Komentované zprávy bank:
Fio se blíží k milionu, E-faktura je na psa
TÝDENNÍ SPECIÁL - JAK NA ÚVĚRY: Sjednání úvěru osobně na pobočce, nebo přes internet?
Finanční poradna serveru BP: Než si půjdete pro hypotéku nechte si udělat odhad
TÝDENNÍ SERIÁL - JAK NA ÚVĚRY: Statisícové pokuty u úvěrů jsou stále realitou
TÝDENNÍ SPECIÁL - JAK NA ÚVĚRY: Čím se řídit při volbě úvěru. Reklama ne, porovnání ano
Komentované zprávy nejsou přesnými či seriózními zprávami o krocích bank a jejich náplni. Jedná se o odlehčený komentář a ironizování tiskových zpráv z bank, které jsou často strohé, vážné a banky se v nich rády nekriticky chválí. Reakce některých zástupců bank na naši novou rubriku svědčí o faktu, že výše uvedený smysl této rubriky zatím nepochopili. Připomínáme, že se nejedná o aktuální zpravodajství, ale o výběr zpráv z předchozího čtvrtletí, které jsou zajímavé ke komentování a zároveň mohou sloužit k hodnocení bank v našem projektu GEEN Vstřícná banka.
Tento týden je plný pozitivních novinek. Čtěte!
Česká spořitelna: Obyvatelé Tábora mohou zaplatit nově za psa či za odpad přes E-fakturu
„Kam jsem dal tu složenku na poplatek ze psů?“ „Už přišla složenka za komunální odpad?“ Starosti, které čas od času řeší mnozí z nás, mohou odpadnout obyvatelům města Tábor, kteří využívají elektronické bankovnictví České spořitelny. Díky službě E-faktura mohou začít klienti České spořitelny nově dostávat do svého internetového bankovnictví SERVIS 24 výzvy k uhrazení místních poplatků za psa či za svoz komunálního odpadu.
Nápad, který u České spořitelny funguje už dlouho – tzv. e-faktura je to co od bank do budoucna očekáváme. Propojení finančních služeb se servisem a pomocí klientům. V tomto případě přímo do internetového bankovnictví zašle dodavatel fakturu, kterou může klient jedním kliknutím zaplatit. Má tak přehled o to co zaplatil, co zaplatit má a nestráví nad placením mnoho minut s rizikem chyby v čísle účtu či částky apod. Tentokrát se systém rozšiřuje i na komunální platby u některých měst.
ČSOB Premium využívá téměř 30 tisíc klientů
Po necelém roce od spuštění využívá služby ČSOB Premium bezmála 30 tisíc osob. Přibližně tři tisíce lidí služba oslovila natolik, že se stali novými klienty ČSOB. V rámci nabídky služeb Premium je největší zájem o pojištění, prémiové karty a investování. Velký zájem vyvolala služba Osobní asistent a tradičně se oblibě těší i Premium bankéři. Je vidět, že doplňkovým službám věnuje banka velkou pozornost a je to dobře. Je to cesta, kterou by se mělo bankovnictví jako celek v budoucnosti ubírat a už nyní se touto cestou právě některé banky vydávají. Díky tomu budou mít tyto banky poměrně výraznou výhodu. Komplexnost a komfort budou klienti požadovat a oceňovat stále více.
Fio banka má 700 000 klientů
Fio banka dosáhla dalšího významného milníku, jejích služeb využívá už 700 000 osob. Je tak pátou největší tuzemskou bankou podle počtu klientů. Mezi nízkonákladovými bankami vévodí co do počtu poboček i portfolia nabízených produktů.
Na konci března pak splnila banka další cíl. Počet klientů se zvýšil na 700 000. Z tohoto pohledu už bance do vysněného milionu klientů moc nezbývá. Nicméně je nutné konstatovat, že nárůst počtu klientů se bude do budoucna postupně snižovat a tak dosažení této symbolické mety bude mnohem náročnější, než se nyní může zdát. I tak nárůst klientů v tomto rozsahu svědčí o úspěchu banky, její aktivitě a vstřícnosti. Dodáváme, že Fio banka je dlouhodobě nejúspěšnější bankou v projektu GEEN Vstřícná banka. Za rok 2016 jí přitom uteklo první místo jen o jednu desetinu procentního bodu.