Číslo týdne 39
Prodlouží se moratorium na odklad splátek? Poplatkovi se vrací ke splácení
Kamil Rataj z Banky CREDITAS: Chceme modernizovat, připravujeme nové internetové i mobilní bankovnictví
Děti a účty: průměrné kapesné na účet je 700 Kč. Nejčastější útrata je za jídlo, aplikace a dopravu.
Za necelých šest týdnů od svého vstupu na český bankovní trh vzbudila mBank mezi klienty zájem. Finanční poradci vyřizují každý den přes tisíc nových žádostí.
Nový generální ředitel Jiří Báča díky své zkušenosti s budováním distribuce a retailového bankovnictví vidí svůj přínos v první fázi zejména v urychlení procesu budování finančních center a kiosků. mBank bude také přinášet nové produkty, které by měly být zásadním posunem na našem bankovním trhu. K dispozici jsou již mHypotéky, jejichž odlišujícím prvkem je mBilanc – bilanční mechanismus, kdy finanční přebytky shromážděné na účtu snižují částku úvěru, z níž se počítají úroky. Hypoteční úvěr lze získat až na 45 let, přičemž jeho výše může činit až 110 % hodnoty zajištění. Samozřejmostí mHypotéky jsou nulové poplatky za vyřízení žádosti, přiznání úvěru, mimořádnou splátku či předčasné splacení.
Klienti
Za necelých šest týdnů od svého vstupu na český bankovní trh vzbudila mBank mezi klienty mimořádný zájem. Finanční poradci vyřizují každý den přes tisíc nových žádostí. „Jsme příjemně překvapeni co se týče zájmu, je skutečně velký,“ říká Jiří Báča.
Plány mBank jsou jasné - dosáhnout úrovně 160 tisíc klientů nejpozději v roce 2010. Současný vývoj však ukazuje, že tato hranice může být pokořena výrazně dříve. „Chci dosáhnout toho, aby se mBank během následujících tří let stala nejdynamičtější bankou, a to v každém roce,“ říká nový generální ředitel mBank ČR. Největší přidanou hodnotou služeb mBank je především poplatková politika. Český klient u mBank konečně získává možnost, jak využívat většinu finančních nástrojů za nulové poplatky, a to z pohodlí domova, bez ohledu na pracovní doby nebo vzdálenost od pobočky.
profil klienta:
mBank již dokázala z profilů žádostí o finanční služby nadefinovat svého počátečního „typického klienta“. Po svém vstupu na český bankovní trh oslovila především mladé lidi. Klienty lze po šestitýdenní zkušenosti charakterizovat především jako internetové uživatele, převážně muže (80%) ve věku 27-38 let, vzdělané, hlavně z velkých měst. První klienti jsou lidé, kteří ochotně zkoušejí nové věci, jsou informovaní o finančním trhu a často mají zkušenosti s více bankami. Výjimkou nejsou ani klienti se zkušenostmi s finančními institucemi v zahraničí. Tento obrázek „typického klienta“ se však bude logicky vyvíjet, protože služby mBank jsou dostupné všem. Stejně jako je dnes internet nástrojem pro všechny věkové i sociální skupiny, i mBank má již dnes své klienty i mezi důchodci, na vesnicích, doktory i vyučené. Nabídka mBank je tak otevřena všem a podle toho se brzy změní i profil „typického klienta“.
Další články k tématu
Bankám jsme v tomto roce na poplatcích již celkem zaplatili
Kurzovní lístek Citfin
Země | Měna | Deviza střed |
---|---|---|
1 EUR | 25,3060 | |
1 USD | 23,4400 | |
1 PLN | 5,8760 | |
1 GBP | 29,5935 | |
1 CHF | 26,0060 | |
100 HUF | 6,4250 | |
1 RON | 5,0918 |
Zprávy z devizového trhu
- Domácí HDP v roce 2023 klesl o 0,2 %
28. 03. 2024 - Šedivé úterý příliš kurzových pohybů nepřineslo
27. 03. 2024 - Region vlající ve stínu eurodolaru
26. 03. 2024 - Fotbal a data
25. 03. 2024 - Koruna se vrací k oslabování
22. 03. 2024 - Koruna po zasedání ČNB posílila
21. 03. 2024 - Ne zda, ale jak moc dnes ČNB sníží sazby?
20. 03. 2024