mBank se ve II. čtvrtletí stala společně s Fio poplatkově nejvstřícnější bankou
Kamil Rataj z Banky CREDITAS: Chceme modernizovat, připravujeme nové internetové i mobilní bankovnictví
Filip Zavřel z Air Bank: Budeme se orientovat na rozšiřování služeb v mobilech
NOMINACE: Řekněte bankám, které poplatky se vám nelíbí
Jak nejlépe vybrat banku? Poradí vám server www.VstricnaBanka.cz
mBank se ve II. čtvrtletí opět vrátila na pozici poplatkově nejvstřícnější banky, když v čele vévodí společně s dosud samostatně vedoucí Fio bankou. mBank dokázala svými kroky zvýšit své hodnocení na 83,8 procenta z 82,5 v předchozím čtvrtletí. Naopak hodnocení Fio banky se mírně snížilo z 85 procent na 83,8. Celkově se hodnocení bank z pohledu poplatků ve druhém čtvrtletí snížilo.
mBank opět na poplatkovém trůnu
Ačkoliv má mBank s 83,8 procenty stejné hodnocení jako Fio banka, poráží Fio banku ve výši poplatků. mBank je tak v České republice z hlediska poplatků stále nejlevnější bankou.
.
„Banka příliš poplatkových změn nedělá, protože není moc kde. Nicméně v poslední době jsme svědky několika zajímavých tahů, které jsou reakcí na upozornění klientů. Na konci května (k 30.5.2011) vstoupil v platnost nový sazebník mBank. Pozitivní změnou pro klienty byly úpravy v sekci Ostatní poplatky, kde byly vyjmuty dvě služby – potvrzení o trvalém příkazu a potvrzení o ukončení úvěru - u těchto služeb došlo ke snížení poplatku z 300 Kč na 100 Kč. K dalšímu snížení došlo u poplatku za odklad splátek u hypotečního úvěru (z 2 500 Kč na 1 000 Kč),“ vysvětluje zvýšení hodnocení mBank Patrik Nacher, majitel server www.bankovnipoplatky.com.
.
Drobný pokles hodnocení poplatkové vstřícnosti Fio banky způsobila především poměrně nízká aktivita ve druhém čtvrtletí, která kontrastuje s vyšší aktivitou banky na začátku roku a vyšší základnou hodnocení v této části. Patrik Nacher vysvětluje: „Poslední poplatkové změny provedla Fio banka k 14.2.2011. Od té doby nedošlo k žádným změnám. A tak se banka soustředila tentokrát na jiné aktivity a v květnu uvedla na trh nový produkt Smartbanking, který umožňuje klientům ovládat účet prostřednictvím chytrého mobilního telefonu.“
Změna trendu vývoje bankovních poplatků?
Zatímco ve čtvrtém čtvrtletí minulého roku se většině bank hodnocení poplatkové vstřícnosti zvyšovalo, v prvním čtvrtletí letošního roku už hodnocení stagnovalo, ve druhém čtvrtletí už v průměru klesá, což předznamenává změnu trendu ve vývoji poplatků v tomto roce. Z celkového počtu bank zhoršily své hodnocení čtyři banky. Pouze u tří bank jsme zaznamenali zlepšení hodnocení. U pěti bank nedošlo oproti předchozímu čtvrtletí k žádným změnám.
.Srovnání I. čtvrtletí roku 2011 a II. čtvrtletí roku 2011:
Hodnocení poplatkové vstřícnosti | ||
Banka |
I. čtvrtletí 2011 |
II. čtvrtletí 2011 |
Citibank | 52,5 | 52,5 |
Česká spořitelna |
53,8 | 52,5 |
ČSOB | 65 | 65 |
GE Money Bank |
71,3 | 71,3 |
Komerční banka |
65 | 67,5 |
LBBW Bank | 66,3 | 67,5 |
mBank | 82,5 | 83,8 |
Poštovní spořitelna |
75 | 73,8 |
Raiffeisenbank | 72,5 | 71,3 |
UniCredit Bank |
68,8 | 68,8 |
Volksbank | 73,8 | 73,8 |
Fio banka | 85 | 83,8 |
Komerční banka je aktivní a inovativní. Opět zvýšila své hodnocení
Komerční banka se v průběhu roku stala jednou z nejaktivnějších bank a současně také zavedla do systému poplatků několik velmi zajímavých inovací. Není tedy překvapením, že banka neustále zvyšuje své hodnocení. Od startu hodnocení, tedy od prvního čtvrtletí roku 2010 banka zvýšila své hodnocení ze všech zúčastněných finančních ústavů nejvýrazněji. Její hodnocení poplatkové vstřícnosti se zlepšilo z pouhých 60 procent v I. čtvrtletí roku 2010 na 67,5 procenta ve II. čtvrtletí roku 2011.
.
„Jedna z nejaktivnějších bank v roce 2011. KB nejprve přišla od 1.1.2011 se změnou filozofie zpoplatňování konceptem MojeOdměny, kdy výši bankovních poplatků ovlivní chování klientů. Na tuto zásadní změnu pak banka navázala vytvořením jednoho konta MůjÚčet (pro fyzické osoby), který nahrazuje všechny balíčky a to s platnosti od 1.4.2011,“ komentuje hodnocení Patrik Nacher.
S hodnocením mohou zamíchat nové banky
Nový vítr mohou do hodnocení poplatkové vstřícnost vnést nově vzniklé banky jako Airbank nebo Zuno Bank. Tyto nízkonákladové banky se tak mohou o nejlepší hodnocení utkat s dosud poplatkově nejvstřícnějšími bankami mBank a Fio bankou.
.Komentář k jednotlivým bankám za II. čtvrtletí najdete zde:
https://www.vstricnabanka.cz/bankovni-poplatky---ii-ctvrtleti-2011-1320.htmlDalší články k tématu
Vstřícná banka
Komplexní a objektivní hodnocení bank působících na českém trhu. Hodnotit můžete také Vy! Více