Ján Fránek:
Za úspěchem Fio banky stojí i fakt, že je česká


04. 05. 2015  00:26     Miroslav Zeman     komentáře (0)

Nejvstřícnější bankou roku 2014 se stala již počtvrté v řadě Fio banka. Zeptali jsme se proto tiskového mluvčího Fio banky na její další plány a důvody, které jí zajistily takto dobré umístění. Na otázky našeho serveru odpovídá Ján Fránek.

Ján Fránek: Za úspěchem Fio banky stojí i fakt, že je česká




Gratulujeme Vám k dalšímu, již čtvrtému titulu Nejvstřícnější banky v České republice. Jak vnímáte fakt, že jste se stali již po čtvrté v řadě nejvstřícnější bankou? Co podle Vašeho názoru za tímto úspěchem stojí?

Čtvrtý titul Nejvstřícnější banky roku získaný navíc v řadě za sebou nás velice těší. Máme radost, že nás veřejnost i odborná porota vnímá jako banku, která se snaží neustále vylepšovat své produkty a služby, naslouchá svým klientům a snaží se jim vycházet vstříc. Od samého začátku nabízíme běžné bankovní služby bez poplatků a od této strategie jsme se ani po mnoha letech neodklonili. Navíc neustále rozšiřujeme produktové portfolio. To vše přispívá ke kladnému vnímání Fio banky, stejně jako fakt, že jsme ryze českou bankou.

Na tiskové konferenci bylo řečeno, že výhodou Fio banky není velký rozsah produktů a služeb, ale především kvalita a originalita těch které poskytuje. Souhlasíte s tímto tvrzením?

Ve výčtu produktů se zatím nemůžeme rovnat s těmi největšími kamennými bankami na trhu, ale zároveň nespadáme ani mezi klasické malé banky, které nabízí jen určité služby a nezaměřují se např. na podnikatele. Naše produkty jsou určeny fyzickým i právnickým osobám a máme pro ně nejen účty zdarma, ale také řadu úvěrových produktů. Navíc jsme největší online broker v České republice a nabízíme jedinečné aplikace, díky kterým mohou naši klienti investovat na českých i světových burzách. A rozhodně všechny služby, které nabízíme, se snažíme poskytovat co nejkvalitněji a nejlépe, abychom i nadále patřili k nejvýraznějším z tzv. nízkonákladových bank. 

Prozradíte nám, jak bude rozdělen zisk z minulého roku, jak je vysoký a jak je s ním banka spokojená? Naplnily se plány, které si banka do roku 2014 předsevzala?

Přesto, že Fio banka patří mezi nízkonákladové banky a nabízí běžné bankovní služby bez poplatků, je již od svého vzniku v zisku. Za loňský rok se jedná o částku  40 mil. Kč po zdanění. Fio banka již mnoho let vytvořený zisk používá na posílení kapitálových fondů, tj. celý zisk tak zůstává v bance.
Naším cílem v roce 2014 bylo získat 110 tisíc nových klientů, co jsme překonali o více než 7 tisíc. I v letošním roce chceme pokračovat v nárůstu naší klientské základny a věříme, že číslo z loňského roku překonáme.

Jaké jsou TOP produkty či služby, které dle Vašeho názoru poskytuje FIO banka nejlépe? Tedy v kterých produktech a službách je Fio banka na špičce a které jsou určitou vlajkovou lodí banky?

Mezi naše nejlepší produkty jednoznačně patří osobní a podnikatelské účty bez poplatků a zcela bez podmínek pro fyzické i právnické osoby. Nejen že klienti za běžné bankovní služby nic neplatí, ale navíc se stále snažíme tyto produkty vylepšovat – loni jsme například umožnili klientům zakládat účty v celkem 14 cizích měnách, letos jsme uvedli novou generaci Fio Internetbankingu, díky které mohou obsluhovat své účty ještě lépe.

Sledujete osobně hodnocení výsledků Vstřícné banky jako zpětné vazby pro vaši banku? Jak velký vliv mají výsledky hodnocení těchto projektů na budoucí strategii banky a volbu a vývoj nových produktů?

Zajímáme se o každé hodnocení Fio banky a těší nás, pokud bodujeme a vyhráváme. Zvláště pokud se jedná o anketu, kde se prolíná hlas odborné poroty a veřejnosti. Nechceme však usnout na vavřínech a vstřebáváme každou zpětnou vazbu, abychom mohli i nadále poskytovat nejlepší účty a další produkty.

Prozradíte co nového plánujete pro rok 2015, případně 2016 tak abyste obhájili titul Nejvstřícnější banka?

Rok 2015 je nabytý novinkami – začali jsme již v lednu, kdy jsme klientům zpřístupnili novou generaci Fio Internetbankingu. Aktuálně pracujeme na NFC platebních kartách pro chytré telefony, které chceme klientům nabídnout v první polovině roku. Následovat budou POS terminály pro podnikatele a platební brány pro e-shopy. Na závěr roku pak plánujeme rozšířit portfolio úvěrových produktů o kreditní karty. Věříme, že chystané novinky klienti ocení a budou s námi i nadále spokojení.

Děkujeme za rozhovor



Ján Fránek: Za úspěchem Fio banky stojí i fakt, že je česká

Diskutovat (0)


Bankám jsme v roce 2021 na poplatcích již celkem zaplatili

36251115027

Certifikovaný kalkulátor poplatků

Jednoduše si vypočítejte své bankovní poplatky

Kalkulátor

Číslo týdne

57


ČÍSLO TÝDNE 57 právě tolik procent Čechů nakupuje pravidelně na internetu. Je to o 18 procent více než v roce 2019, tedy před nástupem koronavirové krize. Zájem o internetové nakupování se bude zvyšovat i nadále.


Kurzovní lístek Citfin

Země Měna Deviza střed
Kurz EUR Euro 1 EUR 25,4360
Kurz USD Americký dolar 1 USD 22,4870
Kurz PLN Złoty 1 PLN 5,5265
Kurz GBP Libra šterlinků 1 GBP 29,7645
Kurz CHF Švýcarský frank 1 CHF 24,4935
Kurz HUF Forint 100 HUF 6,9650
Kurz RON Rumunské nové leu 1 RON 5,1393
Poradna


Komplexní a objektivní hodnocení bank působících na českém trhu. Hodnotit můžete také Vy! Více