Nejpřínosnější bankovní inovace posledních pěti let. Které to jsou? – 3 díl.
Air Bank míří proti očekávanému proudu a zlevňuje hypotéky
Snížit splátku u půjčky zvládnou klienti Air Bank nově i přes mobil
Air Bank nabízí novým klientům 500 korun na vyzkoušení účtu v mobilní aplikaci
Air Bank vykázala za první čtvrtletí zisk 281 milionů korun. Celkový počet klientů překročil 876 tisíc
Na osmém místě platební peněženky
Znáte služby jako Pay Pal, Master Pass, nebo GoPay? Jsou to elektronické peněženky, které jsou propojeny s platební kartou nebo účtem, ale které přitom tyto informace třetím stranám nesdělují. Snižuje se tak riziko zneužití karty či účtu a přitom můžete často snadno platit i do zahraničí bez jakýchkoliv poplatků. Rozvoj těchto peněženek se v průběhu času zpomalil. Banky se totiž těmto službám snaží konkurovat nebo je přímo ovládnout. Pro mnoho lidí se však jedná o velmi zajímavou alternativu pro placení.
Deváté místo obsadil přátelský přístup ke klientům
Je jasné, že přátelský přístup ke klientům není žádnou inovací, ani novinkou. Z našeho pohledu by se mělo jednat už o jasný standard. Pro banku by měl být klient vším a měla by se zásadně přizpůsobit jeho potřebám. Navíc by banka měla stále více fungovat nejen jako poskytovatel výdělečných služeb, ale také jako nezávislý poradce a pomocník. I díky tomu se uplatňují nové služby jako například Moje rodinné finance od České spořitelny, které mají za cíl klientům poradit, ušetřit jim peníze, optimalizovat toky hotovosti a to nikoliv s ohledem na prioritní zájem banky, ale s ohledem na prioritní zájem klienta. Banka tak dává najevo, že jí nejde v souvislosti s klientem pouze o zisk a dotlačení ho k uzavření smlouvy na další produkt či službu, ale jde jí i o zdravé finance klientů, kteří pak budou spokojenější, budou méně zbytečně utrácet a snahu banky následně ocení právě větším využíváním jejích služeb.
Na desátém místě se umístily platby mobilním telefonem
Prakticky se tak jedná o obdobu inovace mobilního bankovnictví ve spojení s internetovým bankovnictvím. Placení pomocí mobilního telefonu se už dnes standardně realizuje prostřednictvím služeb mobilního bankovnictví. Přínos této služby je zjevný. Kdykoliv a odkudkoliv můžeme uhradit jakoukoliv platbu a to hned. Nemusíme čekat, až dorazíme domů, nebo do banky s rizikem že zaplatit nakonec zapomeneme.
Inovace učinily za posledních pět let obrovský krok kupředu. Už zcela automaticky a nevzrušeně používám bezkontaktní platební karty, bezkontaktní bankomaty nebo třeba vkladové bankomaty a kvalitní internetové bankovnictví. Vekou roli zde hraje připojení k internetu a rozvoj internetových bankovních služeb. Těšíme se na další pětiletku a co nám až do roku 2022 přinese.
Další články k tématu
Bankám jsme v tomto roce na poplatcích již celkem zaplatili
Kurzovní lístek Citfin
Země | Měna | Deviza střed |
---|---|---|
![]() |
1 EUR | 25,2820 |
![]() |
1 USD | 23,9010 |
![]() |
1 PLN | 5,8385 |
![]() |
1 GBP | 30,2280 |
![]() |
1 CHF | 27,1005 |
![]() |
100 HUF | 6,2050 |
![]() |
1 RON | 5,0798 |
Zprávy z devizového trhu
- Závěr týdne vyšel dolaru
24. 03. 2025 - Centrální bankéři začínají brzdit
21. 03. 2025 - Fed trhy tentokrát nerozhýbal
20. 03. 2025 - Makrodata dnes finanční trhy nerozproudí
19. 03. 2025 - Dolar opět pod tlakem
18. 03. 2025 - Koruna se vrací k 25,00 EURCZK
17. 03. 2025 - Dnešní pátek bude klidnější
14. 03. 2025