Nejabsurdnější bankovní poplatek 2012 – jakého vítěze by vybrali tiskoví mluvčí českých bank?


14. 12. 2012  12:03     BP.com     komentáře (1)

Mezi tradice ankety o nejabsurdnější bankovní poplatek 2012 patří i otázka na tiskové mluvčí bank, kterých se každým rokem ptáme, jaký poplatek je pro ně osobně ten úplně nejabsurdnější? A jako každý rok, i nyní někteří a některé mluvčí odpovídají spíše obecně, ale řada z nich se nebojí být konkrétní a střelit do vlastních řad…





Air Bank – Vladimír Komjati:

„Na českém bankovním trhu najdeme dostatek absurdních poplatků na to, aby anketa o nejabsurdnější z nich mohla spolehlivě běžet ještě několik dalších let. Pokud bych měl však za uplynulý rok vybrat jeden jediný, pak to bude určitě poplatek za vedení účtu k hypotečnímu nebo spotřebitelskému úvěru. Přijde mi to podobně absurdní, jako chtít po klientech poplatky za příchozí platbu nebo vložení peněz do banky. Každá banka má samozřejmě nějaké náklady a nemůže všechny své služby poskytovat úplně zadarmo. S náklady na vedení půjčky, stejně jako na její poskytnutí či předčasné splacení, by však měla počítat již v rámci tvorby úrokové sazby, protože nejde o žádné nadstandardní služby. Právo na předčasné splacení půjčky je dokonce dáno zákonem.“

 Citibank - Eva Chaloupková (ředitelka pro vnější vztahy Citibank Europe plc pro Českou republiku a Slovensko):

„Osobně bych za nejabsurdnější bankovní poplatek zvolila poplatek za zadání příkazu či změny trvalého příkazu přes internetbanking. Dle mého názoru totiž banka s touto transakcí nemá spojené žádné administrativní náklady, jež by tento poplatek měl pokrývat. Klient zadá úkon prostřednictvím internetového bankovnictví sám a změna se automaticky zavede do systému bank.“

Česká spořitelna – Klára Pačesová:

„Rolí Tiskového centra je vyjadřovat stanovisko banky, nikoliv osobní názory. Jelikož jsme poskytovatelem bankovních služeb, nepřísluší nám komentovat anketu určenou pro veřejnost. Co se týče poplatků, které účtuje Česká spořitelna, ty jsou podle našeho názoru opodstatněné, poplatková politika banky je dlouhodobě transparentní a férová a klienti vědí, za co platí. Každá služba, kterou banka poskytuje, generuje náklady, které je potřeba pokrýt.“

ČSOB – Pavla Hávová:

"Stejně jako každá jiná firma, také banka musí nabízet své produkty za odpovídající cenu. Velikost poplatku musí jít ruku v ruce s kvalitou a dostupností nabízených služeb. Nastane-li však situace, kdy se poplatek snaží skrýt, není jasně definovaný, nebo neumožní klientovi se seznámit s jeho postatou, dá se takový poplatek nazvat absurdním. Pro ČSOB je tato transparentnost velice důležitá a klient má možnost se s každým jednotlivým poplatkem důkladně seznámit. Z navrhovaných poplatků se přikláním k poplatku souvisejícím s internetovým bankovnictvím, přesněji pak poplatku za výpis z účtu zaslaného elektronickou cestou. Svůj účet v současnosti po internetu spravuje velké množství našich klientů a ti by měli mít jednoduchý a levný přístup ke svému elektronickému bankovnictví."

Era Poštovní spořitelna – Zuzana Kalátová:

„Absurdní je z mého pohledu takový poplatek, který není jasný a srozumitelný a neodpovídá kvalitě poskytované služby. Tím se maximálně řídíme a i nadále chceme poskytovat dostupné, funkční a komplexní služby pro současného člověka - aby bylo každému hned jasné, co může využít a kolik za co zaplatí. Z vámi nominovaných poplatků mi přijde nejméně opodstatněný ten za elektronický výpis - rozhodně by měl být zdarma, aby motivoval k přechodu od papírových výpisů.“

Fio banka – Ján Franek:

„Vzhledem k tomu, že mnoho poplatků jsem svou volbou „vyloučil“ již v minulých ročnících, letos zvolím nového favorita – poplatek za vedení účtu k hypotečnímu nebo spotřebitelskému úvěru. Poplatek za vedení jakéhokoliv účtu je z podstaty absurdní a u úvěrových účtů jde navíc jen o skrytý náklad k účtované úrokové sazbě.“

Komerční banka – Monika Klucová:

„Jako každý rok, i letos mi připadá nejabsurdnější právě diskuse o absurdnosti bankovních poplatků :-). Každý produkt a každá služba má pochopitelně své náklady a ty se promítají do ceny. Podobným způsobem přeci přistupuje ke své cenové politice celá řada firem z nejrůznějších odvětví a nikde přitom nevidíme ankety o nejabsurdnější maloobchodní ceny, například s kandidáty „nejabsurdnější cena rohlíku“ či „nejabsurdnější poplatek za elektřinu“. Cenová politika Komerční banky je dlouhodobě transparentní a konzistentní. Naším cílem není poskytovat nejlevnější služby na trhu, ale poskytovat na vysoce konkurenčním bankovním trhu v České republice produkty a služby s vysokou kvalitou a vysokou mírou přidané hodnoty pro klienta za adekvátní cenu, a to vše při respektování volby klienta vstoupit do smluvního vztahu právě s námi. Každý klient si u nás může vybrat právě ten produkt, který odpovídá jeho potřebám. Náš unikátní koncept cenové politiky MojeOdměny otevírá klientům skutečnou možnost ovlivnit svým chováním a svou spotřebou produktů konečnou výši poplatků, kterou bance zaplatí. Od zavedení tohoto konceptu jsme klientům vrátili již půl miliardy korun.“

LBBW BANK CZ – Martina Lambert:

„ Stejně jako v předešlých letech, z tabulky nominovaných Nejabsurdnějších poplatků vybíráme Poplatek za vložení dalších údajů do příkazu k úhradě. I naše odpověď, proč jej považujeme za absurdní, zůstává stejná: Možnost vložit další údaje do příkazu k úhradě (variabilní, konstantní či specifické symboly, popř. zprávu pro příjemce apod.) je součást služby platebního styku. Klientovi a i příjemci to dává možnost blíže identifikovat danou platbu. Dle našeho názoru je zcela absurdní za tuto součást poskytované služby požadovat dodatečný poplatek.“

Raiffeisenbank – Tomáš Kofroň:

„Obávám se ale, že ode mne neuslyšíte nic nového, budu se (aspoň předpokládám :-) jen opakovat z předchozích let.... Pro klienta je především důležité, že si může vybrat dle své potřeby. V České republice funguje několik desítek bank, které se zaměřují na různé klienty a různé segmenty. Jinou banku si tak vybere klient, který nehledá dlouhodobý vztah, ale řeší pouze cenu. Jinou banku si zvolí klient, který hledá kvalitu a šíři služeb a jinou ten, kdo hledá dlouhodobého partnera, který mu kvalitním poradenstvím pomůže v dlouhodobém a odpovědném růstu. Pokud tedy nějaký poplatek jakýkoli klient bude považovat za dostatečný důvod ke změně banky, má možnost zvolit jinou banku, která tento konkrétní poplatek neúčtuje.

Pokud bych si mohl přihřát i polívku za banku, tak bych ještě doplnil, že Raiffeisenbank dlouhodobě svou poplatkovou politiku přizpůsobuje přáním klientů a prakticky žádný vítězný poplatek z minulých let neúčtuje. Přesto, nebo právě proto, myslím není nutné označovat jakýkoli poplatek za absurdní a žádný konkrétní poplatek volit nebudu.“

UniCredit Bank CZ – Petr Plocek:

"Anketa o nejabsurdnější poplatek je především soubojem, kde rozhodují klienti a ti mají plné právo vybrat příslušný poplatek. Stejně tak klienti jsou ti, kteří se rozhodují pro výběr příslušné finanční instituce pro správu svých úspor. A jak už několikrát zaznělo, je pouze na nich, pro kterou banku se dobrovolně rozhodnou. Nechci být v roli zaujatého sudího, a proto se přikláním ke kolegům, kteří standardně nekritizují konkurenci a nevolí poplatky, které v daný moment nemají v portfoliu a to na úkor konkurence. Podstatné při stanovení poplatkové strategie je především transparentnost, která je pro klienta nejvíce důležitá a dále možnost výběru i bezpoplatkového produktu/služby při aktivním využívání a to v našem ceníku klient ať už u osobních kont nebo hypotečních úvěrů určitě najde."

Volksbank – Lucie Hálová:

„Stejně jako v minulých ročnících ankety, domnívám se, že do skupiny poplatků, které by banka účtovat neměla, patří především poplatky za „servisní“ služby realizované klientem prakticky svépomoci, například prostřednictvím elektronického bankovnictví. Do této kategorie řadím poplatek za výpis z účtu zaslaný elektronickou cestou, poplatek za vložení dalších údajů do příkazu k úhradě nebo zadání příkazu či změny trvalého příkazu přes internetbanking. Snahou banky by mělo být motivovat klienta, aby ve větší míře využíval možností vlastních nastavení a správy účtu a právě touto cestou na bankovních poplatcích ušetřil. V případě zmíněného elektronického výpisu z účtu je pro mne nezanedbatelné také přispění k ochraně životního prostředí.“

 .
 


Nejabsurdnější bankovní poplatek 2012 – jakého vítěze by vybrali tiskoví mluvčí českých bank?

zmena trvalého příkazu
mám KB už asi 9 let tak jsem si zřídil internetové bankovníctví chtěl jsem si navýšit sumu živ.poišt...
Diskutovat (1)


Bankám jsme v tomto roce na poplatcích již celkem zaplatili

15547119936

Certifikovaný kalkulátor poplatků

Jednoduše si vypočítejte své bankovní poplatky

Kalkulátor

Číslo týdne

60


ČÍSLO TÝDNE - 60 právě tolik miliard korun investovaly tuzemské firmy do online reklamy na internetu. Je to rekordní částka, která potvrzuje výrazné zvýšení zájmu o reklamu na internetu nejen v České republice.


Kurzovní lístek Citfin

Země Měna Deviza střed
Kurz EUR Euro 1 EUR 25,2620
Kurz USD Americký dolar 1 USD 23,7020
Kurz PLN Złoty 1 PLN 5,8330
Kurz GBP Libra šterlinků 1 GBP 29,5365
Kurz CHF Švýcarský frank 1 CHF 25,9990
Kurz HUF Forint 100 HUF 6,4050
Kurz RON Rumunské nové leu 1 RON 5,0774
Poradna


Komplexní a objektivní hodnocení bank působících na českém trhu. Hodnotit můžete také Vy! Více