Ideální banka 2012:
Představujeme nejlepší práce letošního ročníku


14. 01. 2013  01:00     Redakce BP.com     komentáře (0)

O vyhlášení výsledků studentské ankety "Ideální banka 21. století 2012" jsme vás velmi podrobně informovali. Ačkoliv proběhlo již před časem, stále vám přinášíme nejlepší dvacítku všech oceněných prací... Na 6. místě si přečtěte práci Zbyňka Drobiše...

Ideální banka 2012: Představujeme nejlepší práce letošního ročníku




V roce 2012 dle mnoha předpovědí skončí svět, tak jak ho známe. Společnost si má dle názoru mnoha duchovních skupin projít transformačních vývojem, který přinese nové chování jedince k jedinci a chápání své role vůči ostatním lidem. Co je na tom pravdy, ponechme sázkovým spekulantům. Ale položme si otázku, zda-li transformací tak trochu jinak, nemůže projít v roce 2012 bankovní sektor, a to prostřednictvím nově příchozích bank. Stejně jako duchovně hledající upínajíce naděje k tomuto roku, tak mnozí běžní klienti hlavních bankovních domů očekávají změnu a svou vlastní transformaci bank blíže ke klientovi.

Ztráta lidskosti.

Kterého pocitu se klientům velkých bank s dominantním postavením na trhu nedostává? Je to pocit lidskosti. Kdy v nudně zařízených prostorách bank postávají klienti se svým pořadovým číslem. Jako v čekárně zubního lékaře touží co nejrychleji vyřídit svůj požadavek a odejít, pokud možno, na delší dobu se již nevracet. Zde přichází příležitost, kterou musí nově příchozí banky uchopit. S profilací na menší pobočky, které tyto nově příchozí banky nabízí, včetně situování těchto poboček do hlavních nákupních zón, se mohou tyto nově příchozí banky pokusit realizovat lidský prvek a svou přístupnost klientovi. V menších pobočkách, dostupně situované, nabízejí klientovi onen návrat k lidskosti. Klient si v těchto prostorách necítí být tak odcizen a s ohledem na menší prostory již získává osobnější přístup ke svým bankovním poradcům, kterých se v menší pobočce nevyskytuje takové množství a klient si již rád obrací ke svému známému bankovnímu poradci. Touto formou se klientovi navrací lidský přístup, kdy bankovní poradce svého klienta po delší době poznává a dokáže si na něj vypracovat úsudek z hlediska finančních rad. Samotný klient získává touto profilací poboček nádech privátního bankovnictví, kdy klient se cítí více středem pozornosti, což je lidský produkt, po kterém všichni toužíme. Podívejme se, jak nakupujeme ve velkých hypermarketech a nákupních domech, kde ztrácíme hodiny našeho drahocenného času a přitom rádi vzpomínáme a necháme si vyprávět o době malých živnostníků, ve kterých každý znal svého prodavače z koloniálu. Nostalgie, která se prostřednictvím nově příchozích bank může stát opět realitou i s požadovaným stylem rychlosti služeb. Touha po individualitě


.

ABSURDNÍ BANKOVNÍ POPLATKY 2012 - VOLTE FAVORITA!

.

Každý z nás nosíme odlišné oblečení. Máme rádi svou kvalitu a své značky, které nenápadnou formou vytváří náš obraz osobnosti. Dnešní doba, ve které žijeme, se nese ve znamení individuality, nejenom ve značce oblečení, ale taktéž mobilního telefonu, auta, hudby aj. Pomalu, ale jistě s příchodem nových bank nastává nový trend. Lidé se začínají odlišovat i mezi sebou výběrem banky. Nově příchozí banky znamenají pro klienty možnost změny od všednosti dominantních bank, po které je na bankovním trhu ze strany klientů, jenž hledají výjimečnost, poptávka. Každá z nových bank se vyznačuje svým grafickým pojetím, svým stylem, uchopením reklam. Tato změna v možnosti vybrat si banku podle vzhledu, stylu a chování bude s ohledem na staromódnost reklamních spotů dominantních bank výhodou pro nově příchozí banky. Lidé si moc přejí odlišovat, jak jsme si uvedli výše, nové banky jim v tom dávají příležitost.

Jako na železnici

Nedávno na český trh vstoupil nový železniční dopravce pro trasu z Prahy do Ostravy, který přinesl změnu do velice neupraveného a zastaralého modelu, který na železnicích převládal. Zde můžeme sledovat analogii ve věci příchodu nových bank na český bankovní trh. Nový železniční dopravce vyvolává podobné reakce u své konkurence, stejně jakožto nově příchozí banky. Zpochybňování kvality s ohledem na malou velikost, upozorňování na každé malé pochybení a drobnosti ve kvalitě, osobní výpady na finanční stabilitu. Symbolicky totožné u nově příchozích bank. Avšak železniční dopravce má vlaky plné, tlačí na kvalitu konkurence a co dříve nebylo možné u konkurence, je dnes standart. Průkopníci na železnicích a průkopníci v bankovním sektoru. Lidé po této kvalitě toužili, lidé si taktéž tuto kvalitu přejí vyzkoušet a cítit se o stupeň výš na úrovni kvality a přístupu. Nové banky přicházející na bankovní trh, budou mít ve změně koncepce dominantních bank a jednání s klienty hlavní roli, kdy s přibývajícím počtem přecházejících klientů do nových bank, bude stoupat nervozita dominantních bank. Vítězem bude jednoznačně klient banky.
Důvěra, která je dnes klenotem Lidé ztrácejí v poskytovatele bankovních služeb důvěru. Podepisují složité smlouvy s nepřehlednými údaji, odkazy a sazebníky. Následně u nich propuká vztek z množství nečekaných výdajů a poplatků. Reklamace jsou odmítány s odkazem na složité bankovní dokumenty a tajuplné sazebníky. Každá z nově příchozích bank pluje opačným proudem. Důvěru, kterou mohou získat přehledností svých sazebníků, může být k nezaplacení. Pro případ, že klienti těchto bank budou spokojeni a navrátí se jim pojem důvěry ke svým bankovním domům, stane se role nově příchozích bank stěžejní ve smyslu navrácení důvěry klientů k bankám. Složitost webových stránek hlavních bankovních domů v nepřeberné nabídce produktů s odkazy na mnohé další služby, jest pro běžné klienty bank natolik matoucí, že často rezignují na samostatné hledání informací a spokojí se s reklamními letáky. Až příliš bývají zklamáni s výsledného finančního produktu, jenž si pořídili. Nově příchozí banky hledají a nalezly nový směr. V jednoduchosti hledejme sílu, a kdo hledá, nalezne. Nový směr, který zaneprázdněného klienta nerozptyluje množstvím údajů, je tím správným směrem, kterým se nově příchozí banky profilují. Klient u těchto bank získává jednoduše přehledné a rychlé informace, bez pozlátek nejistoty a zmatenosti.


.

Nově příchozí banky navrhují klientům nový začátek, vybudování důvěry mezi klientem a bankou podloženou lidským přístupem v malých dostupných pobočkách, kdy klienti opět poznávají své bankovní poradce a věří jim. Klient získává svůj pocit výjimečnosti a individuality, kdy má možnost vybrat si dle svých potřeb a stylu mezi nově příchozími bankami, kde mu bude nabídnuta odpovídající kvalita, přičemž s konkurenčního boje vychází klient jako vítěz. Důvěra ve stálost v jednoduchosti webových stránek, přehlednosti sazebníku a stabilitě poplatků. Důvěra, která je k nezaplacení a kterou mohou nově příchozí banky svým přístupem tak snadno získat. Základní hodnoty, které si lidé přejí, ale nedostávají se jim, mohou nově příchozí banky nabídnout a transformovat tento zastaralý bankovní systém. Nechť tuto šanci nově příchozí banky využijí ku prospěchu klientům.



Ideální banka 2012: Představujeme nejlepší práce letošního ročníku

Diskutovat (0)


Bankám jsme v tomto roce na poplatcích již celkem zaplatili

16402446768

Certifikovaný kalkulátor poplatků

Jednoduše si vypočítejte své bankovní poplatky

Kalkulátor

Číslo týdne

60


ČÍSLO TÝDNE - 60 právě tolik miliard korun investovaly tuzemské firmy do online reklamy na internetu. Je to rekordní částka, která potvrzuje výrazné zvýšení zájmu o reklamu na internetu nejen v České republice.


Kurzovní lístek Citfin

Země Měna Deviza střed
Kurz EUR Euro 1 EUR 25,2350
Kurz USD Americký dolar 1 USD 23,6060
Kurz PLN Złoty 1 PLN 5,8235
Kurz GBP Libra šterlinků 1 GBP 29,3795
Kurz CHF Švýcarský frank 1 CHF 25,8270
Kurz HUF Forint 100 HUF 6,4100
Kurz RON Rumunské nové leu 1 RON 5,0710
Poradna


Komplexní a objektivní hodnocení bank působících na českém trhu. Hodnotit můžete také Vy! Více