Klientský index - průměrné bankovní poplatky v říjnu zůstaly na 174 Kč
Jste OSVČ? Založte si podnikatelský účet, pomůže vám
Sdílení bankomatů nabírá na obrátkách. Přidají se i Air Bank a UniCredit
Výběr z bankomatu po celém světě zdarma? Mnohdy vám poplatek stejně naúčtují
Jak a kde reklamovat bankovní služby? Cesta ke spravedlnosti může být dlouhá a drahá
Kalkulátor sleduje velmi podrobně chování klientů, resp. zachycuje užívání retailových bankovních služeb respondentů (podrobněji o respondentech v závěrečné kapitole). Nejedná se jen o to, u jaké banky jsou, ale hlavně kolikrát danou službu užijí. Díky tomu je celkový poplatek klienta ovlivněn nejen tím, jak drahou banku má, ale především jak se v ní chová.
Pokud je někdo velmi aktivní, tak i v průměrně drahé bance bude platit měsíčně stokoruny. Pokud někdo banku prakticky neužívá, tak i v drahé bance se může dostat pod 100,- Kč měsíčně. Ve výpočtu je přesně sledováno, jaký účet daný klient užívá. Vzhledem k tomu je ovšem také nemalé procento účtů, kde nemůže být výpočet proveden.
.
Klientský index za měsíc říjen dosáhl úrovně 174,- Kč a dosáhl tak stejné nákladové úrovně jako KI za září. Znovu se jeho cenová hladina ustálila na nové výši 174 Kč, jako to bývalo v předcházejících měsících/roce, kdy nebyla zvýšená frekvence klientů ve využívání specifických služeb a produktů bank (např. o prázdninách a Vánocích). Rozdíl je v mezích statistické chyby.
Graf 1 - Vývoj Klientského indexu: leden 2011 - říjen 2011
Průměrný klient zaplatil v říjnu 2011 za užívání bankovních služeb 174,- Kč.
V tabulce č. 1 lze nalézt konkrétní hodnoty průměrných nákladů klientů u jednotlivých účtů bank v ČR.
Tabulka 1: Průměrné náklady klientů na jednotlivých účtech za říjen 2011
ÚČET | Průměrné náklady v Kč |
mBank mKONTO | 7,20 |
PS Osobní účet ERA | 145,00 |
Raiffeisenbank eKonto Premium (min. obrat 25tis. Kč) |
154,20 |
ČSOB Aktivní konto | 174,00 |
Tabulka č. 1 zobrazuje průměrné náklady klientů u vybraných typů účtů za měsíc září 2011. První místo stabilně obhájila mBank s mKontem. U tohoto účtu se průměrné měsíční náklady na vedení účtu mírně zvýšily na 7,20 Kč. U FIO banky s Fio Běžným účtem tento měsíc nebylo dostatek validních dat. Na druhou příčku se tak probojovala Poštovní spořitelna s Osobním účtem ERA, kde klienti zaplatili průměrně 145 Kč/měsíc. Třetí místo obhájila Raiffeisenbank s eKontem Premium (min. obrat 25tis. Kč), u kterých jsou měsíční náklady na vedení účtu 154,20 Kč. Na čtvrtou příčku se probojovala v měsíci říjnu ČSOB s Aktivním kontem a průměrnými měsíčními náklady 174 Kč.
.
Z výše uvedené tabulky 1 a z analýzy dat vyplývá, že u většiny bank, s průměrnými měsíčními náklady za vedení účtu do 200 Kč došlo k mírnému zvýšení nákladů. Naopak u účtů, u kterých klienti platí více jak 200 Kč měsíčně, došlo ke snížení jejich průměrných nákladů za vedení účtů. Z tohoto důvodu tedy vyšel Klientský index za měsíc říjen stejně jako za měsíc září.
.
Tyto výpočty kromě výše poplatků a provizí na jednotlivých účtech v sobě zahrnují výraznou složku spojenou s chováním klienta. To je pravděpodobně jeden z hlavních důvodů výborného výsledku mBank, kdy je tato banka vyhledávány klienty, kteří nepoptávají celou paletu služeb a jde jim o základní vnitrostátní elektronický low-cost banking (mKonto nenabízí možnosti pobočkových operací). Jinými slovy i přes výborný výsledek, nelze její první místo brát automaticky jako plošné doporučení pro přechod všech klientů na mKonto. Velmi dobrého výsledku se opět podařilo dosáhnout Fio a Poštovní spořitelně, kde obě banky již nabízí širší paletu služeb než mKonto, přitom, především Fio, lze stále označit za nízkonákladový účet. Stejně jako Fio i Poštovní spořitelna s účtem Era zadarmo, u kterého již také musíte plnit minimální zůstatek, dokáže cenově konkurovat prémiovým účtům velkých bank. Ovšem poté, co na prémiových účtech klienti splní často nemalé nároky na obrat, případně průměrný měsíční zůstatek (viz např. úspěch prémiového účtu GE genius gold). Otázka, zda se vyplatí držet na účtu nemalou sumu peněz, aby byly odpuštěny určité poplatky nebo by bylo rozumnější je přesunout na spořicí účty, je potom na zvážení jednotlivým klientům.
Metodiku výpočtu ke klientskému indexu najdete zde:
https://www.bankovnipoplatky.com/klientsky-index---metodika-12507.html
PODÍVEJTE SE NA NÁŠ NOVÝ FACEBOOK!
Další články k tématu
Bankám jsme v tomto roce na poplatcích již celkem zaplatili
Kurzovní lístek Citfin
Země | Měna | Deviza střed |
---|---|---|
1 EUR | 25,2630 | |
1 USD | 23,7210 | |
1 PLN | 5,8170 | |
1 GBP | 29,4815 | |
1 CHF | 26,0370 | |
100 HUF | 6,4200 | |
1 RON | 5,0782 |
Zprávy z devizového trhu
- Polský zlotý nečekaně ztrácí
17. 04. 2024 - Dolar stále na vlně
16. 04. 2024 - Dolar nejdražší za rok a půl
15. 04. 2024 - ECB trhy nepřekvapila, koruna koriguje
12. 04. 2024 - Tolik povyku kvůli jedné desetině?
11. 04. 2024 - Česká koruna se vzpamatovává ze včerejšího výprasku
10. 04. 2024 - Únorová obchodní bilance v rekordním přebytku
09. 04. 2024