II. díl:
Průzkum spokojenosti klientů s bankovními službami. Jak jste na tom?


23. 04. 2015  00:55     Miroslav Zeman     komentáře (0)

Náš server Bankovní poplatky se podílel na průzkumu, který mapoval spokojenost klientů s bankami a jejich službami a s tím související loajalitu klientů ve vztahu k bankám. Průzkum připravil a vedl student Bc. Jan Paulík z Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně. Jak jste tedy jako klienti spokojeni se svými bankami? ČTĚTE DÁLE!

II. díl: Průzkum spokojenosti klientů s bankovními službami. Jak jste na tom?




V první části jsme se věnovali popisu skupin respondentů, kteří se průzkumu zúčastnili. Dozvěděli jsme se tak, kolik se zúčastnilo mladých lidí, kolik vysokoškoláků, zaměstnanců, podnikatelů apod. Víme už také, jaký byl podíl mužů a žen při vyplňování dotazníků.

Nyní se už zaměříme na konkrétní výsledky spokojenosti a loajality klientů ke svým bankám. Výsledky jsou totiž velmi zajímavé.

Nejvíc klientů je z České spořitelny, ČSOB a Komerční banky

Hlavní bankovní účet má stále většina dotazovaných u České spořitelny (21,4 %), dále pak vedou velké banky jako je ČSOB (13,23 %) a Komerční banka (12,69 %). Většina dotazovaných má také u své banky účet více než 4 roky (58,71 %). Méně než 4 roky pak 32,26 % a méně než 1 rok 9,03 %.

Česká spořitelna tak potvrzuje, že se jedná o banku s největším počtem klientů. Většina klientů je pak také dlouhodobými klienty své banky, tedy po dobu delší než čtyři roky.

Lidé jsou s dostupností poboček a bankomatů velmi spokojeni

Většina lidí je s dostupností poboček a bankomatů našich bank spokojeno, nebo dokonce velmi spokojeno. Ukazuje to, že pobočková i bankomatová síť je velmi hustá a pro potřeby většiny klientů dostačující. Nyní doplňují počty poboček a v zásadě už jen pobočky menších stále se rozvíjejících bank jako Fio banka či GE Money Bank a další.

56,13 % dotazovaných je spokojených s dostupností poboček a bankomatů své banky. 31,18 % je velmi spokojených, nespokojeno je pak pouze 8,06 % a velmi nespokojených 4,62 %.

Kvalita je pro klienty opět dostačující a jsou s ní spokojeni

Kvalita nabízených služeb bank a jejích produktů je pro klienty dostatečně kvalitní a v zásadě si lidé nedokážou moc představit službu, kterou by po bance ještě poptávali. Banky tak nabízí široké spektrum služeb a produktů pro všechny důležité životní situace, které klienti nyní reálně využívají a potřebují.

S kvalitou nabízených služeb dané banky je spokojeno 57,96 % dotazovaných, velmi spokojeno 29,35 %, nespokojeno 9,25 % a velmi nespokojeno 3,44 % - ti mají možnost ale banku kdykoli změnit.

Spokojenost s cenami bank? Je to horší

Na rozdíl od dostupnosti bank či kvality produktů je cenová politika ze strany klientů výrazně méně oceňována. Až 33 procent klientů je s cenami bank velmi nespokojeno, nebo nespokojeno. Naopak 60 procent klientů se s cenami bank ztotožňuje.
S cenami nabízených produktů bank a bankovními poplatky je spokojenou pouze 34,09%, velmi spokojeno pak 32,15 %. Nespokojeno je 21,83% a velmi nespokojeno 11,94% hlasujících.

Internetové bankovnictví patří mezi nejkvalitnější

Banky udělaly za posledních několik let v kvalitě internetového bankovnictví velmi velký pokrok. Dá se řídi, že kvalitou internetového bankovnictví se mohou naše banky měřit s mnohem většími zahraničními konkurenty. Velký vliv na to může mít i velká možnost sdílení aplikací mezi tuzemskými dcerami a jejich velkými matkami, což výrazně zlepšuje kvalitu a snižuje náklady na zavádění těchto technologií.

S kvalitou internetového bankovnictví své banky je velmi spokojeno 50,65 %, spokojeno pak 41,51 %, nespokojeno 4,52 % a velmi nespokojeno 3,33 %. Dá se říci, že internetové bankovnictví v současné podobě a formě dává klientům možnost vyřídit vše co od tohoto způsobu ovládání svých finančních aktivit očekávají.

Celková spokojenost s bankami přesahuje 85 procent

Celková spokojenost klientů s vlastní bankou pak celkově přesahuje 85 procentní podíl. Pouze necelých 14 procent klientů je se svou bankou nespokojeno. I když se nejedná o vysoké číslo, stále se jedná především pro malé banky o velmi vysoký potenciál pro získávání nových, nespokojených klientů.

Celková spokojenost s vlastní bankou je 54,95 %, velmi spokojeno je 31,72 %, nespokojeno 9,89 % a velmi nespokojeno 3,44 %.

Další díl našeho seriálu si můžete přečíst za týden.

MINULÉ DÍLY SERIÁLU O SPOKOJENOSTI KLIENTŮ S BANKAMI NALEZNETE ZDE!



II. díl: Průzkum spokojenosti klientů s bankovními službami. Jak jste na tom?

Diskutovat (0)


Bankám jsme v tomto roce na poplatcích již celkem zaplatili

12605235584

Certifikovaný kalkulátor poplatků

Jednoduše si vypočítejte své bankovní poplatky

Kalkulátor

Číslo týdne

300


ČÍSLO TÝDNE - 300 právě tolik miliard korun odeslaly tuzemské společnosti svým zahraničním vlastníkům ve formě dividend. Většina zisku těchto firem tak skončila v zahraničí.


Kurzovní lístek Citfin

Země Měna Deviza střed
Kurz EUR Euro 1 EUR 25,3060
Kurz USD Americký dolar 1 USD 23,4400
Kurz PLN Złoty 1 PLN 5,8760
Kurz GBP Libra šterlinků 1 GBP 29,5935
Kurz CHF Švýcarský frank 1 CHF 26,0060
Kurz HUF Forint 100 HUF 6,4250
Kurz RON Rumunské nové leu 1 RON 5,0918
Poradna


Komplexní a objektivní hodnocení bank působících na českém trhu. Hodnotit můžete také Vy! Více