Komentované zprávy bank:
ČSOB se obléká, jak chce, Sberbank finančně podporuje handicapované děti
FINANČNÍ GRAMOTNOST: Kdy si vzít úvěr u banky
TÝDENNÍ SPECIÁL - JAK NA ÚVĚRY: Jak porovnávat úvěry na internetu? Přehled webů porovnávačů
TÝDENNÍ SPECIÁL - JAK NA ÚVĚRY: Aleně rychlá, bezstarostná půjčka málem zlomila vaz
TÝDENNÍ SPECIÁL - JAK NA ÚVĚRY: Jak vyřizovat úvěr v bance. Nenechte se uvést do tísně a spěchu
Komentované zprávy nejsou přesnými či seriózními zprávami o krocích bank a jejich náplni. Jedná se o odlehčený komentář a ironizování tiskových zpráv z bank, které jsou často strohé, vážné a banky se v nich rády nekriticky chválí.
Reakce některých zástupců bank na naši novou rubriku svědčí o faktu, že výše uvedený smysl této rubriky zatím nepochopili. Připomínáme, že se nejedná o aktuální zpravodajství, ale o výběr zpráv z předchozího čtvrtletí, které jsou zajímavé ke komentování a zároveň mohou sloužit k hodnocení bank v našem projektu Vstřícná banka.
Tento týden jsme vybrali následující zprávy, které banky vydaly v předchozím čtvrtletí. Čtěte!
Česká spořitelna nabídne okamžité platby za stejnou cenu jako standardní platby
Česká spořitelna úspěšně dokončila testování a od 22. února umožnila klientům využívat okamžité platby za stejnou cenu jako standardní platby, tedy buď zcela zdarma (například se službou Moje zdravé finance, Erste Premier či Účet pro studenty) nebo za 7 Kč dle typu účtu klienta. Platby zcela zdarma nyní využívá více než jeden milion klientů České spořitelny.
Je poměrně cynické, když banka tak samozřejmou věc jako umožnění okamžitého placení, které v dané době zavádějí i ostatní banky, samozřejmě zcela zdarma, prezentuje jako nějakou úlevu či slevu klientům. Mělo by se jednat o samozřejmou inovaci, ve které jsme navíc byli proti zahraničí velmi pozadu. Banka by spíš měla konstatovat, že dohnala zpoždění vyspělejších zemí, a zavádí pro své klienty již logickou a dlouho očekávanou inovaci, za kterou by neměla chtít samozřejmě ani korun.
Zaměstnanci ČSOB přechází na volnější styl oblékání. Změnu vítají i klienti
Obleky, kravaty, punčochové kalhoty a lodičky na vysokých podpatcích už do budoucna nebudou nedílnou součástí bankovního dress codeu. Zaměstnanci ČSOB v několika průzkumech ukázali, že změnu podporují. Ani klienti na formálním oblečení netrvají.
Jedná se o velmi odlehčenou zprávu. Je příjemné, že banka komunikuje i takové volnější informace týkající se image banky a jejích zaměstnanců. Samotný fakt, že se zaměstnanci budou cítit v práci příjemněji a budou pak příjemnější i ke klientům je velmi dobrou zprávou. Faktem také je, že lidé se v bance chtějí setkávat především s milými a vstřícnými zaměstnanci, ne s namyšlenými nažehlenci.
Sberbank CZ podpořila Nadaci Leontinka
V září se konal benefiční turnaj Sberbank Golf Cup pro Leontinku, kterým se Sberbank CZ zapojila do projektu Nadace Leontinka. Jeho cílem je finančně podpořit děti se zrakovým handicapem. Turnaje, který nese název Každá rána dobrá, se účastnili firemní klienti banky.
O této nadaci jsme ještě nikdy neslyšeli. Je jich asi až moc a člověk trošku ztrácí přehled. Určitě ale můžeme pochválit snahu banky o pomoc dětem se zdravotním postižením, což také pomůže bance v hodnocení Vstřícná banka – Handicap Friendly. Toto hodnocení se zaměřuje na hodnocení bank z pohledu poskytování služeb lidem se zdravotním postižením. Doufejme, že počet takto podpořených dětí bude co nejvyšší.