Jak vypadá tvář českého bankovnictví? Podívejte se na 2. díl výsledků unikátního průzkumu


25. 03. 2014  11:52     BP.com     komentáře (0)

Redakci internetového portálu www.bankovnipoplatky.com se podařilo získat výsledky unikátního průzkumu Global Consumer Banking Survey 2014, který vznikl v dílně společnosti Ernst & Young. Zapojilo se do něj přes 32 tisíc osob ze 43 zemí světa od července do října 2013. Co z něj vyplývá a jak si v něm stojí Česká republika, zastoupená 415 klienty? Přečtěte si dnešní druhý díl…

Jak vypadá tvář českého bankovnictví? Podívejte se na 2. díl výsledků unikátního průzkumu




.

1. DÍL SERIÁLU NALEZNETE ZDE

.

Poslední informací analyzovanou v minulém týdnu byla otázka na příčiny „bankovní nevěry“. Když se na tuto položku zaměříme více, možná i vás překvapí, že například hypoteční úvěr má pouze 42 procent klientů u své mateřské banky. Spotřebitelský úvěr jen něco přes polovinu (56 procent klientů). To je v porovnání s nejrozšířenějším produktem – běžným účtem (94 % klientů) – dramatický rozdíl.

.

55.PNG

.

Při hledání informací o bankách klienti v České republice nejvíce užívají bankovní weby (z 57 %), z 26 procent se spoléhají na informace z poboček a 21 procent náleží informačním zdrojům třetích stran, různým vyhledávačům či srovnávačům. Je zajímavé, že webové stránky bank jakožto primární zdroj informací klientky a klienti v ČR užívají ve větší míře než v zahraničních státech. Zmíněných 57 procent je suverénně nejvíce, Irsko je na druhém místě se 44 procenty.

.

66.PNG

.

Čeští klienti si vůbec internet velmi oblíbili. Umisťujeme se v TOP 5 uživatelů internetového bankovnictví, protože 74 % z nás jej používá alespoň jej 1x týdně. Naproti tomu, jen 3 procenta českých klientů navštěvují alespoň 1x týdně pobočku a 39 % užívá bankomat. To je poměrně překvapující, je to totiž například o 27 procentních bodů méně než v Rakousku (66 %).

Jak vyplývá z následujícího grafu s otázkou „Jaký transakční kanál byste chtěli používat pro vykonávání následujících operací?“, rutinní záležitosti čeští klienti přesouvají do samoobslužných kanálů a na pobočkách řeší stále častěji jen složitější problémy.

.

77.PNG

.

Poslední díl seriálu se shrnutími a doporučeními, které vyplývají z Global Consumer Banking Survey 2014, uvedeme příští týden.



Jak vypadá tvář českého bankovnictví? Podívejte se na 2. díl výsledků unikátního průzkumu

Diskutovat (0)


Bankám jsme v roce 2020 na poplatcích již celkem zaplatili

19711781787

Certifikovaný kalkulátor poplatků

Jednoduše si vypočítejte své bankovní poplatky

Kalkulátor

Číslo týdne

5740


ČÍSLO TÝDNE - 5740 korun. Právě tolik bude činit dle rozhodnutí vlády tzv. paušální daň. Každý živnostník s příjmem do 800 tisíc korun ročně tak bude moci hradit sociální, zdravotní i daň v jedné paušální částce. 


Poradna


Komplexní a objektivní hodnocení bank působících na českém trhu. Hodnotit můžete také Vy! Více