Jak stávka ovlivnila české banky? Vše naleznete v tomto textu!


17. 06. 2011  01:33     ar     komentáře (0)

Čtvrteční stávka, která vzbuzovala velké obavy, se ukázala být méně vážná, než se předpokládalo. Ukázaly to i odpovědi z bank – většina z nich fungovala ve standardním nebo jen drobně omezeném režimu.





ČSOB (Pavla Hávová)

Ve velkých městech jsme očekávaly komplikace a posuny v otevírací době. Našim zaměstnancům jsme již v průběhu minulého týdne připravili podrobné informace, jak v případě stávky postupovat. Nicméně, tuto (a jiné podobné) situaci máme popsané v tzv. business continuity plánu a podle něj se nyní postupuje. Máme např. seznamy klíčových osob, které se do práce dostavit musí, systém pro prioritizaci parkovacích míst a optimální využití sítě pro vzdálené připojení apod. V centrále ČSOB v Radlicích je dnes přibližně 40 % zaměstnanců. Řada zaměstnanců přitom vzala dnešní dopravu do práce do vlastních rukou a přijeli na kole. Pro klienty ČSOBjsou otevřeny všechny pobočky s výjimkou pobočky v Jindřišské ulici, která zůstala uzavřena. .

Poštovní spořitelna (Denisa Salatková)

Také my jsme se snažili zajistit provoz všech našich Finančních center, v tuto chvíli má tedy ze všech šedesáti pouze jedno posunutou otevírací dobu. Finanční centra Poštovní spořitelny byly v provozu. Vzhledem k omezení pražské MHD došlo ke zkrácení provozní doby Finančních center regionu Praha, aby se přítomní pracovníci mohli bez problémů dostat domů. .

Komerční banka (Monika Klucová)

Služby klientům jsme poskytovali v plném rozsahu, všechny pobočky byly otevřené.

.

Česká spořitelna (Klára Pačesová)

Předpokládali jsme, že chod banky nebude ohrožen, a udělali vše pro to, abychom klientům zajistili maximální servis, na který jsou standardně zvyklí. Důležité je, že klient České spořitelny není závislý pouze na pobočce, která vede jeho účet - tzn., že své záležitosti s bankou může vyřešit v kterékoli z našich 670 poboček po celé ČR. Klienti samozřejmě mohou využít také internetové a telefonní bankovnictví či bankomaty a platbomaty. Připravili jsme tipy pro naše zaměstnance, jednalo se hlavě o upozornění, aby s takovou situací počítali, tedy počítali s problémy cestou do a z práce (nedostupnost metra, vlaků, tramvají a autobusů) a počítali také s dopravní zácpou, a na tuto situaci se připravili. Doporučovali jsme například, aby si důležitá jednání odložili na jiný den, využili vlastních dopravních prostředků atd. V případě, že zaměstnanec kvůli stávce do práce nedorazí, řešení absence je vždy na jeho dohodě s nadřízeným. Co se týče práce z domova - ta je možná pouze u zaměstnanců, kde jim to daná pozice umožňuje. S předstihem jsme také zajistili zásobování bankomatů hotovostí, a to zejména ve velkých městech, kterých se stávka týká. . ING (Zuzana Smolinsky) Předpokládali jsme, že čtvrteční stávka provoz banky neohrozí. V případě produktu ING Konto se jedná pouze o internetové bankovnictví, a tudíž klienti mohou pracovat se svým kontem bez omezení. V případě call centra, přes které se taktéž mohou zadávat bankovní operace je provoz plně funkční. I v rámci služeb korporátního bankovnictví lze provádět standartní operace. Pro tento případ byli taktéž klíčoví zaměstnanci banky ubytováni v hotelu vedle ING Banky, aby tak mohli plnit standardní pracovní dobu. Výjimkou je pouze finanční centrum ING v Praze na Smíchově, kdy jeho provoz byl o 2 hodiny omezen, tj. otevřeno od 9 hodin namísto od 8 hodin a zavírat se bude o hodinu dříve tj. v 17 hodin na místo 18 hodin. . Volksbank (Lucie Hálová) Dnešní stávka žádným způsobem nenarušila ani neovlivnila provoz banky a jejích prodejních míst. Provoz všech poboček byl zajištěn bez omezení. Speciální opatření nebyla nutná. . Banco Popolare (Gabriel Tkáč)  Provoz banky byl ovlivněn jen v omezené míře. Služby klientům byly dostupné v plném rozsahu Žádné speciální opatření jsme přijímat nemuseli, . mBank (Ivana Buriánková) Čtvrteční stávka provoz mBank nijak neovlivnila. Velká část zaměstnanců byla v bance a normálně pracovali. Ostatní pracovali z domova. Rovněž situace na našich obchodních místech byla bez problémů. Všichni klienti, kteří dorazili na naše obchodní místa, byli obslouženi. Žádná zvláštní opatření jsme přijímat nemuseli. Jedinou změnou oproti "běžným pracovním dnům" je, že někteří zaměstnanci – většinou ti mimopražští - pracovali z domova. . LBBW (Martina Lambert) Čtvrteční stávka provoz banky neovlivnila. V časovém předstihu jsme zajistili veškerý provoz a na omezení v dopravě jsme se připravili. Provoz na žádné z poboček jsme nemuseli omezit ani uzavřít.  Pro podobné situace máme krizové scénáře. Museli jsme zajistit, že klíčoví pracovníci (např. na pobočkách, IT apod.) budou ve čtvrtek na svých pracovištích a zajistí bezproblémový chod (řešeno individuálně dle jejich možností ubytování v Praze, popř. banka nabídla zajištění ubytování v docházkové vzdálenosti). . Citibank (Branislav Cehlárik) Banka prijala potrebne opatrenia, aby zabezpecila svoju prevadzku vo vsetkych svojich pobockach a plnu cinnost svojej centraly. Vsetky opatrenia suvisia s logistikou, snazili sme sa mysliet na vsetky dopady dnesneho strajku. . HSBC (Petr Plocek) Provoz banky HSBC nebyl ovliněn. Opatření, která jsme přijali, jsou standardní v souladu s provozem banky. . Home Credit (Eva Řimnáčová) Home Credit nemá pobočky v pravém slova smyslu, poskytuje úvěry především ve spolupráci s obchodními partnery. Proto jsme v tomto směru žádné problémy se stávkou nezaznamenali. Ústředí Home Creditu a provoz navíc sídlí v Brně, kde městská hromadná doprava nejezdí pouze mimo špičku, tzn. ráno se naši zaměstnanci bez problémů do práce dostali, odpoledne by neměli mít problém odjet z práce zase domů. Protože se tento hladký průběh nedal předpokládat, někteří zaměstnanci si spíše preventivně vzali neplacené volno nebo dovolenou. Ve výjimečných případech jsme některým jednotlivcům povolili práci z domu, většina zaměstnanců odložila služební cesty do Prahy. I přesto jsme fungování všech oddělení zajistili a s žádné nepříjemné překvapení jsme řešit nemuseli.  V uplynulém týdnu, kdy se stávka připravovala, jsme ověřovali, jestli se i přes omezení v dopravě zaměstnanci budou schopni do práce dostat, doporučovali jsme jim spolujízdu autem s kolegy. Dnešek nám potvrdil, že situaci zvládáme a fungujeme jako v kterýkoliv jiný den. Paradoxně byla podle nás ranní doprava MHD mnohem pohodlnější než ve všední dny a pokud by kolegové neodložili služební cesty do Prahy, také by se tam bez problémů dostali.


Jak stávka ovlivnila české banky? Vše naleznete v tomto textu!

Diskutovat (0)