Více než polovina lidí se podle průzkumu, který si nechala provést ČSOB, domnívá, že výše bankovních poplatků neodpovídá poskytovaným službám. Při výběru banky přitom poplatky nehrají hlavní roli a nepatří k hlavním důvodům pro rozhodnutí, kam peníze umístit. Nejvíce respondentů uvedlo, že diskuse o výši poplatků je prospěšná, neboť může přispět k jejich snížení.
Klient má mít navrch
Zdroj: BankovnictvíDatum: 17.02.2006Název: Klient má mít navrchStr.: 04Číslo: 002Autor: (ba)Rubrika: SpektrumOblast: Časopisy Zpracováno: 17.02.2006 11:14:19Identifikace: ba20060217000008Text:Více
než polovina lidí se podle průzkumu, který si nechala provést ČSOB, domnívá, že výše bankovních poplatků neodpovídá poskytovaným službám. Při výběru banky přitom poplatky nehrají hlavní roli a
nepatří k hlavním důvodům pro rozhodnutí, kam peníze umístit. Nejvíce respondentů uvedlo, že diskuse o výši poplatků je prospěšná, neboť může přispět k jejich snížení. Internetový průzkum pro ČSOB
zpracovali agentura Donath-Burson-Marsteller a Ivan Tomek za firmu Mr.Think. Průzkumu se z největší části zúčastnili klienti ČSOB (18 169), další se k odpovědím přihlásili přes server iDnes.cz. Z
těch bylo 1699 také klienty ČSOB, dalších 4377 využívalo služeb jiného peněžního ústavu. Ivan Tomek řekl, že z výsledků vyplývá jistá kritičnost vůči poplatkům. "Kolem 90 % jsou odpovědí, že banky se
snaží na klientech maximálně vydělat," uvedl. Přes 66 % zákazníků ČSOB míní, že poplatky v bankách neodpovídají poskytnutým službám, u respondentů iDnes.cz je podíl lidí ještě vyšší, zhruba 85 %. Na
druhou stranu 70 až 80 % lidí si nedokáže představit, že by neměli účet v bance. Zhruba 50 až 60 % lidí míní, že platit hotově je staromódní záležitost, mezi 30 a 50 % soudí, že banky jsou ve
vlastním zájmu solidní, racionálně hospodařící instituce. K hlavním důvodům pro výběr banky patří podle dotázaných dostupnost pobočky, solidnost a jistota, že nezkrachuje, a také uživatelský komfort,
tedy pohodlná obsluha účtu. Svou roli hraje také velikost banky, chování personálu, zkušenosti a doporučení přátel nebo rodinná či osobní tradice. Výši poplatků zařadili klienti ČSOB na deváté místo,
respondenti z iDnes.cz, kteří jsou zákazníky ČSOB, na páté, ti ostatní prostřednictvím serveru pak na šesté místo.(ba)"Finanční služby potřebují další kultivaci," řekl generální ředitel ČSOB Pavel
Kavánek a dodal: "V rámci průzkumu mi někteří lidé spontánně psali o svých zkušenostech, často si stěžovali na vrchnostenské chování bankovních úředníků. Moderní bankovní služby však musejí být
založeny na osobním a partnerském přístupu ke každému klientovi. Nejlepším regulátorem bankovního prostředí je totiž sebevědomý a znalý klient."
Další články k tématu
Bankám jsme v tomto roce na poplatcích již celkem zaplatili
16502923680
Kč
Kurzovní lístek Citfin
Země | Měna | Deviza střed |
---|---|---|
1 EUR | 25,1550 | |
1 USD | 23,4670 | |
1 PLN | 5,8270 | |
1 GBP | 29,3610 | |
1 CHF | 25,6875 | |
100 HUF | 6,4000 | |
1 RON | 5,0552 |
Zprávy z devizového trhu
- Indikátor důvěry v domácí ekonomiku roste
25. 04. 2024 - Dolar včera neustál výsledky PMI z Evropy
24. 04. 2024 - Co dnes řekne ČNB v San Piego city?
23. 04. 2024 - Bitcoinové třesky plesky
22. 04. 2024 - Exploze v Iránu zahýbala i korunou
19. 04. 2024 - Středa! Inflace třeba?
18. 04. 2024 - Polský zlotý nečekaně ztrácí
17. 04. 2024