Kamil Rataj z Banky CREDITAS:
Chceme modernizovat, připravujeme nové internetové i mobilní bankovnictví


17. 03. 2020  02:50     Nell Fantysová     komentáře (0)

Rozhovor s bankou: Banka CREDITAS má za cíl všeobecně modernizovat a rozšiřovat portfolio služeb a produktů banky. Podporuje finanční gramotnost také u dětí, kdy nabízí interaktivní mobilní aplikaci k dětskému účtu. 

Kamil Rataj z Banky CREDITAS: Chceme modernizovat, připravujeme nové internetové i mobilní bankovnictví




Na naše otázky odpověděl Kamil Rataj, místopředseda představenstva Banky CREDITAS

Rataj 2

Kamil Rataj, MBA

Od 1. ledna 2017 je místopředsedou představenstva Banky CREDITAS a současně působí na pozici ředitele Úseku provozu a ICT. Členem představenstva Záložny CREDITAS a následně jeho místopředsedou je od roku 2012.

V bankovnictví se pohybuje již od roku 1999, kdy pracoval ve vedoucích pozicích v eBance či Raiffeisenbank.

Aktivně se zapojil do úspěšné fúze obou bank, řídil centralizaci významných činností back-office a optimalizaci vybraných pobočkových procesů.

Během své profesní dráhy vedl řadu významných projektů v oblasti implementace a rozvoje bankovních systémů.


  • Patříte k výrazně inovativním bankám, které investují do rozvoje svých služeb a produktů. Které ze služeb nebo produktů byste označili za největší specialitu Vaší banky, jako TOP produkt, v němž patříte k nejlepším na trhu?

Dlouhodobě máme nejlepší spořicí účty, kde je vysoká úroková sazba, aktuálně 1,6 % bez omezení výše vkladu.

Skvělý je určitě běžný účet Richee. Účet je bez poplatků, s moderní aplikací, která toho hodně umí – třeba kategorizovat výdaje nebo vést rozpočet, můžete přes něj ovládat účty u dalších 14 bank, vybírat z bankomatů zdarma kdekoli na světě… A jako jeden z mála na trhu úročí zůstatek, u části do 300 tisíc je to 1,5 %, u částky nad to pak 0,5 %.

Specialitou je Mastercard Real Gold, exkluzivní karta vyrobená z pravého zlata. To je unikát v rámci celé Evropy. Ve limitované edici jsme jich vydali jen sto.


  • Jakým směrem se bude bankovnictví v České republice, případně v Evropě, vyvíjet v následujících dvaceti letech?

Čím dál víc se zejména v oblasti běžných účtů bude projevovat PSD2, do odvětví budou vstupovat technologické firmy. Stěžejní bude dobrá práce s informacemi a správný odhad klientských potřeb a také perfektní a intuitivní rozhraní, komunikace s různými zařízeními a aplikacemi.


  • Jaké největší inovace pro své klienty Vaše banka, pro nejbližší rok či dva, připravuje? Pokud nechcete sdělit konkrétní inovace, tak alespoň směr inovací, kterým se hodláte ubírat? A jaká inovace bude pro klienty bank, podle vašeho názoru, v nejbližších letech zásadní a nejpodstatnější? – např. placení otiskem prstu, platební kiosky, mobilní bankomaty, spravování rodinných financí bankou, interaktivní poradenství banky apod.

Určitě chceme modernizovat, připravujeme nové internetové i mobilní bankovnictví. Budeme pokračovat v technických inovacích a k tomu chceme postavit plné portfolio dalších nejčastěji poptávaných retailových produktů a služeb.


  • V posledních letech je silným trendem v našem bankovnictví zaměření i na jiné služby než jen půjčování peněz nebo spravování vkladů klientů. Banky poskytují pojištění, pro své klienty investují, umožňují jim platit účty, spravovat rodinné finance, radit, vzdělávat. Jaké z těchto, řekněme mimobankovních činností, budou v následujícím období pro vás a vaši banku prioritou?

Klienti v platební oblasti chtějí hlavně komfort a to, aby banka uměla vše, co potřebují.

Pro nás je jedním ze směrů mj. posílení investiční oblasti pro klienty, kteří chtějí i další produkty nad rámec velmi konzervativních spořicích účtů či termínovaných vkladů. Nabízíme investice do dluhopisů, koncem roku 2019 jsme například představili Nemovitostní fond a určitě to nebyla poslední novinka v této oblasti.

Rodinné finance podporuje dětský účet Richee Junior a spořicí účet Richee Junior. Oblíbenou funkcí pro klienty je pohodlné spoření, které přeposílá peníze mezi běžným a spořicím účtem.


  • Náš server se zaměřuje na zvyšování finanční gramotnosti mladých lidí, ale i například seniorů. Právě orientace klientů a jejich vzdělávání v oblasti financí je i prioritou mnohých bank. Jaké konkrétní projekty Vaše banka podporuje, s jakými výsledky a jaké jsou cíle, kterých byste chtěli dosáhnout?

Podporujeme organizaci Společně pro děti, který pomáhá znevýhodněným dětem ze sociálně slabých rodin. Spolu s nimi teď připravujeme projekt k posílení finanční gramotnosti dětí.

Ale v praktické rovině se domníváme, že finanční gramotnost u dětí se nejlépe pěstuje praxí. Proto nabízíme dva dětské účty (běžný a spořicí) s interaktivní mobilní aplikací, kde mohou mít rodiče kontrolu nad tím, jak jejich dítě hospodaří.


  • Nemalou skupinou klientů bank jsou i lidé se zdravotním postižením. Jak této skupině lidí usnadňuje či zpřístupňuje banka využívání finančních služeb? Jaké konkrétní projekty, produkty a služby pro tuto skupinu lidí nabízíte a jaké plánujete do budoucna?

Naše nové pobočky provozujeme jako bezbariérové. A naši bankéři jsou pochopitelně připraveni lidem s různými formami zdravotního postižení pomoci.


  • Velkým tématem současnosti, a to i v oblasti bankovnictví, je ekologie. V této souvislosti provozuje náš server také část hodnocení vstřícnosti bank z pohledu jejich ohledu na ekologické aspekty – Zelená banka. Jaké projekty Vaše banka podporuje v oblasti ekologie, jaké jsou nejvýznamnější kroky banky vedoucí k zelenému provozu? – zateplení budov, třídění odpadů, pořizování elektromobilů, úsporné svícení, topení, ekologický tisk, úspory papíru, elektronizace podpisů apod.

Dlouhodobě se snažíme minimalizovat spotřebu papíru a elektronizovat co nejvíce úkonů tak, abychom neplýtvali papírem a klient měl zároveň větší komfort, to vše v duchu paperless office. K tomu patří i například digitální podpis.

Ve všech prostorách a budovách banky snažíme chovat energeticky hospodárně, abychom tak šetřili životní prostředí. Samozřejmě třídíme odpad a ke služebním cestám používáme převážně veřejnou dopravu.


  • Jste bankou pro všechny nebo máte konkrétní cílovou skupinu, na kterou se prioritně zaměřujete nebo se hodláte zaměřovat do budoucna? Jaké aktivity a rozsah služeb případně hodláte rozšiřovat ke konkrétním skupinám klientů?

V retailové oblasti skutečně jsme bankou pro všechny. Ve firemní oblasti se orientujeme primárně na domácí menší a střední firmy.


  • Jaký je nejbližší a největší cíl Vaší banky nebo Váš osobně pro tento či příští rok 2021?

Dlouhodobě chceme růst zodpovědným, postupným způsobem. Od roku 2017 doteď jsme zpětinásobili počet klientů na současných 100 tisíc, zdvojnásobili jsme počet poboček… Snažíme se o klientsky přívětivé inovace a stále rozšiřujeme nabídku produktů a služeb.




Kamil Rataj z Banky CREDITAS: Chceme modernizovat, připravujeme nové internetové i mobilní bankovnictví

Diskutovat (0)


Bankám jsme v roce 2020 na poplatcích již celkem zaplatili

20166178893

Certifikovaný kalkulátor poplatků

Jednoduše si vypočítejte své bankovní poplatky

Kalkulátor

Číslo týdne

655


ČÍSLO TÝDNE - 655 právě tolik bylo vyhlášeno bankrotů tuzemských podnikatelů jen v průběhu června tohoto roku. Jedná se o nejvyšší počet bankrotů za celý rok. Podnikatelé krachují zejména z důvodu postižení koronavirovou krizí. Ohroženi jsou podnikatelé podnikající v automobilovém průmyslu či turistických službách.


Poradna


Komplexní a objektivní hodnocení bank působících na českém trhu. Hodnotit můžete také Vy! Více