Za vedení účtu, zasílaní výpisů, výběry z bankomatu, vydání základní platební karty, internetové bankovnictví, telefonické bankovnictví, převody v rámci banky mezi účty či z banky do banky, ukládání či výběr z účtu, placení účtů, trvalé příkazy – neplatím vůbec žádné poplatky.
Chtěl bych se s Vámi podělit o zkušenost s bankovnictvím v zahraničí, konkrétně ve Velké Británii, kde se momentálně nacházím a pracuji a tudíž mám i účet v bance. Účet mám i v České republice (kde platím poplatky jako i vy všichni ostatní), takže mám s čím srovnávat. Nejsem žádný ekonom a bankovnictví osobně moc nerozumím a na celou věc se dívám jako obyčejný klient banky.
Běžný účet v UK mám v normální bance, a zajímavé je to, že za vedení účtu, zasílaní výpisů, výběru z bankomatu, vydání základní platební karty, internetové bankovnictví, telefonické bankovnictví, převody v rámci banky mezi účty či z banky do banky, ukládání či výběr z účtu, placení účtů, trvalé příkazy – neplatím vůbec žádné poplatky, prostě NIC. Nevím jak to funguje, ale prostě to funguje. Pravda je, že banky tady nejsou žádné paláce a potřebujete-li něco vyřídit osobně přímo v bance, tak musíte někdy čekat 5-15 minut v řadě. Bez problémů dostanete k účtu také účet spořící, kde se roční úroky pohybují od 3 do 5%.
Doufám, že u nás v Česku, by jsme se mohli dočkat někdy něčeho podobného.
S pozdravem
Petr F.