Komentované zprávy bank:
ČSOB bohatne a spořka oceňuje odvážné
TÝDENNÍ SPECIÁL - JAK NA ÚVĚRY: Sjednání úvěru osobně na pobočce, nebo přes internet?
Finanční poradna serveru BP: Než si půjdete pro hypotéku nechte si udělat odhad
TÝDENNÍ SERIÁL - JAK NA ÚVĚRY: Statisícové pokuty u úvěrů jsou stále realitou
TÝDENNÍ SPECIÁL - JAK NA ÚVĚRY: Čím se řídit při volbě úvěru. Reklama ne, porovnání ano
Komentované zprávy nejsou přesnými či seriózními zprávami o krocích bank a jejich náplni. Jedná se o odlehčený komentář a ironizování tiskových zpráv z bank, které jsou často strohé, vážné a banky se v nich rády nekriticky chválí. Reakce některých zástupců bank na naši novou rubriku svědčí o faktu, že výše uvedený smysl této rubriky zatím nepochopili. Připomínáme, že se nejedná o aktuální zpravodajství, ale o výběr zpráv z předchozího čtvrtletí, které jsou zajímavé ke komentování a zároveň mohou sloužit k hodnocení bank v našem projektu GEEN Vstřícná banka.
Tento týden jsme vybrali následující zprávy, které banky vydaly v předchozím čtvrtletí. Čtěte!
Pozitivní zákaznická zkušenost a inovace se promítly do hospodářských výsledků roku 2017 skupiny ČSOB
Počet klientů skupiny ČSOB se zvýšil o 14 tisíc ∙ Čistý zisk skupiny ČSOB stoupl meziročně o 16 % na 17,5 miliardy Kč ∙ Objem úvěrů vzrostl na 657 miliard Kč* (meziročně o 6 %), zvyšovala se i kvalita úvěrového portfolia - podíl úvěrů v selhání na rekordně nízké hodnotě 2,3 % ∙ Objem vkladů se zvýšil na 821 miliard Kč (meziročně o 9 %) ∙ Celkový objem aktiv pod správou se zvýšil na 202 miliard Kč (meziročně +6 %) ∙ Provozní výnosy vzrostly na 37,2 miliardy Kč (meziročně o 9 %) ∙ Provozní náklady se zvýšily na 16,3 miliardy Kč (meziročně o 4 %),
To jsou opravdu velmi skvělé výsledky. Vedle Komerční banky se také ČSOB stala atraktivnější pro nové klienty. Zatímco dosud velkým bankám spíše klienti ubývali. Výrazně vzrostl i zisk této banky a dosáhl tak nejvyšší hodnoty mezi tuzemskými bankami ve výši 17,5 miliardy korun. Opět i u této banky jsme bohužel svědky toho, že drtivá většina zisku odteče do zahraničí, tudíž zde moc prostoru pro chválení a ocenění zisku není. Možná můžeme ocenit, že rostoucí zisk znamená znak stability tuzemského bankovního sektoru, ale tím pozitiva končí.
Cenou Floccus jsme ocenili již počtvrté odvážné, jež mění společnost k lepšímu
Mění společnost k lepšímu, aby dokázali zajistit důstojné stáří, péči pro lidi s mentálním postižením a prevenci a léčbu drogové závislosti. Nebojí se ani měnit to, co nefunguje. Cena Floccus, kterou letos na konci ledna již počtvrté udílela Nadace České spořitelny, vyzdvihuje právě tyto organizace a jednotlivce.
Této akci jsme se věnovali již několikrát. Česká spořitelna tento projekt také velmi silně podporuje a to jak finančně, tak mediálně. Dá se říci, že díky propagaci a také účinné pomoc se jedná o jeden z nejznámějších projektů pomoci potřebným lidem. Rozsah pomoci je přitom poměrně široký. V každém případě budeme určitě rádi za jakékoliv zvýšení celkové pomoci a částky, které banka na podporu těchto cen a projektů poskytuje.
MONETA Money Bank spouští nový komunikační koncept „Nejlepší čas je teď“
S novým stylem marketingové komunikace vstupuje do roku 2018 MONETA Money Bank.V reklamních sděleních bude se sloganem „Nejlepší čas je teď“ zdůrazňovat svoji roli spolehlivého finančního partnera, který rychle a flexibilně naplňuje potřeby svých klientů tak, jak vznikají na jejich cestách životem. Tváří banky nadále zůstává oblíbený kocour. MONETA Money Bank je s více než milionem klientů čtvrtou největší tuzemskou bankou.
A jsme opět u reklamní kampaně banky. Co tedy nahradilo u Monety chlupatého a drzého kocoura? Nikdo. Kocour totiž zůstává a banka se s ním evidentně nemůže rozloučit. A je to dobře, protože toho kocoura si opravdu lidé velmi dobře pamatují. Z kocoura se stala během doby taková přívětivá tvář této banky. A asi by to bylo škoda měnit.
DALŠÍ ZAJÍMAVÉ KOMENTÁŘE TISKOVÝCH ZPRÁV BANK NALEZNETE ZDE!