Ideální banka 2012:
Představujeme nejlepší práce letošního ročníku


12. 11. 2012  11:38     BP.com     komentáře (0)

O vyhlášení výsledků studentské ankety "Ideální banka 21. století 2012" jsme vás velmi podrobně informovali (viz odkazy v textu). A nyní je - v souladu s naším slibem - čas na představení další odměněnou práci z dvacítky nejlepších. Na 13. místě se umístila studentka Martina Benešová.





Jaká by měla být ideální banka? Samozřejmě proklientsky orientovaná, bohužel mnoho bankovních domů si tento pojem zřejmě špatně vykládá, neboť by jinak nemohly vznikat ankety typu „Nejabsurdnější bankovní poplatky“. V letošním kole jsou ve hře následující absurdity:

  1. Poplatek za předčasně splacený úvěr
  2. Poplatek za zjištění zůstatku přes bankomat
  3. Poplatek za výpis z účtu zaslaný elektronickou cestou
  4. Poplatek za vložení variabilního symbolu do příkazu k úhradě
  5. Poplatek za neuskutečnění platby (např. nepřijatý příkaz přes sběrný box)
  6. Poplatek za účetní položku
  7. Poplatek za vedení platební karty
  8. Poplatek za vedení kontokorentu i v době nečerpání služby
  9. Výše poplatku za vklad na účet na přepážce třetí osobou
  10. Poplatek za vedení účtu k hypotečnímu úvěru
  11. Poplatek za zřízení smlouvy o stavebním spoření
  12. Poplatek za změnu PINu k platební kartě
  13. Poplatek za vedení účtu zemřelého klienta (po dobu dědického řízení)
  14. Poplatek za zadání (běžného nebo trvalého) příkazu či změny trvalého příkazu přes internetbanking
  15. Poplatek za vklad prostřednictvím vkladového bankomatu

Zdroj: https://www.bankovnipoplatky.com/anketa-o-nejabsurdnejsi-bankovni-poplatek-pro-rok-2011--1-kolo-hlasovani-zahajeno-15956.html

.

Žijeme ve světě počítačů a Internetu, který nám má šetřit čas i peníze. Má nám dokonce šetřit a usnadňovat administrativní úkony, tak proč jsou tyto transakce často absurdně zpoplatňovány? Podle mého názoru by měly být služby spojené s Internetem poskytovány zdarma – internetbanking je přeci efektivnější nejen pro klienta, ale i pro banku. Tudíž by banka měla zvýhodňovat služby poskytnuté přes Internet a vést zákazníky k tomu, aby jich využívali.

.

Dále by klienti banky určitě uvítali možnost sestavit si služby na míru – personalizovaný účet. Klient by si tak mohl nastavit parametry a služby podle toho, co skutečně využije. Tento osobní balíček by potom mohl klient využít naplno a nemusel by tak platit zbytečně za služby, které ani nevyužije. Tento balíček by mohl být navrhnut v několika variantách, kdy by se každá varianta lišila cenově, podle počtu a komplexnosti využití služeb. Každý měsíc by klient místo placení za vedení účtu, platil jen cenu jím zvoleného balíčku, který by plně vystihoval jeho potřeby. Mohly by například existovat balíčky pro studenty, pro podnikatele nebo třeba pro rodiny. Ceny za tyto balíčky byly přizpůsobeny dané skupině klientů. Podnikatel by si mohl v ceně svého balíčku vybrat až například 15 druhů služeb. Rodinný balíček by zase mohl obsahovat až 10 služeb, ale byl by levnější. Každý klient by si mohl podle své potřeby vybrat z celkové nabídky služeb.

.

Obsahem balíčku by mohlo například být – jestli v něm klient chce mít například zahrnutý určitý typ pojištění, možnost přečerpání konta, možnost výběru zdarma z bankomatů své banky bez omezení a placený výběr z ostatních bankomatů nebo výběr ze všech existujících bankomatů zdarma pouze 2x týdně a poté u dalších výběrů platit rozumný poplatek (např. 3Kč za výběr).  Další položky, které by si klient mohl do svého balíčku zahrnout, by mohly například být: cestovní pojištění, automatické spoření, kdy by se klientovi každý měsíc převedlo určité procento zůstatku účtu na účet spořící, služby osobního finančního poradce, který by spravoval klientovi investice, SMS upozornění při utracení klientem stanoveného objemu peněz, příchozí a odchozí elektronické platby zdarma, apod.

Ohledně sestavování personalizovaného účtu by byla možná ještě další varianta - na internetových stránkách banky by byla k dispozici aplikace - buď pro online použití (tedy že by se nahrála do samostatného okna prohlížeče a nemuselo by se nic instalovat) nebo ke stažení do počítače. Ta aplikace by sloužila pro klienta jako jednoduchý a přehledný program, který mu napomůže sestavit pro něj optimální bankovní účet na základě zadaných dat, která by se eventuálně po jejich doplnění odeslala přímo do banky, kde by se účet do nějakého časového rozpětí založil (bylo by to například limitované provozní dobou banky). Podle hesla "Klient je náš partner" - by si tak vše mohl klient sestavit sám, případně by třeba z té aplikace vedlo propojení s programem Skype - na infolinku bankovního ústavu, aby mu třeba operátor mohl pomoci.

 .

Výsledkem by bylo personalizované konto na míru a efektivnější využití bankovních služeb.

 .

Kromě personalizovaného účtu by banka mohla klientovi poskytovat speciální finanční analýzu jeho ekonomického chování. Tato služba by byla poskytována na požádání buď 1x za půlroku nebo 1x za rok, podle toho by byla také odvozena cena této služby. Finanční analýza by klientovi ukázala, jak zachází se svými financemi a doporučila možnosti, jak by klient mohl lépe spořit, investovat a celkově efektivněji nakládat se svými penězi. Hodnotila by, jaké jsou nejlepší možnosti pro klienta s určitými příjmy a výdaji. Za další by mohl být zaveden bonus pro ty klienty, kteří své finance po určitý časový úsek spravují určitým způsobem = včas platí za poskytnuté služby, určitou dobu se nedostaly do mínusu a celkově jsou pro banku nejméně problémoví klienti. Těmto klientům by banka mohla poskytovat například výběr z bankomatů zdarma nebo jiné služby jako například poukázka na slevu na dovolenou, slevu na odborné kurzy, slevu na určité bankovní služby apod.

.

Myslím si, že banka, která by se snažila podobným způsobem zkvalitnit a zjednodušit život klientům, by na našem trhu byla určitě vítána.



Ideální banka 2012: Představujeme nejlepší práce letošního ročníku

Diskutovat (0)


Bankám jsme v tomto roce na poplatcích již celkem zaplatili

16384976320

Certifikovaný kalkulátor poplatků

Jednoduše si vypočítejte své bankovní poplatky

Kalkulátor

Číslo týdne

60


ČÍSLO TÝDNE - 60 právě tolik miliard korun investovaly tuzemské firmy do online reklamy na internetu. Je to rekordní částka, která potvrzuje výrazné zvýšení zájmu o reklamu na internetu nejen v České republice.


Kurzovní lístek Citfin

Země Měna Deviza střed
Kurz EUR Euro 1 EUR 25,2350
Kurz USD Americký dolar 1 USD 23,6060
Kurz PLN Złoty 1 PLN 5,8235
Kurz GBP Libra šterlinků 1 GBP 29,3795
Kurz CHF Švýcarský frank 1 CHF 25,8270
Kurz HUF Forint 100 HUF 6,4100
Kurz RON Rumunské nové leu 1 RON 5,0710
Poradna


Komplexní a objektivní hodnocení bank působících na českém trhu. Hodnotit můžete také Vy! Více