II. díl:
Průzkum spokojenosti klientů s bankovními službami. Jak jste na tom?
Náš server Bankovní poplatky se podílel na průzkumu, který mapoval spokojenost klientů s bankami a jejich službami a s tím související loajalitu klientů ve vztahu k bankám. Průzkum připravil a vedl student Bc. Jan Paulík z Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně. Jak jste tedy jako klienti spokojeni se svými bankami? ČTĚTE DÁLE!
V první části jsme se věnovali popisu skupin respondentů, kteří se průzkumu zúčastnili. Dozvěděli jsme se tak, kolik se zúčastnilo mladých lidí, kolik vysokoškoláků, zaměstnanců, podnikatelů apod. Víme už také, jaký byl podíl mužů a žen při vyplňování dotazníků.
Nyní se už zaměříme na konkrétní výsledky spokojenosti a loajality klientů ke svým bankám. Výsledky jsou totiž velmi zajímavé.
Nejvíc klientů je z České spořitelny, ČSOB a Komerční banky
Hlavní bankovní účet má stále většina dotazovaných u České spořitelny (21,4 %), dále pak vedou velké banky jako je ČSOB (13,23 %) a Komerční banka (12,69 %). Většina dotazovaných má také u své banky účet více než 4 roky (58,71 %). Méně než 4 roky pak 32,26 % a méně než 1 rok 9,03 %.
Česká spořitelna tak potvrzuje, že se jedná o banku s největším počtem klientů. Většina klientů je pak také dlouhodobými klienty své banky, tedy po dobu delší než čtyři roky.
Lidé jsou s dostupností poboček a bankomatů velmi spokojeni
Většina lidí je s dostupností poboček a bankomatů našich bank spokojeno, nebo dokonce velmi spokojeno. Ukazuje to, že pobočková i bankomatová síť je velmi hustá a pro potřeby většiny klientů dostačující. Nyní doplňují počty poboček a v zásadě už jen pobočky menších stále se rozvíjejících bank jako Fio banka či GE Money Bank a další.
56,13 % dotazovaných je spokojených s dostupností poboček a bankomatů své banky. 31,18 % je velmi spokojených, nespokojeno je pak pouze 8,06 % a velmi nespokojených 4,62 %.
Kvalita je pro klienty opět dostačující a jsou s ní spokojeni
Kvalita nabízených služeb bank a jejích produktů je pro klienty dostatečně kvalitní a v zásadě si lidé nedokážou moc představit službu, kterou by po bance ještě poptávali. Banky tak nabízí široké spektrum služeb a produktů pro všechny důležité životní situace, které klienti nyní reálně využívají a potřebují.
S kvalitou nabízených služeb dané banky je spokojeno 57,96 % dotazovaných, velmi spokojeno 29,35 %, nespokojeno 9,25 % a velmi nespokojeno 3,44 % - ti mají možnost ale banku kdykoli změnit.
Spokojenost s cenami bank? Je to horší
Na rozdíl od dostupnosti bank či kvality produktů je cenová politika ze strany klientů výrazně méně oceňována. Až 33 procent klientů je s cenami bank velmi nespokojeno, nebo nespokojeno. Naopak 60 procent klientů se s cenami bank ztotožňuje.
S cenami nabízených produktů bank a bankovními poplatky je spokojenou pouze 34,09%, velmi spokojeno pak 32,15 %. Nespokojeno je 21,83% a velmi nespokojeno 11,94% hlasujících.
Internetové bankovnictví patří mezi nejkvalitnější
Banky udělaly za posledních několik let v kvalitě internetového bankovnictví velmi velký pokrok. Dá se řídi, že kvalitou internetového bankovnictví se mohou naše banky měřit s mnohem většími zahraničními konkurenty. Velký vliv na to může mít i velká možnost sdílení aplikací mezi tuzemskými dcerami a jejich velkými matkami, což výrazně zlepšuje kvalitu a snižuje náklady na zavádění těchto technologií.
S kvalitou internetového bankovnictví své banky je velmi spokojeno 50,65 %, spokojeno pak 41,51 %, nespokojeno 4,52 % a velmi nespokojeno 3,33 %. Dá se říci, že internetové bankovnictví v současné podobě a formě dává klientům možnost vyřídit vše co od tohoto způsobu ovládání svých finančních aktivit očekávají.
Celková spokojenost s bankami přesahuje 85 procent
Celková spokojenost klientů s vlastní bankou pak celkově přesahuje 85 procentní podíl. Pouze necelých 14 procent klientů je se svou bankou nespokojeno. I když se nejedná o vysoké číslo, stále se jedná především pro malé banky o velmi vysoký potenciál pro získávání nových, nespokojených klientů.
Celková spokojenost s vlastní bankou je 54,95 %, velmi spokojeno je 31,72 %, nespokojeno 9,89 % a velmi nespokojeno 3,44 %.
Další díl našeho seriálu si můžete přečíst za týden.
MINULÉ DÍLY SERIÁLU O SPOKOJENOSTI KLIENTŮ S BANKAMI NALEZNETE ZDE!
Další články k tématu
Bankám jsme v tomto roce na poplatcích již celkem zaplatili
Kurzovní lístek Citfin
Země | Měna | Deviza střed |
---|---|---|
1 EUR | 25,3060 | |
1 USD | 23,4400 | |
1 PLN | 5,8760 | |
1 GBP | 29,5935 | |
1 CHF | 26,0060 | |
100 HUF | 6,4250 | |
1 RON | 5,0918 |
Zprávy z devizového trhu
- Domácí HDP v roce 2023 klesl o 0,2 %
28. 03. 2024 - Šedivé úterý příliš kurzových pohybů nepřineslo
27. 03. 2024 - Region vlající ve stínu eurodolaru
26. 03. 2024 - Fotbal a data
25. 03. 2024 - Koruna se vrací k oslabování
22. 03. 2024 - Koruna po zasedání ČNB posílila
21. 03. 2024 - Ne zda, ale jak moc dnes ČNB sníží sazby?
20. 03. 2024