III. díl:
Průzkum spokojenosti klientů s bankovními službami. Jak jste na tom?


30. 04. 2015  00:21     Miroslav Zeman     komentáře (0)

Náš server Bankovní poplatky se podílel na průzkumu, který mapoval spokojenost klientů s bankami a jejich službami a s tím související loajalitu klientů ve vztahu k bankám. Průzkum připravil a vedl student Bc. Jan Paulík z Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně. Jak jste tedy jako klienti spokojeni se svými bankami? ČTĚTE DÁLE!

III. díl: Průzkum spokojenosti klientů s bankovními službami. Jak jste na tom?




V první části jsme se věnovali popisu skupin respondentů, kteří se průzkumu zúčastnili. Dozvěděli jsme se tak, kolik se zúčastnilo mladých lidí, kolik vysokoškoláků, zaměstnanců, podnikatelů apod. Víme už také, jaký byl podíl mužů a žen při vyplňování dotazníků. V druhé části jsme se dostali ke konkrétním podílům spokojenosti klientů s bankami.

Nyní se už zaměříme na budoucnost. Výsledky jsou totiž velmi zajímavé.

Lidé budou využívat služeb své banky i do budoucna

Využívat služby a produkty banky má v úmyslu 78,82 % dotazujících. Nevyužívat 10,97 %. Dále 1,18 % neví, možná u 0,54 %. Ještě neví 0,22 %, uvidíme 0,22 % a ostatní 8 %.

71,4 % dotazovaných by doporučili služby a produkty své banky svým přátelům a rodině. 20,11 % by nedoporučilo. 1,08 % neví, 0,43 % možná. Spíše ano pak 0,22 %. Záleží na účelu a kombinaci s čím 0,11 % a ostatní 7 %.

Lidé tak ukazují, že jsou se svou bankou v globálu spokojeni. Stále však sledujeme a potvrzuje se tak poměrně vysoký podíl klientů, kteří nejsou se svou bankou spokojeni a mohou se z nich generovat noví klienti menších, aktivních bank. Tento podíl nespokojených se pohybuje okolo 20 procent.

Lidé jsou spíše pasivní a služby jen využívají

Klienti tuzemských bank jsou poměrně konzervativní a neiniciativní. Téměř 60 procent klientů tak není ochotno spolupracovat na zlepšení produktů či služeb se svou bankou. Hlavním důvodem je nedostatek času a zaneprázdněnost.

59,68 % dotazovaných se nepodílelo na aktivitách banky vedoucí ke zlepšení produktů a služeb. Naopak 38,39 % lidí se podílelo. 0,11 % si to už nepamatuje. 0,11 % neví. 0,11 % se snažilo, ale nemělo úspěch. Další 0,11 % si taky nepamatuje a ostatní mají 2 %.

Banky své aktivity moc dobře neprezentují

Důkazem je fakt, že velká část klientů vůbec neví o aktivitách své banky na poli rozvoje společnosti či pomoci potřebným. Ačkoliv banky prokazatelně do těchto aktivit investují, nedokážou řádně tyto své aktivity propagovat mezi svými klienty. O aktivitách své banky na tomto poli tak vůbec neví více než 56 procent klientů.

7,96 % se domnívá, že se jejich banka aktivně zapojuje do rozvoje společnosti. 21,18 % říká že spíše ano, 56,02 % neví, spíše ne 10,32 % a ne 4,52 %.

To samé platí i u dalších aktivit bank, například u enviromentální politiky, tedy aktivit v oblasti ekologie.

6,56 % se domnívá, že se jejich banka řídí environmentální politikou. Spíše ano myslí 22,04 %, neví 56,99 % spíše ne 10,75 % a NE 3,66 %.

Lidé jsou s přístupem zaměstnanců bank v zásadě spokojeni

Lidé jsou s přístupem, vzděláním a ochotou zaměstnanců bank v podstatě spokojeni. Spokojenost tak vyjádřilo více než 70 procent klientů.

26,77 % dotazovaných si myslí, že zaměstnanci jejich banky dodržují etické standardy, 45,16% spíše ano. Neví to 19,57 %, spíše ne 5,91 % a ne 2,58 %.

Na pomoc lidem a zapojení do projektů banky dotazovaného si myslí 6,45 %, spíše ano 14,62 %. Neví to 66,02 % a spíše ne 9,25 %. Ne pak 3,66 %.

MINULÉ DÍLY SERIÁLU O SPOKOJENOSTI KLIENTŮ S BANKAMI NALEZNETE ZDE!



III. díl: Průzkum spokojenosti klientů s bankovními službami. Jak jste na tom?

Diskutovat (0)


Bankám jsme v tomto roce na poplatcích již celkem zaplatili

16183394608

Certifikovaný kalkulátor poplatků

Jednoduše si vypočítejte své bankovní poplatky

Kalkulátor

Číslo týdne

60


ČÍSLO TÝDNE - 60 právě tolik miliard korun investovaly tuzemské firmy do online reklamy na internetu. Je to rekordní částka, která potvrzuje výrazné zvýšení zájmu o reklamu na internetu nejen v České republice.


Kurzovní lístek Citfin

Země Měna Deviza střed
Kurz EUR Euro 1 EUR 25,2610
Kurz USD Americký dolar 1 USD 23,6690
Kurz PLN Złoty 1 PLN 5,8540
Kurz GBP Libra šterlinků 1 GBP 29,3485
Kurz CHF Švýcarský frank 1 CHF 25,9780
Kurz HUF Forint 100 HUF 6,4200
Kurz RON Rumunské nové leu 1 RON 5,0765
Poradna


Komplexní a objektivní hodnocení bank působících na českém trhu. Hodnotit můžete také Vy! Více