GEEN Vstřícná banka:
Jak hodnotila Olga Šeflová - IV. q. 2014
Kamil Rataj z Banky CREDITAS: Chceme modernizovat, připravujeme nové internetové i mobilní bankovnictví
Filip Zavřel z Air Bank: Budeme se orientovat na rozšiřování služeb v mobilech
NOMINACE: Řekněte bankám, které poplatky se vám nelíbí
Jak nejlépe vybrat banku? Poradí vám server www.VstricnaBanka.cz
Ing. Olga Šeflová je porotkyní, která působí jako lektorka, specialistka na metodickou a poradenskou činnost v oblasti bankovnictví, zastupuje v porotě Bankovní institut vysokou školu, a.s.
1. Československá obchodní banka
V oblasti investičního bankovnictví se snaží ČSOB vzdělávat své nové klienty a nabízet jim rozsáhlé portfolio podílových fondů. Její činnost pro charitu je velmi záslužná (možnost příspěvků přímo z mobilních aplikací klientů). Avšak úroková a poplatková politika pro retailovou klientelu není příliš atraktivní, za to však umí tato banka obsloužit movitou privátní klientelu na vysoké úrovni.
(+ 1 bod)
2. Česká spořitelna
Affinity platební karta české spořitelny patří mezi vlašťovky českého bankovního trhu a rozhodně pomáhá dobré věci. Její hypotéka na facebooku je určitě novinkou, obchodní podmínky všech úvěrových produktů nejsou však atraktivní. Stále nelze tuto banku hodnotit jako klientsky přívětivou.
(0 bodů)
3. Komerční banka
Zrušením některých poplatků či nabídkou bezplatných vkladů a výběrů hotovosti v cizích měnách komerční banka zlepšuje svoje postavení i na retailovém trhu. To ji přináší zvýšení počtu klientů a zvýšení primárních depozit i úvěrové emise. Stále se věnuje financování malých a středních podniků.
(+ 2 body)
4. UniCredit Bank
UniCredit Bank nabízí nový produkt, kterým je atraktivní refinancování kreditních karet. Pro některé z hypotečních klientů připravila velmi atraktivní úrokové podmínky.
(1 bod)
5. Raiffeisenbank
Raiffeisen bank dále vylepšuje svoje již atraktivní mobilní bankovnictví o možnost investování a zavádí novou internetovou platformu pro začínající podnikatele s možnosti čerpání finančních zdrojů od drobných investorů. Stále však zůstává svými úrokovými podmínkami na chvostě trhu.
(+0 bodů)
6. GE Money Bank
Pro začínající podnikatele připravila GE MB nízkonákladové konto Genius Business Start a k účtu Genius bene+ nabízí ještě 50 Kč bonus. Přes bonus poskytovaný úvěrových klientům s výbornou platební morálkou není její úroková nabídka u spotřebitelských úvěrů atraktivní.
(1 bod)
7. Poštovní spořitelna
ERA produkty, z dílny ČSOB, se svými poplatky a úroky nijak nezatraktivnily pro retailovou klientelu.
(0 bodů)
8. Citibank
V Citibank Europe plc. se nic zvláštního neudálo, banka má ještě ve vstřícnosti vůči klientům co zdokonalovat.
(0 bodů)
9. Sberbank
Spořící účet Sberbank (ojediněle na českém trhu poskytovaný ve čtyřech měnách) je dlouhodobě úročen nejatraktivněji na českém bankovním trhu, což přináší této bance dobrou depozitní základnu pro úvěrovou činnost v oblasti spotřebitelských a hypotečních úvěrů, kde nabízí též atraktivní podmínky.
(+ 1 bod)
10. mBank
V poplatkové politice u řady produktů nemá mBank konkurenci, navíc garantuje vedení účtu zdarma. Její hypoteční úvěry patří mezi nejvýhodnější na trhu, u spotřebitelských úvěrů si vede též dobře a zaznamenává významný podíl na jejich trhu. Modernizací prošlo i její mobilní bankovnictví. Stále tedy patří ke klientsky velmi příznivým bankám a proto je také z hlediska počtu klientů mezi malými retailovými elektronickými bankami tou největší.
(+ 3 body)
11. Expobank
Její spořící účet nabízí klientům velmi atraktivní podmínky, v dalších oblastech se tato transformovaná banka dosud hledá.
(0 bodů)
12. Fio banka
Poplatková Fio banky je příznivá, zejména u osobních účtů, což hodnotí zejména její další noví klienti. Retailové investiční bankovnictví spojené s rozsáhlým poradenstvím cílí zejména na mladé lidi.
(0 bodů)
13. Air Bank
V portfoliu nabízených služeb pro retailovou klientelu banka ještě nedosáhla standardní nabídky pro retailové klienty, ale již avizovala, že také zahájí hypoteční uvarování. Také u depozitních produktů stále drží své slovo a patří k těm atraktivnějším. Její vstřícnost a přívětivost při jednání na pobočkách i odpouštění poplatků přes internet se nejvíce podílejí na jejím kladném hodnocení a růstu počtu retailových klientů.
(+1 bod)
14. Equa bank
Equa bank sbírá pozitivní hodnocení za svoji dynamiku. U úrokových sazeb depozitních produktů i u refinancování spotřebitelských produktů stále patří k těm nejlepším. Téměř bezkonkurenční jsou její nabídky klientům v oblasti hypotečních úvěrů na bydlení i amerických hypoték. Stále drží rozumnou poplatkovou a úrokovou politiku.
(+ 2 body)
15. Zuno bank
Zuno bank neustále zdokonaluje své mobilní aplikace. Nabízí atraktivní obchodní podmínky při poskytování spotřebitelských úvěrů a refinancování, které lze zcela realizovat online, což je pro klienty velmi přívětivé.
(+1 bod)
Další články k tématu
Vstřícná banka
Komplexní a objektivní hodnocení bank působících na českém trhu. Hodnotit můžete také Vy! Více