Komentované zprávy bank:
Zuno si utahuje z reklam a Home Credit s věrnými klienty
TÝDENNÍ SPECIÁL - JAK NA ÚVĚRY: Čím se řídit při volbě úvěru. Reklama ne, porovnání ano
TÝDENNÍ SPECIÁL - JAK NA ÚVĚRY: Jak porovnávat úvěry na internetu? Přehled webů porovnávačů
JAK NA ÚVĚRY: Jak vybrat nejlepší úvěr? Musíte vědět na co ho chcete
28. září. Svátek svatého Václava, aneb jak bychom se neměli chovat
Komentované zprávy nejsou přesnými či seriózními zprávami o krocích bank a jejich náplni. Jedná se o odlehčený komentář a ironizování tiskových zpráv z bank, které jsou často strohé, vážné a banky se v nich rády nekriticky chválí. Reakce některých zástupců bank na naši novou rubriku svědčí o faktu, že výše uvedený smysl této rubriky zatím nepochopili.
Tento týden je plný pozitivních novinek. Čtěte!
Zuno: „Vím, co si myslíte. Že jsou to jen reklamní kecy.“ Zuno si utahuje z reklam
Že by Zuno nazývala věci pravými jmény? Hned v názvu své tiskové zprávy určitě pravdu má. Velká část Čechů si o reklamách ať už bank nebo kohokoliv jiného, prostě myslí, že se jedná jen o reklamní řeči. Reklama má upozornit na nějaký produkt, který obchodník či banka potřebují prodat. Samozřejmě je produkt vždy co nejvíce přizpůsoben možným potřebám zákazníkům nebo klientů, ale vždy jde ze strany banky nebo obchodního o dosažení zisku, nebo třeba zvětšení podílu na trhu. Vždy jde ale o profit. Je to logické a každý to ví. Nicméně si to vždy při každé reklamě připomínejme a nezapomínejme na to. Při propagaci banka Zuno představila snížení úrokové sazby u neúčelových úvěrů z 6,9 na 4,9 procent. Banka nám tak chtěla říct, že zatímco u jiných se jedná o reklamní keci, v jejím případě je vše zcela v pořádku a jedná se o ryzí realitu a pravdu.
Česká spořitelna: Koupě bytu na investici se podle Realitní společnosti ČS stále vyplatí
Koupě bytu na investici se určitě vyplatí, ale ne vždy a všude. Stačí si vzpomenout na kritický rok 2008, kdy k podobným koupím na investici vyzývaly nejrůznější instituce a během několika měsíců praskla cenová bublina a cena nemovitostí spadla až o třetinu. A to jsme v ČR dopadli ještě z Evropy nejlépe. Jako u každé investice i při koupi bytu musíme posuzovat cenu nemovitosti, výši možného nájmu, kterého můžeme dosáhnout a to i možným rizikem neplacení, a možný vývoj ceny nemovitosti v budoucnosti. Jinak se také vyplatí pořízení bytu ve velkém městě a ve městě menším. Investovat a to i do nemovitostí je třeba s rozmyslem a k tomu odpovědný investor žádná podobná doporučení motivovaných co největším objemem prodejů nepotřebuje.
Home Credit: Češi zůstávají finančním institucím věrní. Změně často stojí v cestě vlastní lenost
Velmi zajímavá zpráva od této velké splátkové společnosti, která přináší výsledky průzkumu o konzervativnosti Čechů. Z průzkumu vyplývá to, co už delší dobu všichni víme. Češi jsou velmi konzervativní a neradi mění poskytovatele svých finančních služeb. Přitom v jiných odvětvích Češi problém se změnou dodavatele nemají. Například v roce 2013 změnilo svého dodavatele plynu a elektřiny téměř půl milionu domácností. Lidé nemají problém změnit ani pojišťovnu v případě povinného ručení. Nebýt nástupu nových, nízkonákladových bank, tak by Češi zůstali v oblasti změny banky ve skutečném pravěku. Změna poskytovatele finančních služeb přitom vede ke zostření konkurenčního boje a ke zkvalitňování produktů bank a pojišťoven. Situace i v této oblasti, se ale postupem času mění směrem k lepšímu.