Jedničkami na finančním trhu jsou UniCredit Bank a Pojišťovna České spořitelny
23. 06. 2011 15:05
Eva Moniová
komentáře (1)
Vítězem soutěže Nejlepší banka 2011 se stala UniCredit Bank. Na základě porovnání více než 280 kritérií předběhla 17 konkurenčních bankovních domů. Klientsky nejpřívětivější bankou 2011 je Poštovní spořitelna. Nejlepší pojišťovnou 2011 a zároveň Klientsky nejpřívětivější pojišťovnou 2011 se letos stala Pojišťovna České spořitelny. Ta vyhrála v konkurenci 27 pojišťoven, u nichž se sledovalo více než 130 kritérií.
V třetím ročníku soutěží Nejlepší banka a Nejlepší pojišťovna se finanční ústavy hodnotily jak z pohledu klienta, tak akcionáře. Sledovaly se cenově
nejvýhodnější nabídky produktů a služeb, dostupnost, komunikace a celkový přístup ke klientovi i hospodářské výsledky, které dokládají finanční stabilitu společnosti. Z výsledků letošního
ročníku vyplynulo několik zajímavých trendů. Například to, že klienti si musí dávat ještě větší pozor než dosud, jak velkou částku chtějí spořit. Banky totiž různými podmínkami omezují spořicí účty,
respektive vyplácení vyššího procenta na těchto produktech. To svědčí o určité specializaci jednotlivých bank na jimi preferovaný profil klienta. „Je vidět, že jednoduché srovnání výhodnosti
finanční instituce pro jakéhosi obecného klienta je již prakticky nemožné. Banky vycházejí co nejvíce vstříc klientům, o které opravdu usilují. Na druhou stranu se tím jejich produkty stávají
nevýhodné pro zákazníky s jiným profilem potřeb. S rostoucí konkurencí na trhu se tyto rozdíly budou dále prohlubovat a pro konkrétního člověka to bude znamenat jediné: pokud nechce přicházet o
peníze, bude se muset více zajímat o to, jestli je svěřil skutečně správné bance,“komentuje situaci na bankovním trhu Pavel Závitkovský, Partner ve společnosti KPMG Česká republika. Je také
zřejmé, že se zvyšuje počet služeb a produktů, které lze vyřídit a uzavřít on-line. Tento trend se rozšiřuje už i mezi složitější produkty, které bylo donedávna možné si pořídit jen osobně.
„Teoreticky se podobným inovacím meze nekladou a všechny potřebné technologie máme k dispozici. Pojištění přes internet je dnes poměrně rozšířené, ale míra využívání tohoto způsobu uzavření
pojistné smlouvy zaostává za očekáváním,“ konstatuje Pavel Šiška, obchodní ředitel společnosti IBM, která je partnerem soutěží. Zvýšení počtu pojistek uzavřených na internetu bude podle
něj více záviset na změně chování a preference zákazníků. „Jakmile se ve větší míře odhodlají k on-line pojištění u jednoduchých produktů, otevře se cesta k sofistikovanějším aplikacím jako je
on-line poradenství, finanční analýza, vytvoření optimálního mixu pojištění a dalších finančních produktů," doplňuje Šiška.
Ve vedlejší kategorii Bankovní inovátor 2011 veřejnost v on-line hlasování vybrala Komerční banku s jejím produktem Lady karta. Ta obsahuje sadu doplňkových služeb jako například pojištění kabelky včetně jejího obsahu až do deseti tisíc korun za rok. Pojišťovacím inovátorem 2011 byla zvolena DIRECT Pojišťovna s produktem autoHELP. Tato služba vychází vstříc motoristům, kteří se stali účastníky dopravní nehody, již nezavinili. Pojišťovna zlikviduje škodu, vyplatí jim pojistné plnění a poté sama kontaktuje pojišťovnu viníka nehody. V kategorii Cena novinářů pro nejoblíbenějšího finančního odborníka obhájil své loňské prvenství analytik Raiffeisenbank Aleš Michl. Na druhém a třetím místě, i když se značným bodovým odstupem, se umístilo duo Markéta Šichtařová – Vladimír Pikora ze společnosti Next Finance. Raiffeisenbank bodovala také v kategorii Nejoblíbenější bankovní mluvčí, když první příčku s výrazným náskokem obsadil Tomáš Kofroň. Druhou a třetí tiskovou bankovní mluvčí, se kterými novináři komunikují nejraději, jsou Kristýna Havligerová a Klára Gajdůšková, obě z České spořitelny. Novináři posuzovali respondenty z hlediska jejich dostupnosti, srozumitelnosti a odbornosti. U bankovních mluvčích se místo odbornosti hodnotila úplnost odpovědi.
Ve vedlejší kategorii Bankovní inovátor 2011 veřejnost v on-line hlasování vybrala Komerční banku s jejím produktem Lady karta. Ta obsahuje sadu doplňkových služeb jako například pojištění kabelky včetně jejího obsahu až do deseti tisíc korun za rok. Pojišťovacím inovátorem 2011 byla zvolena DIRECT Pojišťovna s produktem autoHELP. Tato služba vychází vstříc motoristům, kteří se stali účastníky dopravní nehody, již nezavinili. Pojišťovna zlikviduje škodu, vyplatí jim pojistné plnění a poté sama kontaktuje pojišťovnu viníka nehody. V kategorii Cena novinářů pro nejoblíbenějšího finančního odborníka obhájil své loňské prvenství analytik Raiffeisenbank Aleš Michl. Na druhém a třetím místě, i když se značným bodovým odstupem, se umístilo duo Markéta Šichtařová – Vladimír Pikora ze společnosti Next Finance. Raiffeisenbank bodovala také v kategorii Nejoblíbenější bankovní mluvčí, když první příčku s výrazným náskokem obsadil Tomáš Kofroň. Druhou a třetí tiskovou bankovní mluvčí, se kterými novináři komunikují nejraději, jsou Kristýna Havligerová a Klára Gajdůšková, obě z České spořitelny. Novináři posuzovali respondenty z hlediska jejich dostupnosti, srozumitelnosti a odbornosti. U bankovních mluvčích se místo odbornosti hodnotila úplnost odpovědi.
VÝSLEDKY SOUTĚŽÍ NEJLEPŠÍ BANKA 2011 A NEJLEPŠÍ POJIŠŤOVNA 2011
Nejlepší banka 2011 1. UniCredit Bank 2. Komerční banka 3. ČSOB Klientsky nejpřívětivější banka 2011 1. Poštovní spořitelna 2. Komerční banka 3. LBBW bank Bankovní inovátor 2011 Komerční banka s produktem Lady karta Nejlepší pojišťovna 2011 1. Pojišťovna České spořitelny 2. Allianz 3. Kooperativa Klientsky nejpřívětivější pojišťovna 2011 1. Pojišťovna České spořitelny 2. Allianz 3. Generali Pojišťovací inovátor 2011 DIRECT Pojišťovna s produktem autoHELP
Vyhlašovatelem soutěží Nejlepší banka 2011 a Nejlepší pojišťovna 2011 jsou Hospodářské noviny, partnery jsou společnosti KPMG Česká republika společně s IBM Česká republika. Zpracovatelem dat je agentura pro informace a analýzy Datank.
Jedničkami na finančním trhu jsou UniCredit Bank a Pojišťovna České spořitelny
Výsměch
No to je výsměch, je jasné, že si velcí hráči na trhu nastavili pravidla tak aby to byli oni kdo vyh...
Diskutovat (1)
No to je výsměch, je jasné, že si velcí hráči na trhu nastavili pravidla tak aby to byli oni kdo vyh...
Další články k tématu
Bankám jsme v tomto roce na poplatcích již celkem zaplatili
15739044368
Kč
Kurzovní lístek Citfin
Země | Měna | Deviza střed |
---|---|---|
1 EUR | 25,2560 | |
1 USD | 23,7050 | |
1 PLN | 5,8560 | |
1 GBP | 29,3735 | |
1 CHF | 26,0530 | |
100 HUF | 6,4000 | |
1 RON | 5,0756 |
Zprávy z devizového trhu
- Exploze v Iránu zahýbala i korunou
19. 04. 2024 - Středa! Inflace třeba?
18. 04. 2024 - Polský zlotý nečekaně ztrácí
17. 04. 2024 - Dolar stále na vlně
16. 04. 2024 - Dolar nejdražší za rok a půl
15. 04. 2024 - ECB trhy nepřekvapila, koruna koriguje
12. 04. 2024 - Tolik povyku kvůli jedné desetině?
11. 04. 2024