Lidé mluví o svých dluzích raději se ženami


16. 09. 2015  00:59     Zdeněk Bubák (poplatkozrout.cz)     komentáře (0)

Češi, kteří se dostanou do finančních problémů a zadluží se, hledají pomoc či pochopení častěji u žen, než u mužů. Vyplývá to z nejnovějšího průzkumu agentury IPSOS realizovaného pro společnost KRUK Česká a Slovenská republika (KRUK). Lidé s dluhy si u žen cení zejména jejich schopnosti porozumění a citlivého přístupu v nepříjemné situaci.

Lidé mluví o svých dluzích raději se ženami




Tři pětiny Čechů by se v případě zadlužení svěřily se svými finančními problémy a dluhy raději ženám (58 %). Učinily by tak zejména díky jejich lepší schopnosti porozumění (27 %), zaměření se na řešení finančních problémů (22 %), citlivosti (20 %) či schopnosti lépe řídit domácí rozpočet (19 %). Zbývající dvě pětiny Čechů by naopak upřednostnily pomoc mužů (42 %), neboť právě muži jsou podle nich ti, kteří se dokážou lépe zaměřit na řešení finančních problémů (70 %). Jsou si ale zároveň vědomi, že by citlivý přístup, porozumění či schopnost dobře řídit domácí rozpočet od nich očekávat nemohly.

Lidé na ženách oceňují větší empatii a schopnost vcítit se do problémů jiného člověka. Zadlužení lidé hledají ve svém okolí nejen finanční pomoc, ale hlavně také psychickou podporu a porozumění. Ženy jsou schopny lépe naslouchat a zároveň projevují větší otevřenost při sdílení svého osobního příběhu a zkušeností. To může být dobrou motivací a impulzem pro ostatní, aby začali dluhy aktivně řešit,“ říká Markéta Fixová ze společnosti KRUK.

Mladší lidé raději komunikují se ženami, starší preferují odbornou radu

Mladší lidé, zejména ti ve věku 27 až 35 let, výrazněji preferují při řešení dluhových problémů komunikaci se ženami (68 %). Starší ročníky naopak nemají v tomto směru tak vyhraněné požadavky a je jim prakticky jedno, zda budou řešit dluhové potíže se ženami nebo muži (50 %). Zajímavé je, že nejen ženy, ale také muži mají větší důvěru v komunikaci se ženami, pokud jde o citlivé téma dluhů. Odpovědělo tak shodně 58 % dotázaných mužů i žen.

Pro mladé lidi je důležitější, zda člověk, kterému se se svými dluhovými problémy svěří, projeví dostatečné porozumění (27 %). U starších respondentů se toto kritérium objevilo pouze v 11 %. Hraje pro ně důležitější roli odborná rada, která je dokáže efektivně navést na správné řešení. Tuto možnost zmínila více než polovina dotázaných ve věkové kategorii od 54 do 65 let (56 %).

Lidé ve vyšším věku mají podstatně více zkušeností a řídí se zejména racionálním úsudkem. To samé očekávají od těch, na které se obrátí pro radu v rámci řešení svých finančních problémů. Nehledají podporu svých názorů, ocení spíše praktickou radu, která je navede na správnou cestu z dluhů,“ doplňuje Markéta Fixová.

Nejčastěji by se s ženami radili Pražané

Nejčastěji by se o svých dluzích radili se ženami obyvatelé hlavního města Prahy – o poznání častěji, než ostatní obyvatelé České republiky. Činily by tak dvě třetiny Pražanů (66 %), zatímco v případě dalších oblastí republiky by to byla polovina obyvatel (Čechy 57 %, Morava 55 %).

Pražané kladou při výběru osoby, které by své finanční problémy svěřili, menší důraz na jejich orientaci na řešení finančních problémů (35 %), než je tomu v případě obyvatel Čech (45 %) či Moravy (42 %). Oproti nim je pro Pražany důležité především porozumění (Praha 23 %, Morava 19 %, Čechy 17 %) a citlivý přístup k jejich situaci (Praha 15 %, Čechy 12 %, Morava 11 %). Nejméně pozornosti pak věnují schopnosti daných lidí lépe řídit domácí rozpočet (Praha 11 %, Čechy 12 %, Morava 15 %). Jediným krajem, kde by lidé preferovali pro komunikaci o dluzích muže, je Královéhradecký kraj.

Více dluhů mají muži 

Podle statistik společnosti KRUK jsou více zadlužení muži (55 %). Muži mají rovněž tendenci si půjčovat vyšší částky. Jejich průměrný dluh se pohybuje na úrovni 45 tisíc korun. U žen je průměrný dluh zhruba o deset tisíc korun nižší. 
Lepší disciplínu ve splácení závazků mají ženy. Zatímco vloni svůj dluh začaly splácet právě tři pětiny žen (60,3 %), v případě mužů to byl každý druhý (53,4 %).

KRUK v září vstoupí do českých a slovenských domácností

Prostřednictvím televizních obrazovek vstoupí v září společnost KRUK Česká a Slovenská republika (KRUK) do českých a slovenských domácností, aby formou reklamních spotů vzdělávala zadluženou veřejnost v nutnosti řešit dluhové problémy. Jde o historicky první reklamní kampaň v oblasti dluhové problematiky na českém a slovenském trhu. Společnost KRUK Česká a Slovenská republika tak navazuje na úspěšný koncept osvětových kampaní, který již zdárně spustila na polském a rumunském trhu. 

Pohybujeme se v emotivně velmi citlivém odvětví, ve kterém silnou roli sehrává i úzký vztah důvěry mezi klientem a našimi pracovníky, ať už jde o poradce v terénu nebo v call centru. Od reklamní kampaně si mj. slibujeme, že veřejnost získá hlubší povědomí o tom, kdo jsme a co děláme, což by mohlo pomoci při navazování kontaktů především s novými klienty. Chceme ukázat, že naši klienti se nemusí bát nám zavolat, právě naopak, že naším cílem je najít společné řešení,“ říká Markéta Fixová ze společnosti KRUK.

Televizní reklamní kampaň bude spuštěna na začátku září a vyvrcholí na konci listopadu společně se Dnem bez dluhů. V Česku reklamní spoty KRUK uvidí diváci stanic skupiny Prima, televize Barrandov a hudební stanice Óčko. Na Slovensku pak diváci televizí skupiny JOJ. Kampaň bude v obou zemích podpořena internetovou reklamou a kampaní na sociálních sítích. Pro zajištění kampaně byla vybrána agentura Mindshare, PR podporu kampani poskytne agentura Virklis, která s KRUK spolupracuje již tři roky. 

POJĎTE ROZHODNOUT O SVÉ NEJVSTŘÍCNĚJŠÍ BANCE A OZNÁMKUJTE SVOU BANKU V UNIKÁTNÍM HODNOCENÍ PRVNÍHO KLIENTSKÉHO RATINGU BANK GEEN VSTŘÍCNÁ BANKA ZDE!

geen_vstricna



Lidé mluví o svých dluzích raději se ženami

Diskutovat (0)


Bankám jsme v tomto roce na poplatcích již celkem zaplatili

16486435440

Certifikovaný kalkulátor poplatků

Jednoduše si vypočítejte své bankovní poplatky

Kalkulátor

Číslo týdne

60


ČÍSLO TÝDNE - 60 právě tolik miliard korun investovaly tuzemské firmy do online reklamy na internetu. Je to rekordní částka, která potvrzuje výrazné zvýšení zájmu o reklamu na internetu nejen v České republice.


Kurzovní lístek Citfin

Země Měna Deviza střed
Kurz EUR Euro 1 EUR 25,1550
Kurz USD Americký dolar 1 USD 23,4670
Kurz PLN Złoty 1 PLN 5,8270
Kurz GBP Libra šterlinků 1 GBP 29,3610
Kurz CHF Švýcarský frank 1 CHF 25,6875
Kurz HUF Forint 100 HUF 6,4000
Kurz RON Rumunské nové leu 1 RON 5,0552
Poradna


Komplexní a objektivní hodnocení bank působících na českém trhu. Hodnotit můžete také Vy! Více