Internetové bankovnictví využívá již více než 700 tisíc klientů Komerční banky
09. 03. 2010 00:44
Michal Teubner
komentáře (0)
Další články
Číslo týdne 39
Prodlouží se moratorium na odklad splátek? Poplatkovi se vrací ke splácení
Kamil Rataj z Banky CREDITAS: Chceme modernizovat, připravujeme nové internetové i mobilní bankovnictví
Děti a účty: průměrné kapesné na účet je 700 Kč. Nejčastější útrata je za jídlo, aplikace a dopravu.
Počet uživatelů internetového bankovnictví Mojebanka vzrostl ke konci roku 2009 meziročně o 20,7 % na 703 500 osob. Prostřednictvím všech kanálů přímého bankovnictví uskutečnili v roce 2009 klienti Komerční banky více než 96 mil. transakcí (nárůst 2 %).
Internetové bankovnictví Mojebanka, jehož doplňkovou součástí je také Expresní linka Plus, sjednalo ke svému účtu v roce 2009 nově 120 tisíc klientů KB. Celkem
realizovali přes internet 46,2 mil. transakcí (meziročně + 11,5 %) v objemu 6 710 miliardy Kč. „Internetové bankovnictví se stalo bez nadsázky pevnou součástí života našich klientů. Kromě
rostoucího počtu uživatelů a transakcí o tom vypovídá také fakt, že stále více klientů zadává své bankovní operace večer po práci, o víkendech nebo třeba při sledování olympiády,“ uvedl Mojmír
Prokop, vedoucí přímého bankovnictví Komerční banky. Jak doplnil, například v průběhu hokejového duelu Čechů proti reprezentaci Slovenska zadali přes internet klienti Komerční banky 12
999 transakcí v souhrnném objemu takřka 1,7 miliardy korun. Druhým nejoblíbenějším kanálem přímého bankovnictví se stalo PC bankovnictví využívané firemními klienty KB (služby
Profibanka, Přímý kanál a Multicash). Tímto kanálem zadali uživatelé v loňském roce 44,8 mil. transakcí (meziročně pokles o 4 %). Pokles počtu transakcí u aplikací využívaných firemními klienty
přitom souvisí především s nižší ekonomickou aktivitou klientů v období ekonomické recese - počet klientů využívajících tuto službu totiž zůstal v porovnání s rokem 2008
konstantní. Vůbec největší procentuální nárůst zaznamenaly v roce 2009 transakce přes aplikaci Mobilní banka v mobilních telefonech klientů KB. Uživatelé zadali přes
klávesnici mobilního telefonu celkem 140 tisíc transakcí (meziročně + 41,2 %). I přes dynamický nárůst však zůstává mobilní bankovnictví nadále nejméně významným kanálem přímého bankovnictví - na
celkovém počtu transakcí přímého bankovnictví se podílí přibližně 0,15 %. Počet transakcí realizovaných prostřednictvím některé ze služeb přímého bankovnictví KB každoročně narůstá. Zatímco
v roce 2004 zadali klienti KB bez pobočky necelých 75 milionů transakcí, v roce 2007 to již bylo více než 90 mil. transakcí. V letošním roce tak bude Komerční banka se svými klienty
atakovat hranici 100 mil. transakcí zadaných online prostřednictvím přímého bankovnictví.
Další články k tématu
Bankám jsme v tomto roce na poplatcích již celkem zaplatili
15615625648
Kč
Kurzovní lístek Citfin
Země | Měna | Deviza střed |
---|---|---|
1 EUR | 25,2670 | |
1 USD | 23,7180 | |
1 PLN | 5,8355 | |
1 GBP | 29,5095 | |
1 CHF | 26,1005 | |
100 HUF | 6,3900 | |
1 RON | 5,0773 |
Zprávy z devizového trhu
- Exploze v Iránu zahýbala i korunou
19. 04. 2024 - Středa! Inflace třeba?
18. 04. 2024 - Polský zlotý nečekaně ztrácí
17. 04. 2024 - Dolar stále na vlně
16. 04. 2024 - Dolar nejdražší za rok a půl
15. 04. 2024 - ECB trhy nepřekvapila, koruna koriguje
12. 04. 2024 - Tolik povyku kvůli jedné desetině?
11. 04. 2024