Nejlepší práce soutěže Ideální banka 2013 - představujeme 10. místo!


09. 12. 2013  01:32     BP.com     komentáře (0)

Představujeme vám nejlepší práce soutěže Ideální banka 2013, tedy soutěže, v níž společně s partnerem Air Bank dáváme možnost studentům z celé České republiky prezentovat nápady týkající se moderního bankovnictví. 10. místo obsadila studentka Veronika Kadečková.

Nejlepší práce soutěže Ideální banka 2013 - představujeme 10. místo!




ÚVOD

Může existovat ideální banka pro všechny lidi? Nevím, jestli může existovat ideální banka pro všechny, spíše ne. Lidé jsou různí, a každý má jiné požadavky a představy o ideálních bankovních službách. Ideální banka by měla být ke svým klientům vstřícná, otevřená a hlavně jednat se svými klienty na rovinu. Informovat je nejen o všech pozitivech, ale i negativech. Ideální banka pro mě znamená slova jako: otevřenost, upřímnost, laskavost, vzájemnost, flexibilita a ochota.

IDEÁLNÍ BANKA

Jak by vlastně měla vypadat ideální banka? Podle mého názoru by ideální banka měla mít hlavně příjemné prostředí, kde se všichni budeme cítit dobře. Představovala bych si to asi takhle. Přijíždím autem, zaparkuji před krásnou budovou na bezplatném parkovišti. Na dveřích napsáno: otevírací doba „7:00-21:00. Vcházím do budovy, dveře se samy otevírají. Hned za dveřmi příjemná osoba, v zimním sychravém období nabízí teplý šálek čaje naopak v letních teplých dnech něco k osvěžení. Dále přichází na řadu otázka „ s čím Vám mohu pomoci“? Bankovní poradci, a věřím, že takových je hodně, by měli klientům především dobře poradit, vysvětlit majetkové poměry banky, kam plynou zisky banky, jaké jsou poplatky, jaké produkty banka nabízí, jak nejvýhodněji uložit peníze. Převážná část vysokoškoláků i ostatních studentů ocení dostupnost služeb online. Služby nabízené bankou by se měly zaměřit především ke vzdělávání a studiu. Studentům, kteří se rozhodnou studovat v zahraničí nabídnout i Euro účet. S tím souvisí i poskytnutí výhodných studentských půjček, které by mladé lidi co nejméně zatěžovaly a nezadlužily je na spoustu let. Ideální by byla banka bez poplatků, což je asi nemyslitelné. Vždyť za každou kvalitní službu se musí zaplatit. Poplatky ano, ale ne absurdní, které stále ještě existují. Ideální banka by se měla zaměřit i na výběrní automaty. Je jich stále málo, hlavně v okrajových částech města. Ty venkovní, nejsou zastřešené, takže když prší, zmoknou peníze, doklad a než provedete potřebné transakce i vy. Ráda bych se zmínila ještě o dalších produktech, které by měla ideální banka poskytovat. Například termínované vklady, spořicí účty, podílové listy, hypotéky a další. Další faktor, který musí brát banka v potaz, jsou měnící se potřeby klientů v průběhu jejich života. Pro studenty, jak už bylo řečeno, jsou nejlepším možným řešením online služby. V dnešní době si jen těžko představujeme někoho, kdo by neměl přístup k internetu a někoho, kdo si radši zajde osobně věc vyřídit, než z pohodlí domova. Další faktory poplatky. Veškeré poplatky by měli odpovídat poskytnuté službě. Za kvalitní služby si každý rád připlatí, ale musíme vědět, za co platíme. Banka se nestane „ideální“, dokud se zákazníci sami nebudou aktivně podílet na změny banky na výhodnější. Pokud klient zvolí aktivní přístup, může se dočkat i kladné odezvy a zlepšení podmínek.

.

SOUTĚŽ FINANČNÍ GRAMOTNOSTI - VYHRAJTE PAYPASS NÁLEPKU ZA 1500 KČ

.

Jak, se mohou banky při zlepšování svých služeb a klientského servisu inspirovat u nejlepších firem na světě? Pro konkrétní příklad jsem si vybrala dvě společnosti. Tou první bude McDonald´s. Podle mého názoru, by si banky mohli vzít příklad právě z této společnosti. Společnost Mcdonald´s právě teď nabízí soutěž, ve které si každý soutěžící může sestavit burger podle jeho chutí a přání. Pokud nápad získá dostatek hlasů, objeví se v nabídce McDonald´s. Myslím si, že banky by se mohli nechat touto soutěží inspirovat k vytvoření vlastní. Přilákalo by to mnoho nových zákazníků. Například by mohli zavést každý rok jinou soutěž s názvem „Balíček služeb dle vlastních představ“. Soutěž by spočívala v tom, že by soutěžící zasílali různé návrhy „balíčků“, a z nápadů by pak byl sestaven balíček služeb, který by vyhovoval většině klientů. Dále McDonald´s například zasílá do domácností letáčky se slevami na produkty, které nabízí. Proč by tedy nemohli banky například zasílat letáčky se slevami na služby, které poskytují? Na letáčcích by mohli například být nabídky bankovních produktů, které když si klient objedná, obdrží k nim další produkt za zvýhodněnou cenu nebo další produkt zcela zdarma. Na letáčcích by také mohla banka nabízet slevy pro prvních sto klientů například na zavedení účtu zdarma, nebo na vybírání z bankomatů od ostatních bank bez poplatků.

Jako druhou společnost jsem si vybrala T-mobile. Službu, kterou bych zavedla v bankách je služba, kterou nabízí společnost T-mobile. Jedná se o službu „T-mobile Rodina“, která nabízí volání a zasílání sms a mms zpráv v rámci skupiny za jeden poplatek.

Banka by mohla nabízet podobný balíček například balíček - „Mladá rodina“. Balíček by mohl například obsahovat tyto služby:

-  výhodný úvěr s minimální úrokovou sazbou

-  spotřebitelský úvěr na zařízení bytu

-  možnost předčasného splacení nebo odkladu splátek

-  přerušení splátek v době mateřské dovolené

-  přerušení splátek v době dlouhodobé nemoci, nebo ztráty zaměstnání

-  při narození dítěte do rodiny s úvěrem bonus například 3000 Kč

-  u studentů, kteří si berou úvěr po dobu studia – možnost splácení úvěru až při nástupu do zaměstnání

-  výhodné financování studia v zahraničí…

Myslím si, že banky by se mohli nechat inspirovat od více světových firem z nebankovního světa. Získávání nových klientů je nejdůležitější.

ZÁVĚR

Pokud bych někdy měla možnost založit ideální banku, dbala bych především na kvalitu produktů, protože podle kvality získávám klienty. Stejně tak bych dbala na potřeby svých klientů. Založila bych knihu přání jak svoji ideální banku pořád zlepšovat. Nejdůležitější je důvěra s klientem, koneckonců klienti mi svěřují své úspory a musí mít ve mně důvěru. Závěrem bych chtěla jenom říci: když bude banka otevřená ke svým klientům, nedá vzniknout spekulacím, bude dodávat maximum informací, klient bude spokojen, banku doporučí i svým známým a nebude uvažovat o přechodu k jinému peněžnímu ústavu.

.

PRÁCE NA DALŠÍCH MÍSTECH NALEZNETE ZDE!

.



Nejlepší práce soutěže Ideální banka 2013 - představujeme 10. místo!

Diskutovat (0)


Bankám jsme v tomto roce na poplatcích již celkem zaplatili

16213516752

Certifikovaný kalkulátor poplatků

Jednoduše si vypočítejte své bankovní poplatky

Kalkulátor

Číslo týdne

60


ČÍSLO TÝDNE - 60 právě tolik miliard korun investovaly tuzemské firmy do online reklamy na internetu. Je to rekordní částka, která potvrzuje výrazné zvýšení zájmu o reklamu na internetu nejen v České republice.


Kurzovní lístek Citfin

Země Měna Deviza střed
Kurz EUR Euro 1 EUR 25,2610
Kurz USD Americký dolar 1 USD 23,6690
Kurz PLN Złoty 1 PLN 5,8540
Kurz GBP Libra šterlinků 1 GBP 29,3485
Kurz CHF Švýcarský frank 1 CHF 25,9780
Kurz HUF Forint 100 HUF 6,4200
Kurz RON Rumunské nové leu 1 RON 5,0765
Poradna


Komplexní a objektivní hodnocení bank působících na českém trhu. Hodnotit můžete také Vy! Více