Maxi Invest od ČSOB před čtenářem Bobem neříkejte


23. 05. 2011  01:50     BankovniPoplatky.com     komentáře (1)

Čtenář BP.com nám poslal dopis, ve kterém popisuje patálie v komunikaci s ČSOB, které se týkají produktu Maxi Invest - produktu, jež měl uzavřený jeho tatínek. Banka jeho argumenty vyvrací. Přečtěte si, o co jde.





Přátelé,

ode dneška 12. 5. 2011 mám v ČSOB pravděpodobně nálepku problémového člověka, a to z jediného důvodu: Moji rodiče si každý na sebe v roce 2005 uzavřeli 6letou smlouvu "Životního pojištění Maximal Invest", vypršení smlouvy je datováno na konec října 2011. Před pár týdny můj otec zemřel a dnes jsem byl s maminkou zjišťovat, jak to bude dál s otcovou investicí. Byl jsem velmi překvapen (nemile).

Za 1) Na dveřích ČSOB Pojišťovny bylo napsáno, že pobočka je zrušena a že máme jít na pobočku jinou, tam jsme se dozvěděli, že se máme vrátit zpět, že neví, že by pobočka ČSOB pojišťovny byla zrušena. Zvláštní, že přenos informací v ČSOB je tak pomalý nebo žádný.  

Za 2) Pracovnice ČSOB pojišťovny nám sdělila, že i když je to životní pojištění a na smlouvě je i logo ČSOB pojišťovny, nejedná se o věc pojišťovny, nýbrž banky, protože je to bankovní produkt. Podivné.

Za 3) Když jsme se s maminkou vrátili do ČSOB banky, hned věděli, že je to jejich produkt. Tak jsme se začali zajímat, kdy a jak lze prostředky převést na maminku. Byli jsme v šoku. Předně nás upozornili, že i když je ve smlouvě napsáno "životní pojištění", jde o spoření. Poté jsme zjistili, že úročení za 5,5 roku se "vyšplhalo" na cca 2 %, nikoli p.a., ale za celé období. Jaký úžasný produkt! Divím se, že všichni zaměstnanci ČSOB holdingu toto spoření nemají…

Za 4) plnění v případě smrti pojištěného je ve výši úložky + úroky. Opět jsem byl "potěšen", vždyť dostat v případě smrti zpět své peníze a k tomu navíc almužnu ve výši 2 % za 5,5 roku je přeci to NEJ, co můžu mít…

Za 5) Protože otec zemřel na počátku dubna a konec smlouvy je až do konce října, je plnění pro případ smrti před ukončením smlouvy bez garantovaného výnosu, a ještě zpoplatněn 1 % z výše úložky. Skvělé ne?

Za 6) Znamená to tedy, že výhodnější je, nechat smlouvu doběhnout do konce. Ovšem zase mě dokázali pracovníci ČSOB banky překvapit tím, že i když smlouva skončí, nestačí jim úmrtní list, ale ještě se musí doložit lékařská zpráva zemřelého. Nevím k čemu, protože oprávněná osoba je ve smlouvě dána a jde přece jen o převod peněz, když smlouva doběhne do svého konce.

Za 7) V roce 2009, kdy maminka byla v ČSOB žádat o zrušení smlouvy s tím, že se jí to zdá nevýhodné, pracovnice, se kterou jsme se dnes setkali, jí přemluvila, aby smlouvu nerušila. Nechal jsem si vytisknout křivku úročení a ptal se jejího nadřízeného, jak je možné, že když je evidentní, že se peníze neúročí, tak klientovi bulíkují, ať smlouvu neruší? Nedokázal mi odpovědět.

Za 8) Když jsem se ptal, jaké je pojištění a případné plnění v případě smrti nebo invalidity, dostalo se mi odpovědi, že takové kalkulace nedělají. Na to jsem opáčil, že od letošního roku platí nový zákon o tom, jaké vysvětlení mají klientovi dávat, pak teprve byli ochotni někam zavolat a poté sdělit pár informací. Z přiložených bankovních podmínek, které dávají klientům, nebyli schopni vysvětlit, jak se věci mají… Jak tedy můžou dodržet zákonnou normu o informování klienta? Kontroluje se to vůbec?

Za 9) Bylo mi sděleno, že připojištění pro případ smrti v nabídce tohoto produktu vůbec není, přestože jde o "pojištění" navíc má smlouva v nadpise "životní pojištění".

Za 10) V podstatě jsme z banky vyšli jako dvojice blbců, kteří se velmi podobají Don Quijotům, když chtějí po bance přiměřené úroky za uložené peníze. Aktuální sazby za úvěry mají od cca 8 % p.a., zatímco z naší úložky my dostaneme pouze cca 0,6 % p.a.

Výmluvy typu "byla krize" jsou již tak ohrané. Až se bude zase ČSOB chlubit, kolik vydělala za rok, vím, že minimálně 100 tisíc bude z kapes mých rodičů. Pro mě osobně je ode dneška značka ČSOB značkou špatné kvality. Mimochodem, dáma, která s mými rodiči smlouvy v roce 2005 uzavírala a dnes se chovala jako pravá hrdinka, je nyní šéfkou retailového obchodování. Tak se dělá kariéra. Ještě se rozhodujeme, jak věc budeme řešit, takovéto způsoby nelze nechat bez povšimnutí. Kdyby dnes otec ještě žil, a to co jsme dnes slyšeli my, by slyšel on, zemřel by v té bance u přepážky vztekem. Přeji Vám lepší výběr produktů, vhodný výběr bankovního ústavu a korektního finančního poradce.

Bob

PS – My jsme byli na pobočce ČSOB Brno Joštova ulice.

--------

ODPOVĚĎ ČESKOSLOVENSKÉ OBCHODNÍ BANKY – PAVLA HÁVOVÁ (tisková mluvčí)

Maximal Invest je produkt jednorázového investičního pojištění prodávaný exkluzivně v sítě ČSOB. ČSOB zde vystupuje v roli zprostředkovatele, smluvní vztah je mezi klientem a ČSOB pojišťovnou (proto logo ČSOB Pojišťovny). Jedná se o unikátní produkt, který v sobě spojuje životní pojištění s investicí do aktuálně nabízeného fondu.

Produkty jednorázového životního pojištění jsou obecně zaměřeny spíše na zhodnocení vložených prostředků. Klient je o podmínkách předem informován.

V tomto konkrétním případě se pravděpodobně jedná o „Maximal Invest Středoevropských šampionů 2“. Fond středoevropských šampionů je zajištěný fond se zajištěným výnosem min. 4 %. Ochrana i výnos jsou zajištěna ke splatnosti.

Pokud dojde k úmrtí, vyplatí pojišťovna:

V průběhu prvního pojistného roku: 

- v případě smrti, vážných chorob, invalidity následkem nemoci .. pojistné plnění je ve výši ve výši zaplaceného pojistného (tzn. vracíme vstupní poplatek)

- invalidity následkem úrazu .. pojistné plnění ve výši zaplaceného pojistného ( tzn. vrácen vstupní poplatek ) + celkové jednorázové pojistné (max. 500 tis. Kč)

Od druhého roku trvání pojištění:

- v případě  smrti, vážných chorob, invalidity následkem nemoci   ... vyplacena celá aktuální hodnota (neplatí se daň z výnosu ani žádný jiný poplatek)

- v případě invalidity násl. úrazu ... pojistné plnění ve výši aktuální hodnoty invetice + celkové jednorázové pojistné (max. 500 tis. Kč)

 Klient měl možnost také připojistit trvalé tělesné poškození následkem úrazu a smrti následkem úrazu, a to až na 1 mil Kč.

 V tomto případě by se nemělo jednat o předčasné ukončení smlouvy, ale o hlášení pojistné události, kde se 1 % nestrhává. Pojistné plnění se vyplácení dle aktuální kapitálové hodnoty a je bez ochrany. Je tedy pravdou, že může být výhodnější počkat pojistnou událost nahlásit až na konci, kde má klient garanci min. zhodnocení 4 %. Stornopoplatek ve výši 1 % se týká pouze ukončení smlouvy před splatností bez udání důvodu a je nejnižší na trhu.

 Pokud by jeho maminka paní na pobočce v roce 2009 neposlechla, přišla by o značnou část peněz (tuto chybu dělala v době krize řada lidí masírovaná hromadně médii, v době největší ztráty chtěla investici ukončit a tím ji zafixovat); vysvětlení, kterého se dožadoval u nadřízeného je proto jednoduché – ochrana investice je zajištěna ke splatnosti, předčasný odkup se realizuje za tehdy aktuálních podmínek a bez ochrany, proto bylo výhodnější pojištění ponechat.

 K nahlášení pojistné události je vždy nutné poskytnout dva nezávislé doklady (ochrana klienta proti vyloučení pojistných podvodů) - v případě úmrtí je to úmrtní list a např. lékařská zpráva.

 Pracovník pobočky v bance má možnost náhledu na základní data pojistky. V tomto případě se žádná "kalkulace" nedělá. Pojištění je buď součástí smlouvy, nebo není. Pokud ano, vyplácí se sjednaná pojistná částka. Pokud bankéř nemá potřebné informace k dispozici, může se obrátit na helpdesk bankpojištění, kde by mu měli pomoci a poradit.

 Argumenty o krizi jsou bohužel pravdivé a naprosto zřejmé z vývoje http://www.csob.cz/cz/Lide/Pojisteni/Zivotni-pojisteni/Podilove-jednotky/Stranky/LU0264742213.aspx.“



Maxi Invest od ČSOB před čtenářem Bobem neříkejte

Maximal Invest
Dobrý den. Příběh pana "Boba" mě velmi zaujal. Naprosto chápu jeho rozhořčení nad jednáním, kterého ...
Diskutovat (1)