Jak vypadá tvář českého bankovnictví? Podívejte se na 2. díl výsledků unikátního průzkumu
Jste OSVČ? Založte si podnikatelský účet, pomůže vám
Sdílení bankomatů nabírá na obrátkách. Přidají se i Air Bank a UniCredit
Výběr z bankomatu po celém světě zdarma? Mnohdy vám poplatek stejně naúčtují
Jak a kde reklamovat bankovní služby? Cesta ke spravedlnosti může být dlouhá a drahá
Redakci internetového portálu www.bankovnipoplatky.com se podařilo získat výsledky unikátního průzkumu Global Consumer Banking Survey 2014, který vznikl v dílně společnosti Ernst & Young. Zapojilo se do něj přes 32 tisíc osob ze 43 zemí světa od července do října 2013. Co z něj vyplývá a jak si v něm stojí Česká republika, zastoupená 415 klienty? Přečtěte si dnešní druhý díl…
.
.
Poslední informací analyzovanou v minulém týdnu byla otázka na příčiny „bankovní nevěry“. Když se na tuto položku zaměříme více, možná i vás překvapí, že například hypoteční úvěr má pouze 42 procent klientů u své mateřské banky. Spotřebitelský úvěr jen něco přes polovinu (56 procent klientů). To je v porovnání s nejrozšířenějším produktem – běžným účtem (94 % klientů) – dramatický rozdíl.
.
.
Při hledání informací o bankách klienti v České republice nejvíce užívají bankovní weby (z 57 %), z 26 procent se spoléhají na informace z poboček a 21 procent náleží informačním zdrojům třetích stran, různým vyhledávačům či srovnávačům. Je zajímavé, že webové stránky bank jakožto primární zdroj informací klientky a klienti v ČR užívají ve větší míře než v zahraničních státech. Zmíněných 57 procent je suverénně nejvíce, Irsko je na druhém místě se 44 procenty.
.
.
Čeští klienti si vůbec internet velmi oblíbili. Umisťujeme se v TOP 5 uživatelů internetového bankovnictví, protože 74 % z nás jej používá alespoň jej 1x týdně. Naproti tomu, jen 3 procenta českých klientů navštěvují alespoň 1x týdně pobočku a 39 % užívá bankomat. To je poměrně překvapující, je to totiž například o 27 procentních bodů méně než v Rakousku (66 %).
Jak vyplývá z následujícího grafu s otázkou „Jaký transakční kanál byste chtěli používat pro vykonávání následujících operací?“, rutinní záležitosti čeští klienti přesouvají do samoobslužných kanálů a na pobočkách řeší stále častěji jen složitější problémy.
.
.
Poslední díl seriálu se shrnutími a doporučeními, které vyplývají z Global Consumer Banking Survey 2014, uvedeme příští týden.
Jak vypadá tvář českého bankovnictví? Podívejte se na 2. díl výsledků unikátního průzkumu
Diskutovat (0)Další články k tématu
Bankám jsme v tomto roce na poplatcích již celkem zaplatili
Kurzovní lístek Citfin
Země | Měna | Deviza střed |
---|---|---|
1 EUR | 25,2350 | |
1 USD | 23,6060 | |
1 PLN | 5,8235 | |
1 GBP | 29,3795 | |
1 CHF | 25,8270 | |
100 HUF | 6,4100 | |
1 RON | 5,0710 |
Zprávy z devizového trhu
- Dolar včera neustál výsledky PMI z Evropy
24. 04. 2024 - Co dnes řekne ČNB v San Piego city?
23. 04. 2024 - Bitcoinové třesky plesky
22. 04. 2024 - Exploze v Iránu zahýbala i korunou
19. 04. 2024 - Středa! Inflace třeba?
18. 04. 2024 - Polský zlotý nečekaně ztrácí
17. 04. 2024 - Dolar stále na vlně
16. 04. 2024