Hyde park - Zvyšování finanční gramotnosti brání některé banky


13. 12. 2016  00:32     Miroslav Zeman     komentáře (0)

ÚTERNÍ SERIÁL - HYDE PARK: Čtenář kritizuje některé banky za jejich agresivní reklamu ve vztahu k půjčkám, kde slibují úvěry komukoliv a na cokoliv. To výrazně narušuje cíle zvyšování finanční gramotnosti o kterou se jiné, odpovědné banky a instituce snaží. ČTĚTE DÁLE!

Hyde park - Zvyšování finanční gramotnosti brání některé banky




Potřebuješ sekačku, na to půjčíme, potřebuješ míchačku, na to ti půjčíme, na novou kuchařku, na to ti půjčíme. Ještě stačí zmínit, že pokud potřebujete na dovolenou, nebo na dárky na Vánoce, tak na to vše vám půjčí některá z bank. Právě reklamy tohoto typu jsou nebezpečným spouštěčem zadlužování pro některé lidi a klienty s nízkým povědomím o financích a finanční gramotností. Lidé jsou totiž velmi náchylní na nabídky, které se v reklamě objevují. Lidé totiž podvědomě nevnímají takovou formu reklamy jako reklamu na půjčku, ale jako reklamu na produkty, které si může za půjčené peníze půjčit a po nichž touží.

Komentář Bernardýna:

Jako některé reklamy bank mě dovedou totálně naštvat. Tolik lidí a institucí se snaží dělat programy na školách, mezi důchodci, zdravotně postiženými lidmi, nebo mezi nezaměstnanými a snaží se je motivovat ke zvyšování finanční gramotnosti, logickému a odpovědnému úsudku, všechny banky to verbálně podporují a pak některé z nich přicházejí s primitivní a agresivní reklamou, kterou útočí na ty nejnižší a podvědomá přání a touhy zejména méně odpovědných lidí. Přece reklama velké banky ve smyslu, že si můžete díky jejich úvěru splnit jakékoliv přání, že nic není problém, přece útočí na samotné základy a principy finanční gramotnosti. Banka, která bere odpovědnost za zvyšování finanční gramotnosti svých klientů vážně, se nemůže uchylovat z důvodu zvýšení obratu a podílu na úvěrovém trhu k takovým postupům a reklamám, které hatí práci stovek lidí, kteří se snaží povědomí veřejnosti o finanční gramotnosti zlepšovat. Sami banky by měly počínání jedné z nich široce zkritizovat a medializovat. Tady nejde o vyřizování si nějakých účtů v rámci konkurence, ale o to, že počínání takové banky kazí práci všem ostatním bankám, které se snaží situaci na trhu a povědomí svých klientů zlepšovat.

Reakce našeho serveru:

Bez výhrad s Vaším hodnocením souhlasíme. Agresivní a podbízivá reklama, kterou kritizujete, nás také nepotěšila a ukazuje na to, že si některé z bank neodpustí v rámci snahy o zvýšení objemu půjček a zvýšení podílu na trhu, používat takovéto metody. Jak správně říkáte, tak taková forma reklamy, může narušit práci a snahu o zvýšení finanční gramotnosti u mnoha lidí. Proč by si lidé nepůjčili, když jim velká finanční instituce slibuje bezproblémovost a absolutně žádná rizika při půjčení na jakýkoliv účel. Proč by měl takový klient přemýšlet, zvažovat své možnosti, a to zda produkt financovaný úvěrem potřebuje, když mu banka v reklamě slibuje splnění jeho přání a že půjčit si je to nejjednodušší na světě. I my v redakci jsme si mysleli, že v kultuře nabízení finančních produktů a jejich propagaci jsme už mnohem dále a že se k podobným excesům už banky nebudou uchylovat. Bohužel, mýlit se je lidské.

DALŠÍ ZAJÍMAVÉ KOMENTÁŘE A REAKCE NAŠEHO SERVERU NA AKTUÁLNÍ UDÁLOSTI NALEZNETE ZDE!



Hyde park - Zvyšování finanční gramotnosti brání některé banky

Diskutovat (0)