Jan Franek:
Fio banka vítězí strategií nulových poplatků za běžné bankovní služby


06. 11. 2010  14:02     Miroslav Zeman     komentáře (1)

Zeptali jsme zástupce nejmladší banky na trhu Fio banky, která se stala Nejvstřícnější bankou za III. čtvrtletí roku 2010 v projektu prvního českého klientského ratingu OVB Vstřícná banka pana Jana Franeka, který je tiskovým mluvčím banky.





Gratulujeme Vám k zisku titulu Nejvstřícnější banka v ČR. Čím si dle Vašeho názoru získala Fio banka důvěru veřejnosti, nezávislého serveru, respektive důvěru porotců, z jejichž hodnocení vyšla Vaše banka celkově jako nejvstřícnější banka? Děkujeme. Vítězství nás samozřejmě velmi potěšilo - a o to více, že jsme jej získali v nezávislém hodnocení bank složeném z pohledu klientů i odborníků. Věříme, že důvěru jsme si zasloužili naší nabídkou kvalitních služeb dostupných po celé České republice a strategií nulových poplatků za běžné bankovní služby, kterou zastáváme již pátým rokem. Jak si vysvětlujete takovýto úspěch banky, která začala své komplexní bankovní služby nabízet teprve během letních prázdnin a září? Zajímavé také je, že se Fio banka stala jednoznačně nejpreferovanější bankou u hodnotící veřejnosti a u serveru www.bankovnipoplatky.com , který banky hodnotil z hlediska výše poplatků, u odborné poroty však bylo hodnocení výrazně horší. Máte k tomu nějaké vysvětlení? Fio banka od 1.9.2010 převzala veškeré činnosti Fio, družstevní záložny. Přitom nedošlo ke změně nabídky služeb ani ceníku. Takže je zřejmé, že mnoho příznivců si Fio získalo ještě předtím, než veškeré finanční služby nabízené veřejnosti převzala Fio banka, a to právě díky absenci obvyklých poplatků. Jak je vidět z pohledu na výsledkovou listinu, odborníci jsou k bankám ve svém hodnocení obecně poněkud kritičtější. Věříme, že rozšířením portfolia produktů o další úvěrové produkty pro občany a svým dalším působením na trhu jejich názor pozitivně ovlivníme. Na druhou stranu pokud se podíváme na portfolio produktů, disponuje Fio banka již nyní nabídkou investičních služeb, které mnozí oceňují a konkurence je běžně nenabízí. Jaké konkrétní kroky Fio banky ve III. čtvrtletí vedly k zisku titulu? Jaká opatření v posledních měsících byste označil jako velmi vstřícná či na našem trhu výjimečná? Největším počinem Fio banky ve 3.Q bylo právě zahájení poskytování bankovních služeb. Tento ostrý start nám zajistil zvýšený zájem veřejnosti o naše služby, který (měřen v přírůstcích nových klientů) znatelně rostl již od získání bankovní licence v květnu tohoto roku. Jako velmi vstřícnou a na trhu výjimečnou vidíme naši nabídku běžného účtu s neomezeným počtem transakcí zdarma v rámci ČR a Slovenska bez ohledu na to, zda je majitelem účtu fyzická osoba, podnikatel, nebo firma. Hodnocení OVB Vstřícná banka není omezeno pouze na hodnocení produktů a služeb bank, ale na většinu stránek činnosti bank v ČR. Hodnotí se tedy také marketingové strategie, image banky, efektivita reklamy, aktivita banky, mediální vstřícnost apod. Máte i pro IV. čtvrtletí hodnocení připraveno dostatek novinek, opatření či vstřícných kroků pro své současné i budoucí klienty? Můžete nám některé prozradit? Ano, plánujeme dále rozšiřovat naši nabídku, jedněmi z prvních nových produktů budou jistě hypotéky a pravděpodobně i spotřebitelské úvěry. Konkrétní termíny spuštění však ještě nemohu slíbit. Co se týká čtvrtého čtvrtletí, nedávno jsme ve spolupráci s českou burzou RM-SYSTÉM zahájili podzimní školu investování s novými semináři pro úplné začátečníky, kteří nejsou spokojeni s výnosy na vkladech a uvažují o alternativách. Vzdělávání veřejnosti se věnujeme dlouhodobě, semináře pořádáme po celé ČR a vstup je zdarma. Jak by se dle Vašeho názoru měla chovat nejvstřícnější banka, aby si i nadále uchovala důvěru svých klientů a titul nejvstřícnější banky si udržela i nadále? Myslím si, že základem je stabilní strategie, která zahrnuje vylepšování stávajících služeb a zavádění nových, a to při stálosti cenové politiky. Je spokojenost Vašich klientů zhmotněná i v hodnocení klientského ratingu OVB Vstřícné banky pro Vás největší motivací? Samozřejmě, ocenění od klientů je pro nás nejen motivací, ale také závazkem do budoucna. Budete výsledky klientského ratingu bank i nadále sledovat?

Určitě. Věříme, že nám klienti zachovají přízeň i nadále



Jan Franek: Fio banka vítězí strategií nulových poplatků za běžné bankovní služby

FÍÍÍ . . . a peníze jsou pryč! JOO banka.
FÍÍÍ . . . a peníze jsou pryč! JOO banka....
Diskutovat (1)


Bankám jsme v tomto roce na poplatcích již celkem zaplatili

16516756992

Certifikovaný kalkulátor poplatků

Jednoduše si vypočítejte své bankovní poplatky

Kalkulátor

Číslo týdne

60


ČÍSLO TÝDNE - 60 právě tolik miliard korun investovaly tuzemské firmy do online reklamy na internetu. Je to rekordní částka, která potvrzuje výrazné zvýšení zájmu o reklamu na internetu nejen v České republice.


Kurzovní lístek Citfin

Země Měna Deviza střed
Kurz EUR Euro 1 EUR 25,1550
Kurz USD Americký dolar 1 USD 23,4670
Kurz PLN Złoty 1 PLN 5,8270
Kurz GBP Libra šterlinků 1 GBP 29,3610
Kurz CHF Švýcarský frank 1 CHF 25,6875
Kurz HUF Forint 100 HUF 6,4000
Kurz RON Rumunské nové leu 1 RON 5,0552
Poradna


Komplexní a objektivní hodnocení bank působících na českém trhu. Hodnotit můžete také Vy! Více