KAZUISTIKA:
Boj proti neoprávněnému poplatku


28. 12. 2017  00:29     Miroslav Zeman     komentáře (0)

KAZUISTIKA: Paní Irena má za sebou velmi dlouhou a dosti náročnou reklamační cestu. Absolvovala jí jen díky své odvaze, odhodlání a principiálnosti.

KAZUISTIKA: Boj proti neoprávněnému poplatku




Paní Ireně banka jednou strhla neoprávněně poplatek. Šlo o několik tisíc korun, na které banka neměla nárok. Irena dlouho přemýšlela, zda má vůbec cenu a smysl u nás bojovat s tak velkou institucí jako je banka. „Proti takovému kolosu, plném právníků, analytiků a poradců, nemám vůbec žádnou šanci“, říkala si.

Nakonec se ale do boje pustila a to z pouhé zásadovosti. Nechtěla totiž, aby podobným způsobem jako ona, dopadli případně i další napálení lidé. Irena se nejprve obrátila se svou reklamací přímo na banku. Ta ji velmi rychle odmítla s tím, že na úhradu poplatku měla právo a výklad zákona svědčí v její prospěch a její postup posvěcuje. Následně tedy podala Irena stížnost k ombudsmanovi příslušné banky. I on stížnost zamítl. Proto se Irena rozhodla obrátit na Finančního arbitra ČR.

Finanční arbitr je instituce pro mimosoudní rozhodování sporů mezi finančními institucemi a jejich klienty. Finanční arbitr podání po několika měsících posoudil a rozhodl ve prospěch Ireny. Klientka byla nesmírně šťastná a myslela si, že celý kolotoč pro ni skončil. Už v té chvíli totiž vydala na řízení poměrně vysoké náklady. Bylo proto pro ni nemilé překvapení, když banka rozhodnutí finančního arbitra nerespektovala a po zamítnutí svých námitek podala žalobu k soudu. Pro paní Irenu tak začalo právní kolečko úplně od začátku. Paradoxně pro ni tedy úspěšné řízení u finančního arbitra konečný výsledek sporu znatelně odložil. Projednání před soudem trvalo déle než rok.

Irena nakonec spor vyhrála i u soudu. Doba, která uplynula od doby podání první reklamace k bance, do pravomocného rozhodnutí soudy, trvala téměř tři roky. Náklady na soudní řízení musela banka Ireně proplatit. Stejně tak jí musela vrátit neoprávněně stržený poplatek. Kvůli několika tisícům korun za poplatek však Irena věnovala více než dva roky svého života předem nejistému řízení, které ji finančně i psychicky zatěžovalo. Nakonec to dobře dopadlo. Kolik ale je u nás klientů, kteří se v této intenzitě pustí do sporu s nejistým výsledkem proti významné finanční instituci?

DALŠÍ ZAJÍMAVÉ REÁLNÉ PŘÍBĚHY NAŠICH ČTENÁŘŮ NALEZNETE ZDE!



KAZUISTIKA: Boj proti neoprávněnému poplatku

Diskutovat (0)


Komplexní a objektivní hodnocení bank působících na českém trhu. Hodnotit můžete také Vy! Více