Jak využívají klienti internetové bankovnictví? Hodně, ale přesná čísla některé banky tají…


25. 11. 2011  01:38     Redakce BP.com     komentáře (0)

Internetové bankovnictví je nedílnou součástí bankovních balíčků pro retailové klienty, ale neobejdou se bez něho ani podnikatelé a firmy. Ve věku internetu, počítačů, notebooků a smartphonů je to naprosto samozřejmé, chtělo by se říci. Zajímalo nás proto, jestli je to skutečně tak i v České republice. Jak intenzivně využívají bankovní klienti internetové bankovnictví v jednotlivých ústavech? Má jej 100 % z nich?





Čísla? Prozradí jen někteří

Prvním zajímavým zjištěním je, že některé české banky přesná čísla o počtu klientů využívajících internetové bankovnictví tají. Z 15 oslovených bank je bez okolků prozradily pouze 4 z nich. U ostatních jsme se museli spokojit s relativními údaji (v případě bankovních nováčků je to pochopitelné), nebo s tím, že odpověď nedorazila.

.

Je tak proto obtížné udělat kompletní tabulku uživatelů internetbankingu v ČR, což bylo původně naším záměrem. Můžeme tak konstatovat jen to, že internetové bankovnictví v ČSOB (a ERA Počtovní spořitelně) využívá 1,2 milionu klientů. V GE Money Bank má přístup do internetového bankovnictví 600 tisíc majitelů účtů (zhruba 60 % klientů banky) a dalších 150 tisíc majitelů kreditních karet. U Volksbank se jedná o 24 000 klientů, což je necelých 40 % klientů banky. A Komerční banka nám poskytla obecný údaj o uživatelích přímého bankovnictví (internet + telefon), který přesáhl milion klientů (zhruba 65 procent).

.

U menších bank je relativní podíl klientů užívajících internet banking větší. Tak například u on-line ZUNO jde logicky o 100 % klientů, shodně odpověděla i tisková centra mBank a EQUA BANK. LBBW je na tom podobě (přičemž aktivně dle informací z banky využívá internetový kanál 70 % z nich). Raiffeisenbank nám poskytla data o jejich klíčovém produktu, eKontu, kde je podíl internet využívajících klientů 99,9 %.

.

Všechny odpovědi bank naleznete níže.

SDĚLUJÍ PŘESNÁ ČÍSLA :

Pavla Hávová (ČSOB a Poštovní spořitelna)

Ve třetím čtvrtletí 2011 evidujeme cca 1,2 mil. klientů ČSOB a Poštovní spořitelny, kteří využívají ČSOB InternetBanking 24 nebo Max InternetBanking Poštovní spořitelny. Trend je rostoucí, ve 3Q 2010 to bylo 1,036 mil. klientů. Ve 3Q 2011 klienti učinili cca 9,5 mil. transakcí (ve 3Q 2010 to bylo necelých 8 mil. transakcí). „Běžný“ klient obvykle udělá měsíčně kolem pěti transakcí v elektronickém bankovnictví, nicméně jedná se o hrubé číslo nezohledňující segmenty klientů, různé sezónní výkyvy apod.

Pavel Zúbek (GE Money Bank):

Více než 600 000 klientů GE Money Bank (cca 60% všech klientů banky) má k dispozici přístup do Internet Banky. Dalších 150 000 majitelů kreditních karet GE Money Bank může v Internet Bance provádět transakce na kreditní kartě. Kromě náhledu na zůstatky a transakční historii mohou klienti měnit nastavení karty, aktivovat doplňkovou službu nebo zadat platební příkaz z kreditní karty. Více než 53% uživatelů se hlásí každý měsíc. Průměrný klient se přihlásí přibližně 8x měsíčně. Počet měsíčně uskutečněných transakcí přes internetové bankovnictví již překročil hranici 1 miliónu.

Lucie Hálová (Volksbank):

Volksbank obsluhuje 24 000 klientů internetového bankovnictví, což tvoří cca 37 % z celkového počtu klientů banky. Nárůst počtu uživatelů internet bankingu se pohybuje okolo 10 % meziročně. Další 3 000 klientů využívají ostatní kanály přímého bankovnictví (Phone banking, Homebanking, MultiCash).

Klienti Volksbank, kteří využívají internetové bankovnictví, jsou poměrně aktivní, zasílají v průměru 10 transakcí měsíčně. Internet banking je v posledních letech velmi oblíbeným nástrojem pro správu a kontrolu osobních financí. Počet elektronických transakcí každoročně roste, stejně jako např. transakce platební kartou.

Michal Teubner (Komerční banka)

Počet klientů využívajících alespoň jeden kanál přímého bankovnictví, jako je internet nebo telefonní bankovnictví, dosáhl 1 044 000, což znamenalo 65,4 % z celkového počtu klientů (údaje k 30. 9. 2011). Tyto informace (absolutní čísla) nejsou veřejné, nicméně v roce 2010 jsme zaznamenali 10% nárůst oproti předchozímu roku a v letošním roce 11% nárůst oproti roku 2010.

Meziroční změna 2009 --> 2010 nárůst o 10%

Meziroční změna 2010 --> 2011 nárůst o 11%

 .

NESDĚLILI PŘESNÁ ČÍSLA:

Martina Lambert (LBBW):

Přesné počty klientů nesdělujeme. Drtivá většina retailových klientů má zřízenu službu internetového bankovnictví, přičemž opravdu aktivně tuto službu využívá kolem 70%. V průměru zadá klient měsíčně 1,5 nové transakce (nepočítají se sem tedy trvalé příkazy apod.).

Pavla Renčínová (ZUNO):

100 % klientů, jsme online banka. - na toto vyčíslení je zatím velmi brzy, data pro srovnání budeme mít v trochu delším horizontu.

 

Tomáš Kofroň (Raiffeisenbank):

Náš vlajkový účet eKonto je stavě především jako účet s kvalitním internetovým bankovnictvím (podle řady ocenění nejlepším v ČR) a klienti si jej zřizují právě pro jeho propracované internetové bankovnictví. Internetové bankovnictví tak využívá 99,9 % uživatelů eKonta.

Kateřina Pospíšilová (EQUA BANK):

Vzhledem k délce našeho působení na trhu nemají průměrná čísla zatím žádnou vypovídací hodnotu. Samozřejmě vzhledem k povaze našich služeb se počty klientů, kteří využívají internetové bankovnictví, blíží 100%.

Ivana Buriánková (mBank):

Je to 100%. mBank je internetova banka, a tak internetove bankovnictvi skutecne pouziva 100% nasich klientu. Pozn. BP.com: Data o průměrném využití IB v mBank nebylo dle vyjádření tiskové mluvčí možné získat z kapacitních důvodů v bance, což samozřejmě respektujeme.

Marek Zeman (AXA BANK):

S ohledem na charakter námi nabízených služeb je internetové bankovnictví hlavním prostředkem ke správě bankovních účtů všech klientů AXA Bank. Meziměsíčně zaznamenáváme nárůst počtu klientů, kteří využívají internetové bankovnictví na pravidelné bázi. Důvodem zvyšujícího se zájmu ze strany našich klientů je vedle naší dlouhodobé nadstandartní výše sazby úročení klientských vkladů také postupné zavádění nových funkcionalit AXA internetového bankovnictví.

.

Odpovědi ostatních bank jsme neobdrželi.



Jak využívají klienti internetové bankovnictví? Hodně, ale přesná čísla některé banky tají…

Diskutovat (0)


Bankám jsme v tomto roce na poplatcích již celkem zaplatili

16518975200

Certifikovaný kalkulátor poplatků

Jednoduše si vypočítejte své bankovní poplatky

Kalkulátor

Číslo týdne

60


ČÍSLO TÝDNE - 60 právě tolik miliard korun investovaly tuzemské firmy do online reklamy na internetu. Je to rekordní částka, která potvrzuje výrazné zvýšení zájmu o reklamu na internetu nejen v České republice.


Kurzovní lístek Citfin

Země Měna Deviza střed
Kurz EUR Euro 1 EUR 25,1550
Kurz USD Americký dolar 1 USD 23,4670
Kurz PLN Złoty 1 PLN 5,8270
Kurz GBP Libra šterlinků 1 GBP 29,3610
Kurz CHF Švýcarský frank 1 CHF 25,6875
Kurz HUF Forint 100 HUF 6,4000
Kurz RON Rumunské nové leu 1 RON 5,0552
Poradna


Komplexní a objektivní hodnocení bank působících na českém trhu. Hodnotit můžete také Vy! Více