Lidé využívají již více internet než telefon (Hospodářské noviny, 28.7.2006)
Nejpoužívanějším kanálem elektronického bankovnictví se stalo letos internetové bankovnictví, které přeskočilo dosud vedoucí telefonické bankovnictví. Až třetí je GSM banking, tedy komunikace pomocí mobilního telefonu.
Lidé využívají již více internet než telefon |
Lidé chtějí e-bankovnictví
Banky v Česku mají podle analýzy NMS velkou příležitost pro další prodej produktů elektronického bankovnictví. "Téměř čtvrtina respondentů odpověděla, že je rozhodnuta začít využívat další
typ elektronického bankovnictví," uvedl ředitel úseku elektronického bankovnictví v ČSOB Jan Doubek. Internet? Každá banka
Lidé, kteří uvažují nad tím, zda využívat některou ze služeb přímého bankovnictví, mají na bankovním trhu z čeho vybírat. Nejvíce možností mají ti, kteří preferují u banky internet.
Internetové bankovnictví pro privátní klientelu nabízí každý peněžní ústav. Mobilní bankovnictví
Přes nesporné výhody, které jsou spojené s internetovým bankovnictvím, hodně lidí dává přednost ovládání účtu pomocí svého mobilního telefonu. Přehlednost je sice nižší, zato je ale služba
dostupná prakticky všude, kde je pokrytí signálem mobilních operátorů. Výhody služeb přímého bankovnictví
Šetří časZa hlavní přednost přímého bankovnictví je možné považovat časově neomezený přístup klienta k účtu. Platební transakci je možné odkudkoliv a kdykoliv vyřídit jen za několik málo minut, což znamená obrovskou úsporu času proti návštěvám pobočky.4 hodin denně je možné provádět platební příkazy k převodu a inkasu, zjišťovat aktuální stav na svém účtu, a především mít dokonalý přehled o všech pohybech na kontě.Většinu služeb je tak možné vyřídit elektronicky a není nutné navštěvovat pobočku banky.
Úspora na poplatcích
Využívání služeb přímého bankovnictví přináší také nižší poplatky za platební transakce. Elektronický komunikační kanál je pro banky podstatně levnější než klasická cesta podávání
platebních příkazů na papírovém nosiči na pobočce. Proto také banky tuto formu platebního styku poplatkově zvýhodňují, aby klienty motivovaly přímé bankovnictví co nejvíce využívat. Internetbanking vede
Největší zájem lidí je o internetové bankovnictví. Uživatelé služby mohou provádět platební styk, získávat informace o svém účtu a řadu dalších údajů z libovolného počítače napojeného na
internet. GSM banking - jen signál
Je to bankovní aplikace pro klienty, kteří preferují elektronickou komunikaci prostřednictvím mobilního telefonu. Mohou zadávat platební příkazy, zakládat termínované vklady a provádět řadu
dalších operací. Po celou dobu se pohybují přímo v menu svého mobilního telefonu (bankovní aplikaci mají jako další položku menu). telefonní bankovnictví
Phonebanking je aplikace s využitím běžného (pevného) či mobilního telefonu k provádění platebního styku nebo získávání informací. |
Další články k tématu
Bankám jsme v tomto roce na poplatcích již celkem zaplatili
Kurzovní lístek Citfin
Země | Měna | Deviza střed |
---|---|---|
1 EUR | 25,2670 | |
1 USD | 23,7180 | |
1 PLN | 5,8355 | |
1 GBP | 29,5095 | |
1 CHF | 26,1005 | |
100 HUF | 6,3900 | |
1 RON | 5,0773 |
Zprávy z devizového trhu
- Exploze v Iránu zahýbala i korunou
19. 04. 2024 - Středa! Inflace třeba?
18. 04. 2024 - Polský zlotý nečekaně ztrácí
17. 04. 2024 - Dolar stále na vlně
16. 04. 2024 - Dolar nejdražší za rok a půl
15. 04. 2024 - ECB trhy nepřekvapila, koruna koriguje
12. 04. 2024 - Tolik povyku kvůli jedné desetině?
11. 04. 2024