Neposloucháte svou banku? Banka vás nemilosrdně ztrestá


17. 02. 2020  06:21     Patrik Nacher     komentáře (1)

Banky vás mohou nemilosrdně ztrestat, pokud neděláte to, co po vás chtějí. Nemůžete reagovat na požadavek banky, protože vám zarputile posílá zásilky na jiné adresy? Banka vám klidně zablokuje přístup k platebním kartám, a tedy i k využívání účtů. Zásah do práv klientů z administrativních důvodů, odpovídá následkům obstavení účtů při exekucích.

Neposloucháte svou banku? Banka vás nemilosrdně ztrestá




V médiích i ve veřejnosti převažují názory, že politici mají privilegované zacházení, přednostní přístup ke službám, kultuře i nejrůznějším nadstandardním výhodám. Politici mají jednoduše přednost před obyčejnými lidmi. Například v přístupu k financím a nakládání s účty a dalšími bankovními službami tomu tak rozhodně není. Politici, jako „politicky exponované osobnosti“ nesou větší povinnosti a akceptují větší nároky ze strany bank i dalších institucí. Politici tak při zadávání plateb například vyplňují původ prostředků, které odesílají, vyplňují speciální formuláře a plní další povinnosti, které jiní klienti řešit vůbec nemusí. Jsou prostě pod drobnohledem. Z hlediska kontroly politiků je to tak správně. I politikům se ale může stát, že jim hrozí omezení bankovních služeb a zablokování přístupu k účtu a jiným bankovním službám, ačkoliv za daný stav nemohou.

Banka tři týdny není schopna sdělit, co chce, i když ji aktivně kontaktujete

Kromě toho, že jsem majitelem serveru Bankovnipoplatky.cz a dlouholetým organizátorem Ankety o nejabsurdnější bankovní poplatek, jsem také poslancem Poslanecké sněmovny parlamentu ČR. Před třemi týdny jsem obdržel od Komerční banky (KB) sms zprávu, že mi byla na adresu mého trvalého bydliště zaslána korespondence od KB. Banka tak zaslala důležitou zásilku na adresu trvalého bydliště, nikoliv na korespondenční adresu, kterou banka roky zná. Zásilku jsem si tudíž zatím nemohl vyzvednout, ani se seznámit s jejím obsahem. Na základě stejné sms zprávy jsem kontaktoval ve zprávě uvedené telefonní číslo a dostal se na příslušného operátora banky. Tento operátor mi nedokázal sdělit, o co se konkrétně jedná a co po mně banka vlastně chce. Nicméně slíbil, že věc předá na pobočku banky, která vede můj účet a která se mi v brzké době ozve a sdělí mi, co po mně chtějí doplnit. Několik dní se nikdo neozval, tak jsem volal znovu. Se stejným výsledkem. Ani po třech týdnech vyřizování a třech telefonátech s operátorkou se mi z pobočky nikdo neozval. Následně jsem po třech týdnech neúspěšného telefonického vyřizování, a absence jakékoliv informace z KB o tom, co vlastně po mně chtějí, dostal sms následujícího znění:

„Dobrý den, upozorňujeme, že jsme nuceni 25. 2. 2020 zablokovat debetní kartu/karty k Vašemu běžnému účtu/účtům. Kvůli nedodání požadovaných dokumentů Vám nadále nemůžeme poskytovat naše služby. Děkujeme za pochopení. Vaše KB.“

Banky by neměly klienty trestat za svá vlastní pochybení

Pokud banka zasílá dopis na adresu trvalého bydliště, ačkoliv klient bance sdělí kontaktní adresu jinou, pak je někde chyba. Buď se někdo v bance při zasílání dopisu spletl, nebo existuje nějaké nesmyslné nařízení, kterým se banka řídí, že se mají důležité zásilky zasílat na adresu trvalého bydliště klienta. Tečka. Jedno i druhé je špatně.

Není důležité, zda je klient politikem s většími povinnostmi ve vztahu ke svému postavení, nebo občan, jako běžný klient banky. Důležité je, že banka klienta potrestá za to, že mu správně nedoručila dopis, a tři týdny nebyla schopna sdělit, co po něm vlastně chce. Banky by si přitom vůbec neměly dovolit, i s ohledem na svůj postup a pochybení, uvažovat či realizovat omezení přístupu klienta k jeho prostředkům či bankovním službám. Takový postup je výrazným zásahem do práv klienta, ať už je v jakémkoliv postavení.

Některé banky by měly výrazně zlepšit způsob komunikace s klienty a upřednostnit formy, které skutečně ke kontaktování klientů vedou, nikoliv dodržování formálních a v důsledku nesmyslných nařízení. Zdravý selský rozum by banka měla používat ve vztahu ke svým klientům především. A když už banka udělá v komunikaci s klientem chyby, rozhodně nesmí docházet k tomu, že bude klienta za to ještě trestat.

Autor: Patrik Nacher, majitel serveru Bankovní poplatky, a poslanec



Neposloucháte svou banku? Banka vás nemilosrdně ztrestá

KB - banka OK, CS - problem s prevodem
Bohuzel je to asi pripad od pripadu, mozna, pokud to jde, je to lepsi preposlat. KB - ucet mam a je ...
Diskutovat (1)