AKTUALIZACE: Kodex, ke kterému se v průběhu doby připojily banky působící v České republice, se stal hlavním krokem ke snadnějšímu přechodu klientů z jedné banky do druhé. Klienti Sberbank však už této možnosti využít nemohou. Mohou si však otevřít účet u jiné banky a nově si založit všechny potřebné platební příkazy.
Kodex mobility klientů je nástroj, který umožňuje vyplněním jednoho formuláře, změnit starou, nevyhovující banku za novou, lepší. Vtip je v tom, že do své původní banky vůbec nemusíte chodit, protože onu časově nákladnou a mnohdy ne úplně příjemnou agendu za vás vyřídí nová banka, včetně převedení platebních příkazů, inkas, vyřízení karty atd. Stačí vyplnit a podepsat příslušnou Žádost o změnu banky. V případě Sberbank CZ se kodex mobility klientů už netýká.
Pro nejefektivnější vyřízení převodu běžného účtu lze využít právě postup, kdy vše vyřídí vaše nová banka. Odpadá tak výše uvedená nutnost návštěvy původní banky, která byla nutná ještě před příchodem kodexu. Klienti tak nemohou od Sberbank přejít k jiné bance tak hladce. To jim ale nebrání otevřít si u kterékoliv jiné banky nový účet.
Obecně dle kodexu mobility stačí totiž navštívit novou banku, kde sdělíte, že si u nich chcete otevřít účet a současně přenést ten starý z původní banky, včetně trvalých příkazů a dalších již nastavených parametrů účtu. Banka vám dá vyplnit nedlouhý formulář, kde zejména označíte číslo svého původního účtu, banku a souhlas s vyřízením celé věci, včetně standardně uváděných osobních údajů.
Je pak na nové bance, aby vše v rámci termínů stanovených zákonem vyřídila. Problémem přitom nebývá neaktivita nové banky, která z přechodu profituje, ale u banky původní. I ta je však nucena na základě ustanovení zákona aktivně a rychle jednat.
Výsledkem už je pouze zřízení účtu u nové banky. Upozorňujeme na to, že přechod klienta k nové bance neznamená i přenos původního čísla účtu. Bylo by to jistě velmi dobré, ale tato možnost bohužel není v současné době realizovatelná. Zejména číslo ovlivňuje i to, v jaké bance máte účet zřízený a podle toho se upravuje či mění číslo za lomítkem na konci čísla účtu. Komerční banka tak má například kód 0100, Česká spořitelna 0800, nebo ČSOB má 0300. Při přechodu k jiné bance tak musíte počítat s tím, že se vám číslo původního účtu změní.
Ačkoliv je přechod k jiné bance velmi snadnou a nenáročnou záležitosti, lidé o této možnosti vůbec neví. Představa změny banky je tak pro mnoho lidí něco velmi složitého a časově náročného. Například o existenci kodexu mobility klientů dle průzkumů velká většina veřejnosti vůbec neví a pokud o tomto institutu slyšela, pak neví, co pro ně znamená a co jim přináší.
Základem přitom není znát text kodexu nebo zákona, ale prostě a jednoduše navštívit nejbližší pobočku banky, kterou jste si vybrali a tam všechny potřebné informace dostanete a vyřídíte tam vše, včetně převodu svého starého čísla k bance nové.
KODEX MOBILITY KLIENTŮ NALEZNETE ZDE!
Další články k tématu
Bankám jsme v tomto roce na poplatcích již celkem zaplatili
Kurzovní lístek Citfin
Země | Měna | Deviza střed |
---|---|---|
1 EUR | 25,1550 | |
1 USD | 23,4670 | |
1 PLN | 5,8270 | |
1 GBP | 29,3610 | |
1 CHF | 25,6875 | |
100 HUF | 6,4000 | |
1 RON | 5,0552 |
Zprávy z devizového trhu
- Indikátor důvěry v domácí ekonomiku roste
25. 04. 2024 - Dolar včera neustál výsledky PMI z Evropy
24. 04. 2024 - Co dnes řekne ČNB v San Piego city?
23. 04. 2024 - Bitcoinové třesky plesky
22. 04. 2024 - Exploze v Iránu zahýbala i korunou
19. 04. 2024 - Středa! Inflace třeba?
18. 04. 2024 - Polský zlotý nečekaně ztrácí
17. 04. 2024