp. úvěrovou společností, stěžejní bude prokázání toho, že Vám v momentě prodeje produktu byly zamlčeny, neposkytnuty, resp. nepravdivě poskytnuty zásadní informace o parametrech a obchodních podmínkách úvěru. Takovým důkazem může být např. prokázání, že Vám byly obchodní podmínky zaslány až dodatečně poštou, nebo že formulář s před-smluvními informacemi neobsahoval všechny podstatné parametry poskytovaného úvěru. Jelikož jste ale všechny dokumenty podepsal, a tedy formálně souhlasil a akceptoval podmínky a parametry úvěru, důkazní břímě je na vás a argumenty prokazující obchodní taktiku překračující zákonné limity musí být opravdu jasné a prokazatelné.

Přejeme hodně čestných prodejců a kvalitních vozů!
www.finberry.cz


Sekce obsahuje celkem 41 dotazů. Výše vypsáno 0 - 30

Bankám jsme v tomto roce na poplatcích již celkem zaplatili

41125955360

Certifikovaný kalkulátor poplatků

Jednoduše si vypočítejte své bankovní poplatky

Kalkulátor

Číslo týdne

2440


ČÍSLO TÝDNE - 2440 právě tolik korun bude stát od ledna roku 2025 roční dálniční známka. Poplatek za používání dalnic tak zdraží o 140 korun. Vláda plánuje, že každý rok se tento poplatek bude zvyšovat.


Kurzovní lístek Citfin

Země Měna Deviza střed
Kurz EUR Euro 1 EUR 25,2460
Kurz USD Americký dolar 1 USD 23,1390
Kurz PLN Złoty 1 PLN 5,8805
Kurz GBP Libra šterlinků 1 GBP 30,2855
Kurz CHF Švýcarský frank 1 CHF 26,8590
Kurz HUF Forint 100 HUF 6,3100
Kurz RON Rumunské nové leu 1 RON 5,0731
Poradna


Komplexní a objektivní hodnocení bank působících na českém trhu. Hodnotit můžete také Vy! Více