Jakou pojistku? Každý druhý se rozhoduje podle informací z internetu
07. 03. 2011 10:17
Pavla Hávová
komentáře (0)
Další články
Číslo týdne 39
Prodlouží se moratorium na odklad splátek? Poplatkovi se vrací ke splácení
Kamil Rataj z Banky CREDITAS: Chceme modernizovat, připravujeme nové internetové i mobilní bankovnictví
Děti a účty: průměrné kapesné na účet je 700 Kč. Nejčastější útrata je za jídlo, aplikace a dopravu.
ČSOB Pojišťovna spustila nové webové stránky. Reaguje tím na nejnovější statistická zjištění a výsledky průzkumů, které jasně říkají, že klienti se o nákupu finančních produktů stále více rozhodují na základě informací z internetu a chtějí je touto cestou i nakupovat.
„Jak se ukazuje, více než 60 % uživatelů internetu hledá informace o finančních produktech a službách na internetu a online svět se stává jedním z nejdůležitějších informačních kiosků našich
produktů. I proto jsme se rozhodli spustit pro naše klienty a uživatele nový, moderní a přehledný web,“ říká Michaela Beranová, internetová specialistka online marketingu ČSOB Pojišťovny.
Z průzkumů dále vyplývá, že více než 10 % z těchto uživatelů navíc finanční produkty i online nakoupí. Jedná se především o jednodušší a méně komplexní produkty, které uživatelé sjednávají
online. Pokud jde o složitější produkty typu životního pojištění, je stále pobočka nebo pojišťovací poradce tím primárním prodejním kanálem s tím, že polovina uživatelů již před kontaktováním
poradce či pobočky provedla svůj vlastní průzkum trhu a produktu online. „Propojit spolupráci online webu a offline poboček a poradců u sofistikovanějších produktů bylo pro nás jednou z priorit.
Cílem bylo podchytit nákupní cyklus našich zákazníků a poskytnout lepší servis při jejich rozhodování a nákupu pojištění,“ uvádí Petr Kleiner, ředitel marketingu ČSOB Pojišťovny.
Výsledkem je web s moderním designem, ale především plnou řadou nových a pokrokových funkcí, které internetové stránky přizpůsobují plně potřebám klienta, ať už má zájem pouze o informace nebo
online nákup svých oblíbených druhů pojištění. „Když jdete nakupovat do supermarketu, také si přejete, aby zboží, které pravidelně "házíte do košíku" bylo hned v prvních dvou regálech a
vy jste mohli jít po chvilce hned zaplatit? Namísto toho běháte po celém obchodě z oddělení do oddělení a čas utíká a utíká. Doba, kdy se prodejna přizpůsobí pouze vašim potřebám, je
ještě daleko, ale naše webové stránky to umí už teď. Dokonale se přizpůsobují přáním klienta,“ popsal Petr Kleiner. „Proto jsme integrovali funkci, která umožní, aby se web dynamicky
přizpůsobil uživateli a jeho potřebám. To konkrétně znamená, že různí návštěvníci webu mohou vidět různý obsah téže webové stránky na základě např. e-mailu nebo bannerové kampaně. Takto chce
ČSOB Pojišťovna komunikovat např. slevy a výhody různý cílovým skupinám,“ doplnila Michaela Beranová. Trend nákupu pojištění a finančních produktů online má podle průzkumů tendenci
dynamicky růst. U jednoduchých produktů meziroční tempo růstu překračuje 15 až 20%. Stejně tak z průzkumů vyplývá, že kvalita zpracování webu, jeho přesvědčivost a důvěryhodnost a dostatek
přehledně prezentovaných informací prodeje finančních produktů online zvyšují. „Po prvních pár dnech můžeme konstatovat, že inovace našeho webu nese své ovoce. Došlo ke skokovému zvýšení
konverzního poměru prodeje, tedy podílu prodaných pojištění online k celkové návštěvnosti webu, našich produktů o cca 3 %,“ uvádí specialistka online marketingu Michaela Beranová.
Jak z interních dat ČSOB Pojišťovny, tak i z externě vedených průzkumů vyplývá, že nejefektivnějším zdrojem návštěvnosti z pohledu prodeje pojištění online i offline, jsou vyhledávače.
Klíčová slova, která uživatelé do vyhledávačů zadávají, se liší podle fáze nákupního cyklu, v které se uživatel zrovna nachází. „Z tohoto důvodu jsme se zaměřili již při tvorbě nového
webu na SEO optimalizaci webu. Při přípravě struktury webu, textů a interního prolinkování jsme zvažovali každý náš krok s ohledem na vyhledávače,“ doplňuje Michaela Beranová.
Novinkou na webu jsou speciální balíčky doporučovaných nebo oblíbených kombinací pojištění a připojištění ušité na míru potřebám zákazníků. Samozřejmostí je možnost sjednání takového balíčku online.
Dalšími funkcionalitami nového webu je např. interaktivní průvodce, vyhledávání poboček, pojišťovacích poradců nebo smluvních autoservisů pojišťovny. Nedílnou součástí webu je také sekce
s informacemi o fondech a programech investování v životním pojištění. Ke sledování nového webu a následného vyhodnocování je na novém webu nasazen analytický nástroj Adobe Online Marketing
Suite. Tisková zpráva byla připravena na základě interních statistik a průzkumů ČSOB Pojišťovny a za využití studie Deutsche Bank Research (www.dbresearch.com).
Další články k tématu
Bankám jsme v tomto roce na poplatcích již celkem zaplatili
12538737136
Kč
Kurzovní lístek Citfin
Země | Měna | Deviza střed |
---|---|---|
1 EUR | 25,3060 | |
1 USD | 23,4400 | |
1 PLN | 5,8760 | |
1 GBP | 29,5935 | |
1 CHF | 26,0060 | |
100 HUF | 6,4250 | |
1 RON | 5,0918 |
Zprávy z devizového trhu
- Domácí HDP v roce 2023 klesl o 0,2 %
28. 03. 2024 - Šedivé úterý příliš kurzových pohybů nepřineslo
27. 03. 2024 - Region vlající ve stínu eurodolaru
26. 03. 2024 - Fotbal a data
25. 03. 2024 - Koruna se vrací k oslabování
22. 03. 2024 - Koruna po zasedání ČNB posílila
21. 03. 2024 - Ne zda, ale jak moc dnes ČNB sníží sazby?
20. 03. 2024