Hlad po informacích o penzijní reformě výrazně narůstá


04. 04. 2012  18:42     tz     komentáře (1)

Lidé se začínají aktivně zajímat o penzijní reformu. Ze statistik největšího penzijního fondu u nás, Penzijního fondu České pojišťovny (PFČP), vyplývá, že počet přijatých telefonátů a emailových dotazů na penzijní připojištění oproti minulému roku výrazně vzrostl.





V posledních měsících jsme zaznamenali zvýšený zájem našich klientů o informace. Souvisí to samozřejmě s reformou, ale i naší aktivní informační kampaní,“ potvrzuje Libor Pergl, ředitel pro obchod a marketing PFČP.

 

Všichni klienti PFČP, kterých je přibližně 1,2 milionu, obdrželi v předchozím měsíci dopis s informacemi o chystaných změnách. Oznamoval nejen to, že Penzijní fond České pojišťovny se od 1. 1. 2013 mění na Penzijní společnost České pojišťovny, ale i navýšení státních příspěvků na penzijní připojištění.

 .

Právě chystané změny jsou důvodem, proč se klienti začínají o své penzijní připojištění aktivně zajímat. V březnu 2012 zaznamenala informační linka PFČP téměř 38 tisíc dotazů, to je více než tisíc telefonátů denně. „Telefonický kontakt je pro klienty vhodnější, pokud potřebují něco vysvětlit nebo si udělat v otázce penzijního připojištění jasno. Často mají více dotazů najednou,“ konstatuje Libor Pergl. Nejčastěji se lidé ptají na navýšení vkladů, jak a kdy přesně se budou měnit státní příspěvky. Zajímá je rovněž zachování současných podmínek spoření.

 .

Klienti posílají své dotazy rovněž elektronickou poštou. Emailem přišlo v březnu 2012 téměř 5 tisíc dotazů, loni touto dobou jich byly 3 tisíce. „Uvědomujeme si, že poskytování relevantních informací je klíčové pro budování důvěry našich klientů, snažíme se proto nabídnout jim informace různou formou,“ říká Libor Pergl. V loňském roce PFČP spustil Klientský portál, obdobu internetového bankovnictví. Klienti v něm získají přehled o aktuálním stavu svého účtu penzijního připojištění a mohou v něm zadávat změny, např. navyšovat měsíční příspěvky. Zájem o Klientský portál je obrovský. „Na portálu evidujeme přibližně 1.500 aktivací vstupu denně,“ potvrzuje Libor Pergl.

 

Uživatelsky přívětivé jsou rovněž webové stránky PFČP, které kromě podrobných informací nabízejí i řadu nástrojů, např. pro výpočet věku odchodu do důchodu či výpočet výše důchodu. K penzijní reformě vytvořil PFČP speciální webovou stránku www.vseopenzich.cz, kde lidé najdou schéma nového penzijního systému, vysvětlení pojmů, které se k penzijní reformě vážou, znění souvisejících zákonů a také odpovědi na nejčastější dotazy.

 

Tabulka – porovnání zájmu klientů o informace v březnu 2011 a 2012

 

 

Březen 2011

Březen 2012

Počet telefonických dotazů

22.865

37.949

Počet emailů

3.147

4.930

 

 



Hlad po informacích o penzijní reformě výrazně narůstá

Opt-Out II.pilíře důchodového systému
Dobrý den, Váš server považuji za velmi kvalitní zdroj informací ohledně důchodové reformy. Občas...
Diskutovat (1)


Vinou spících peněz na neúročených účtech Češi od počátku roku přišli o

46723200824

Devizová kalkulačka

Vypočítat

Kurzovní lístek Citfin

Země Měna Deviza střed
Kurz EUR Euro 1 EUR 25,2610
Kurz USD Americký dolar 1 USD 23,6690
Kurz PLN Złoty 1 PLN 5,8540
Kurz GBP Libra šterlinků 1 GBP 29,3485
Kurz CHF Švýcarský frank 1 CHF 25,9780
Kurz HUF Forint 100 HUF 6,4200
Kurz RON Rumunské nové leu 1 RON 5,0765