Nejvstřícnější bankou - Handicap Friendly za rok 2016 se stala Česká spořitelna
Kamil Rataj z Banky CREDITAS: Chceme modernizovat, připravujeme nové internetové i mobilní bankovnictví
Filip Zavřel z Air Bank: Budeme se orientovat na rozšiřování služeb v mobilech
NOMINACE: Řekněte bankám, které poplatky se vám nelíbí
Jak nejlépe vybrat banku? Poradí vám server www.VstricnaBanka.cz
Nejvstřícnější bankou - Handicap Friendly za rok 2016 se stala Česká spořitelna. Česká spořitelna se tak stala vítězkou hodnocení osob se zdravotním postižením a Národní rady osob se zdravotním postižením ČR s průměrným hodnocením 84,29 procent. Na druhém místě se umístila Komerční banka a na třetím Air Bank.
Druhá Komerční banka získala průměrné hodnocení 82,58 procent a třetí Air Bank 74,49 procent.
|
Banka |
Hodnocení veřejnosti OZP |
Hodnocení poroty NRZP |
Celkem |
1 |
Česká spořitelna |
86,25% |
82,33% |
84,29% |
2 |
Komerční banka |
86,15% |
79% |
82,58% |
3 |
Air bank |
76,67% |
72,3% |
74,49% |
4 |
Poštovní spořitelna |
68,57% |
80,23% |
74,40% |
5 |
UniCredit Bank |
73,75% |
68,53% |
71,14% |
www.vstricnabanka.cz, v tabulce uvádíme jen prvních pět míst
Česká spořitelna obhájila vítězství
Česká spořitelna zvítězila jak v hodnocení veřejnosti – samotných osob se zdravotním postižením, tak i v hodnocení NRZP ČR, zastoupené předsedou Václavem Krásou jako odborné poroty. Obě hodnocení přitom probíhala na sobě zcela nezávisle. Proti předchozímu hodnocení si ČS polepšila o 2,41 procentního bodu na aktuálních 84,29 procent.
Mezi priority, které OZP považují, ze svého pohledu, za nejpodstatnější při hodnocení bank, patří pohodlná dostupnost banky, vstřícný přístup zaměstnanců banky k OZP, široká nabídka produktů na jednom místě a také mediální známost banky. Česká spořitelna všechna uvedená kritéria splňuje. Banka je navíc OZP blízko v menších a středně velkých obcí, kde kromě malé pobočky České spořitelny, případně Poštovní spořitelny na poštách, nenalezneme pobočku žádné jiné banky, což je pro OZP, kteří žijí v těchto obcích velmi podstatná věc.
„I když většina bank zpřístupnila svoje pobočky, tak přesto zůstává velký handicap u bankomatů, které jsou často nedostupné. Tuto věc NRZP ČR již uváděla několikrát a zatím není zřetelný trend ke zlepšení tohoto stavu,“ komentuje svá hodnocení a zjištění Václav Krása, předseda NRZP ČR, a dodává: „Česká spořitelna je hodnocena na 1. místě z důvodu rozsáhlé sítě poboček, ale pro lidi s nízkými příjmy, což jsou lidé, kteří jsou odkázáni na důchod, vzniká velký problém vzhledem k ceně bankovních služeb u České spořitelny,“ komentuje svá hodnocení a zjištění Václav Krása.
Česká spořitelna je v segmentu služeb a produktů pro OZP dlouhodobě aktivní bankou, která nepovažuje tento segment za okrajovou záležitost, ale své novinky v této oblasti široce využívá a prezentuje. Většina poboček této banky je v současné době již bezbariérových, což je opět předmětem kladného hodnocení části OZP. Naopak je Česká spořitelna kritizována částí OZP za vyšší ceny a poplatky a nižší schopnost upravovat své produkty na míru konkrétním OZP. Česká spořitelna je také uváděna jako banka, kde má svůj účet, resp. využívá její služby největší počet OZP, kteří v průběhu roku banky hodnotili.
Komerční banka druhá s mírným odstupem
Na druhém místě se umístila Komerční banka s hodnocením 82,58 procent. Polepšila si tak ze čtvrtého místa, kterého dosáhla v předchozím ročníku hodnocení. Komerční banka byla stejně jako Česká spořitelna pozitivně hodnocena zejména díky velmi dobré dostupnosti poboček a bankomatů. Lépe se také tato banka přizpůsobuje individuálním požadavkům OZP a dokáže jim vyjít velmi dobře vstříc při úpravě a nabídce svých produktů.
Air Bank bojuje o OZP rozšiřováním své pobočkové i bankomatové sítě
Air Bank je v první trojce jediným zástupcem nízkonákladových bank. Air Bank na třetí místo stačilo hodnocení 74,49 procent. Velký krok však v loňském roce učinila v podobě dostupnosti svých poboček a dalších služeb jako je například bouřlivý rozvoj bankomatové sítě. Právě to je pro OZP velmi důležité.
Velmi pozitivně vnímají OZP také nabídku služeb v rámci internetového bankovnictví, které jim stejně jako ostatním klientům usnadňují práci či správu účtů. Produkt Šanon byl velmi pozitivně oceněn zejména s ohledem na přehlednost, omezování zbytečného papírování, skladování účtenek a pohodlnosti ovládání aplikace.
Air Bank působila na OZP stejně jako na ostatní klienty velmi pozitivně svou dynamikou, nízkými náklady a na rozdíl od dalších nízkonákladových bank i stále lepší a výrazně rychle se rozvíjející dostupností.
Na dalších místech se pak umístila Poštovní spořitelna se 74,4 procenty. Tato banka dosáhla výrazně lepšího hodnocení od odborné poroty – 80,23 procent, než od veřejnosti, kde dosáhla jen na 68,57 procent. To svědčí i o tom, že samotná velmi široká dostupnost služeb a poboček v rámci České pošty, nemusí svědčit o kvalitě poskytovaných služeb tak, jak jí OZP vnímají při běžném styku s touto bankou. I tak je ale čtvrté místo velmi dobrým výsledkem. Na páté pozici se následně umístila UniCredit Bank.
První klientský rating, kde hodnotí pouze osoby se zdravotním postižením
Nejvstřícnější banka - Handicap Friendly je první klientský rating, kde hodnotí banky přímo osoby se zdravotním postižením. Tyto osoby mohou ohodnotit banky na stupnici od 1 do 10, představující žebříček 10-100 procent. Hodnotit mohou buď jednu, či několik bank. OZP tak nemusí hodnotit pouze banky, jejímiž jsou klienty, ale mohou ohodnotit dle svých znalostí či pocitu i banky ostatní.
Další články k tématu
Vstřícná banka
