I shánění informací o úvěru vám může přitížit při opravdové žádosti!


30. 03. 2012  15:28     BP.com     komentáře (0)

Banky se registrem dlužníků chrání před rizikem, že někdo bude jejich službu poskytování úvěrů záměrně zneužívat. Problém ovšem nastává, když daný systém - naprosto nesmyslně - způsobuje obtíže i klientům, kteřá se na možnost a podmínky úvěru pouze informují. Pomůže chystaná změna?





DOPIS ČTENÁŘE:

"U GE Money bohužel neplatí, že za zeptání nic nedáš. Protože jsem potřeboval bezúčelový úvěr, stavil jsem se na jejich pobočce, abych se nezávazně zeptal, kolik by byla úroková míra. Vzhledem k tomu, že ve svých letácích nabízejí úrokovou míru "od 5,7 %" tak mě docela nemile překvapilo, že po půlhodině čekání a vyplňování všech možných údajů mi nabídli úrokovou míru 19,9%. Smířil jsem se tedy s tím, že jsem ztratil hodinu života a žádné další banky už jsem neobíhal, zažádal jsem o úvěr v ČSOB, kde mám veden účet a kde mi hned nabídli úrok 12,9 %. Na místě bych mohl podepsat smlouvu a začít čerpat peníze. Ale ouha! Po nahlédnutí do registru dlužníků mi paní na ČSOB řekla, že mi nemůžou úvěr poskytnout, protože už v registru visí jiná moje žádost (přestože jsem u GE Money nežádal, ale pouze se byl zeptat na úrokovou míru). Volal jsem tedy do GE Money, aby mě z registru vyřadili, ale řekli mi, že se musím stavit osobně. Vážil jsem tedy znovu cestu na jejich pobočku a znovu čekal frontu. Nicméně řekli mi, že mi potvrzení o vyřazení z registru vydat nemohou a že musím na jejich pobočku přijít potřetí. Podal jsem stížnost a požádal, aby mi poslali potvrzení poštou, což se asi za tři dny stalo. Teď musím znovu vážit cestu na ČSOB, takže sumasumárum se mi těch zázračných 5,7 % procent od GE Money pořádně nevyplatilo."

REAKCE REDAKCE, RESP. BANKY:

"Současná praxe, kdy banky mezi sebou sdílí informace o dlužnících, aby se uchráníly před notorickými "spotřebiteli na sekeru", zahrnuje i zveřejňování informací o komplexním jednání na trhu úvěrů (nejen o samotném poskytnutí osobě XY). Může se stát, že v jednom dni během několika hodin (desítek minut) takový žadatel XY oběhne několik bank a o úvěr zažádá či si rezervuje prostředky,  což může být pro banku snažící se ochránit majetek akcionářů velmi cenná informace. 

Současný stav, dokumentovaný příběhem čtenáře, je ovšem naprosto neakceptovatelný!!! GE Money Bank jsme konfrontovali s tímto názorem, a ta ústy mluvčího Pavla Zúbka potvrdila výše uvedené důvody, souhlasila s tím, že daný stav je nemyslitelný a že způsobuje zbytečné náklady klientům. Proto se již prý pracuje na koncepční změn, která by měla být účinná od května 2012 a měla by zajistit, že k podobným peripetiím na straně klientů již nebude docházet."



I shánění informací o úvěru vám může přitížit při opravdové žádosti!

Diskutovat (0)