MasterCard:
Mladí Češi holdují nákupům na internetu


08. 12. 2010  13:50     Anna Šámalová     komentáře (0)

Již ve věku 12 – 15 let rozhoduje 56 % mladistvých v České republice, jak naloží se svými penězi. Běžný a spořicí účet si zakládají až ve věkovém rozmezí 15 – 18 let, výrazně později než mladí Belgičané. S rostoucím věkem si mladí Češi kladou větší nároky na finanční produkty. Placení platební kartou za každodenní nákupy preferuje česká mládež hlavně z důvodu pohodlí, jednoduchosti a okamžitého přístupu ke svým penězům. Ani Italové či Belgičané na internetu nenakupují tak často, jako česká mládež. Nejvíce rad a informací o správném hospodaření s penězi získávají mladí Češi ve věku 12 – 15 let.





Společnost MasterCard se rozhodla zmapovat přístup mladých lidí v České republice a v některých dalších evropských zemích k finančním produktům a jejich užívání. Informace o finančním chování mladých, jak v ČR, tak v zahraničí, jí pomáhá správně zacílit produkty a služby. „Mladí lidé mají specifický přístup k platebním produktům a financím vůbec. Podle našeho průzkumu1  již 56 % mladých ve věku 12 – 15 let se v České republice rozhoduje o tom, co se svými penězi udělají. V Itálii je to o 22 % mladých méně. Na druhou stranu se zakládáním běžných a spořicích účtů si Češi ve srovnání s Belgičany dávají na čas - otevírají si je až mezi 15. – 18. rokem. Belgičané své běžné účty mají již od svých 12 let. Spořit začínají už v prvních 5 letech svého života, “ hodnotí situaci Pavel Javorský, obchodní ředitel MasterCard Europe pro Českou republiku.   Trend zakládání prvních účtů v mladším věku potvrzuje i Radko Belada, vedoucí Marketingu pro retailové bankovnictví Komerční banky. „Zatímco dříve si studenti své první běžné účty zakládali až při zahájení vysokoškolského studia, v dnešní době převážná většina studentů zřizuje svůj první účet v  průběhu studia na střední škole. Naši produktovou nabídku pro mladé doplňuje Dětské konto, které pokrývá věkovou skupinu do 15 let. Neustále se samozřejmě snažíme s naší nabídkou maximálně přizpůsobovat aktuálním trendům na trhu.“   Jak mladí nahlížejí na finanční produkty a proč by chtěli denně platit kartou? Z průzkumu společnosti MasterCard dále vyplývá, že s rostoucím věkem se u mladých v Česku zvyšují požadavky na finanční produkty a služby. Mladí ve věku 12 – 15 let se soustředí především na pořízení si běžného a spořicího účtu nebo na získání platební karty. Od 16 do 19 let se česká mládež zajímá spíše o různé druhy pojištění a on-line přístup ke svým financím. Co se týká oblasti platebních karet, hlavními motivy mladých Čechů pro užívání karet pro denní nákupy namísto placení v hotovosti je především pohodlí, jednoduchost a okamžitá možnost přístupu k penězům. Dalšími atributy, které potvrzují preference pro denní platbu kartami, se staly spolehlivost, bezpečnost a možnost sledovat své výdaje.                                                                        Kdo si nejvíce oblíbil internetové nákupování? Průzkum společnosti MasterCard také ukázal, že pro 63 % mladých Čechů je možnost nakupovat na internetu zásadní. On-line nákupy jsou důležité i pro Italy (60 %). V Belgii velkou důležitost nakupování na internetu potvrdilo pouze 37 % mladých. Mládež v Čechách rovněž boduje ve frekvenci nakupování na internetu. Ve srovnání s Italy a Belgičany 59 % Čechů odpovědělo kladně na otázku, jestli si v posledním měsíci koupili něco na internetu. V Itálii se pozitivně vyjádřilo 37 % mladistvých. V nákupech na internetu pokulhávají Belgičané (33 % souhlasných odpovědí).   Nejvíce mladých se dozvídá o finančním hospodaření ve věku 12 – 15 let Češi ve věku 12 – 15 let jsou nejvíce poučováni o tom, jak mají zacházet se svými penězi, popřípadě dalšími finančními produkty (85 %). Čím jsou však starší, rad o správném hospodaření dostávají méně a spoléhají se převážně na vlastní úsudek. Ve věku 20 – 24 jsou rady poskytovány pouze 46 % z nich. V tomto věku si mladí často uvědomují, jak je finanční problematika širokým oborem, ve kterém je třeba se dále vzdělávat. Primárním zdrojem poznatků o správě financí je pro mladé rodina. Sekundárně čerpají mladí Češi údaje hlavně prostřednictvím internetu, na který se připojí celých 66 % z nich více jak 3x denně.   ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 1 Výzkum realizovala pro společnost MasterCard agentura TNS Finance v červenci 2010, účast 459 respondentů z České republiky, 460 respondentů z Itálie a 460 respondentů z Belgie, ve věku 12 – 24.   GRAFY NAJDETE V PŘÍLOZE


MasterCard: Mladí Češi holdují nákupům na internetu

Diskutovat (0)


Bankám jsme v tomto roce na poplatcích již celkem zaplatili

12448962336

Certifikovaný kalkulátor poplatků

Jednoduše si vypočítejte své bankovní poplatky

Kalkulátor

Číslo týdne

300


ČÍSLO TÝDNE - 300 právě tolik miliard korun odeslaly tuzemské společnosti svým zahraničním vlastníkům ve formě dividend. Většina zisku těchto firem tak skončila v zahraničí.


Kurzovní lístek Citfin

Země Měna Deviza střed
Kurz EUR Euro 1 EUR 25,3210
Kurz USD Americký dolar 1 USD 23,4030
Kurz PLN Złoty 1 PLN 5,8690
Kurz GBP Libra šterlinků 1 GBP 29,5540
Kurz CHF Švýcarský frank 1 CHF 25,8400
Kurz HUF Forint 100 HUF 6,4150
Kurz RON Rumunské nové leu 1 RON 5,0907
Poradna


Komplexní a objektivní hodnocení bank působících na českém trhu. Hodnotit můžete také Vy! Více