HSBC rozjíždí pobočky, chce posílit v Česku (HN)


27. 03. 2008  10:58     Olga Skalková     komentáře (2)

Na českém bankovním trhu přituhuje. Největší evropská banka HSBC, která se dosud zaměřovala na firmy, začala od včerejška pod značnou HSBC Premier fungovat i pro běžné bankovní služby.





Potvrdila se tak informace HN, že HSBC chystá otevření klasických bankovních poboček. První dvě otevřené pobočky v Praze však zatím nejsou pro všechny, ale jen pro bohatší Čechy, kteří bance svěří úspory a investice od hodnoty jeden milion korun.
Koncept, se kterým HSBC chce v Česku víc prorazit, dosud v tuzemsku není běžný. Podobný nabízí jen Citibank se svým programem Citigold. HSBC přitom slibuje, že její klienti budou mít na všech pobočkách na světě s logem Premier přístup ke stejným službám jako mají v Praze. Ty jsou přitom zdarma.
"Je to konkurenční výhoda, která může oslovit poměrně velkou část podnikatelů, cestujících po světě. U této části klientů s tím HSBC může mít úspěch," říká Milan Lávička, analytik Atlantik FT.
Korunových milionářů jsou podle odhadu HSBC zhruba tři procenta české populace, to je kolem 300 tisíc lidí. Pobočky pod značkou Premier má HSBC zatím v 36 zemích světa. Současná nabídka HSBC zahrnuje běžné konto, veškeré platební transakce, spořící účet, kreditní kartu, kontokorent, investování do cenných papírů a výběry z bankomatů. Do budoucna ji chce banka rozšířit například o hypotéky. Součástí je i internetové bankovnictví.
Vstup HSBC do nového segmentu bankovních služeb v Česku je součástí její expanze ve střední a východní Evropě. Vedení této evropské banky se k ní veřejně přihlásilo zhruba před rokem v reakci na úspěch u svých zahraničních konkurentů, především německých a rakouských bank a italské skupiny UniCredit. Projekt Premier v Česku je přitom pro tento cíl HSBC momentálně vlajkovou lodí. Po rozjetí v Česku ho připravuje uvést na trh i v Maďarsku, Polsku a na Slovensku.
HSBC už o větší přítomnosti na českém trhu usilovala dříve. Před časem se například zajímala o koupi Živnobanky a eBanky. O HSBC se spekuluje i v souvislosti s prodejem české pobočky BAWAG Bank, před časem ale její zástupce řekl, že o akvizici menších bank není z její strany zájem.
Podle všeho má však HSBC s Českem větší plány. S novou strategií HSBC souvisí i plán na otevření bankovních kiosků v obchodních centrech. Klient bude mít k dispozici samoobslužnou zónu, kde bude možné vkládat a vybírat peníze, vyřizovat si platební transakce a internetové bankovnictví, kromě toho tu budou klienty obsluhovat i dva bankéři. HSBC zatím nechce upřesnit, kolik kiosků celkem plánuje. Tato strategie však ukazuje na ambicióznější plán, než včera představila.
Boj o movitější Čechy mezi bankami v poslední době přitvrzuje. Banky se snaží nalákat klienty s miliony na kontě na služby privátního bankovnictví, nabízejí jim pohodlnější možnost investovat do širšího spektra fondů nebo do majetkových účastí. Nedávno také vstoupila na český trh švýcarská Lombard Odier a zviditelnit se chce německá Sal. Oppenheim a Banque Privée Edmond de Rothschild Europe.



HSBC rozjíždí pobočky, chce posílit v Česku (HN)

Diskutovat (2)


Bankám jsme v tomto roce na poplatcích již celkem zaplatili

16408913520

Certifikovaný kalkulátor poplatků

Jednoduše si vypočítejte své bankovní poplatky

Kalkulátor

Číslo týdne

60


ČÍSLO TÝDNE - 60 právě tolik miliard korun investovaly tuzemské firmy do online reklamy na internetu. Je to rekordní částka, která potvrzuje výrazné zvýšení zájmu o reklamu na internetu nejen v České republice.


Kurzovní lístek Citfin

Země Měna Deviza střed
Kurz EUR Euro 1 EUR 25,2350
Kurz USD Americký dolar 1 USD 23,6060
Kurz PLN Złoty 1 PLN 5,8235
Kurz GBP Libra šterlinků 1 GBP 29,3795
Kurz CHF Švýcarský frank 1 CHF 25,8270
Kurz HUF Forint 100 HUF 6,4100
Kurz RON Rumunské nové leu 1 RON 5,0710
Poradna


Komplexní a objektivní hodnocení bank působících na českém trhu. Hodnotit můžete také Vy! Více