Komunikace klienta s bankou aneb rozvod s bankou po česku


01. 01. 2005  01:00     Jan D.     komentáře (5)

Jeden z návštěvníků webu se s námi podělil o svůj příběh při snaze zrušit bankovní účet v Raiffeisenbank. Komunikace s bankou zatím končí 5.6. Uvidíme, jak to vše skončí, snad nám pan Jan D. pošle aktuální stav věci.





Vážený pane Kováříku,


chtěl bych se s Vámi jako ředitelem liberecké pobočky Raiffeisenbank, a.s., podělit o (doufám!) jeden ze svých posledních zážitků se službami Raiffeisenbank.

Banky, která mě několikrát přesvědčila o tom, že jí skutečně nezáleží na malých klientech. Je to jen další setkání s naprosto neuvěřitelnou neprofesionalitou ze strany zaměstnanců RB. Je to jako se vrátit do banky poloviny osmdesátých let, možná horší. Snad Vás to alespoň pobaví:

Po tom, co mi pobočka Raiffeisenbank v Jablonci n.N. nabídla naprosto nejhorší podmínky čerpání úvěru ve výši 100.000 Kč (a to ze všech bank v Liberci a Jablonci n. N.), rozhodl jsem se u této banky zrušit svůj běžný účet. Jednoduché? Kdeže. Co se dělo dál:12. května 2006 se na liberecké pobočce dozvídám, že účet v mém případě nelze jen tak lehce zrušit (jako bych to tušil...). Liberecká pobočka nedisponuje mojí "složkou". (To bude zřejmě něco jako mám u doktora?). Ano! Jednoduše zrušit účet lze jedině tam, kde složkamomentálně odpočívá (v mém případě stále Vodičkova ulice, Praha, kde jsem dřív bydlel). Protože do Prahy už cestu nemívám a protože je mi slíbeno, že složka bude ihned bankou do Liberce vyžádána, jsem pro. O obdržení složky pobočkou mám být telefonicky informován.19. května 2006 se dotazuji, jak to vypadá. Je mi sděleno, že můj "strážce složky" je momentálně na dovolené, a že v tuto chvíli lze jen čekat, až se vrátí. Jsem ubezpečen, že budu informován, až se tak stane. (Hmmm. Vždycky jsem si přál být v práci nenahraditelný, to jsou pak platy).

30. května 2006. Mám podezření. Telefonicky se informuji na pobočce ve Vodičkově ulici, zda obdrželi pokyn k předání složky do Liberce. Je mi sděleno, že žádný takový pokyn není evidován a složka je neustále na této pobočce. Dostávám radu, že pokyn ke zrušení účtu mohu přesto dát přes internetové bankovnictví. Jásám!

30. května 2006 se jen ze zvědavosti dotazuji na pobočce v Liberci, jak je možné, že v Praze nic nevědí. Z vyhýbavé odpovědi jsem vyrozuměl, že "někdo něco zřejmě zanedbal", ale že to bude prověřeno a složka promptně poslána do Liberce. (Je mi to jedno) žádám o zrušení účtu přes internetovou aplikaci.

31. května 2006 dostávám přes aplikaci odpověď: Je nutná osobní návštěva pobočky (ach!)5. června 2006 - do dnešního dne od banky o složce ani zpráva. Zítra tedy navštívím libereckou pobočku. Hořím nedočkavostí, zda už veledůležitá složka dorazila. Účet bych rád uzavřel do 30. července 2006. Na účtu jsem totiž nechal už "jen" nějakých 300 Kč na pokrytí dalších paušálů za "vedení účtu" a podobných poplatků, které se určitě objeví.Něco mi ale říká, že to za jednu návštěvu pobočky stejně nestihnu. K účtu mám totiž stále aktivní kontokorent a navíc spořící účet. Modlím se, aby údaje o něm byly ve stejné složce! No uvidíme. Držte mi palce!

S pozdravem



Jan D.

Liberec

 

Aktuální doplnění (26.7.2006):

Nakonec se dílo podařilo. Na pobočce jsem podepsal formulář „odstoupení od smlouvy“. Musel jsem odevzdat již neplatnou kartu, která byla před mými zraky obřadně znehodnocena (bez jejího odevzdání nebylo možné účet uzavřít!) a do dvou dnů mi přišel zůstatek na nový účet u KB. Ale co to stalo nervu.

Nakonec mi s omluvou volal pan ředitel pobočky a na moje sdělení, že má v bance pěkný bordel odvětil, že se, cituji „zřetězilo několik nestandardních situací“. I tak se to dá říct.

 

 

 



Komunikace klienta s bankou aneb rozvod s bankou po česku

Diskutovat (5)