Exkluzívně:
Nová mBank je reakce na vyšší očekávaní klientů od bankovnictví, říká Roman Truhlář


07. 02. 2014  00:34     BP.com     komentáře (2)

Na bankovním trhu v České republice se dlouhá léta nedělo téměř nic. mBank byla v roce 2007 jedním z prvních nově příchozích subjektů, které v následujících letech výrazně rozhýbaly stojaté vody tuzemského bankovnictví. Informace o Nové mBank, jež se objevila v závěru minulého roku, způsobila další šok a vlnu očekávání. Proč? Co to má být? Jak se to dotkne současných klientů? Tyto otázky napadly i nás, a proto jsme je položili člověku nejpovolanějšímu: Romanu Truhlářovi, generálnímu řediteli mBank.

Exkluzívně: Nová mBank je reakce na vyšší očekávaní klientů od bankovnictví, říká Roman Truhlář




BP.com: Jaké jsou hlavní důvody pro spuštění Nové mBank?

V roce 2000 (resp. V roce 2007 v ČR a SR) oslovila mBank zákazníky svým otevřeným a zákaznicky orientovaným přístupem. Nabídla jednoduchou a transparentní produktovou řadu, pohodlné a fungující internetové bankovnictví a odstranila z výpisu zbytečné poplatky. S příchodem mBank došlo v bankovním sektoru ke  změnám, ze kterých dnes těží především zákazníci, kteří pochopili, že banka, kterou si vybrali, si je musí hýčkat, jinak mohou jít do jiné.

Dnes zákazníci očekávají od bank zase mnohem více a mBank na tento vývoj reaguje tím, že se opět ujímá role inovátora. Své internetové bankovnictví posouvá o stupeň výše. Zákazníci získají praktický, názorný a pohodlný nástroj nejen ke správě účtů a karet, ale také nástroj ke sledování a plánování osobních i rodinných výdajů.

BP.com: Co se pro klienty banky změní?

mBank se pro zákazníky 10. února zcela promění graficky. Její internetové stránky, logo a celý firemní design získají modernější tvář, která je flexibilní a dobře se přizpůsobí různým situacím a potřebám zákazníků.

Zákazníci získají i přístup do nového internetového bankovnictví, kde na ně čekají nové funkce a možnosti.

Ve svém přátelském a otevřeném přístupu k zákazníkovi však mBank zůstane stejná. Reakce na změnu nás velmi zajímají a proto i nadále budeme se svými zákazníky aktivně komunikovat pomocí mFóra, mBlogu i na Facebooku či Twiteru.

BP.com: Řekněme, že jsem klient, který má běžný účet, kartu a hypotéku. Co pro mě technicky bude znamenat změna konceptu banky?

V produktech se nic nemění. Nejvíce na Vás zřejmě zapůsobí vizuální změna. Tedy nový, moderní firemní design, který se promítne do nových internetových stránek a internetového bankovnictví. Věříme, že jej zákazníci ocení.

BP.com: Musím např. podepsat nové smlouvy? Nechat si vyměnit kartu?

Možná je to zvykem v jiných bankách, ale u nás ani jedno dělat nemusíte.

BP.com: V tiskových materiálech informujete například i o propojení bankovnictví se sociální sítí Facebook. Můžete shrnout hlavní výhody této utility?

Propojení s Facebookem je významnou inovací. Je zcela na zákazníkovi, jestli ji bude chtít využít.  Ale předem musím říct, že se v žádném případě nejedná o propojení ve smyslu sdílení Vašich osobních nebo finančních dat s Facebookem.

Tato služba slouží k především k tomu, abyste mohl kamarádovi poslat zprávu o tom, že mu posíláte peníze, aniž byste znal jeho číslo účtu.  Odpadá tak zasílání čísel účtů přes sms nebo e-mail. Jak to funguje:

Při propojení svého internetového bankovnictví s Facebookovým profilem si zákazník může přiřadit vybrané přátele z Facebooku do seznamu příjemců plateb v internetovém bankovnictví. Při 1. platbě příteli z Facebooku pak nemusí i znát jeho číslo účtu. Pouze jej vybere ve svém seznamu příjemců a zašle mu dohodnutou částku. Kamarád se dozví v privátní zóně na svém Facebooku. Takto lze poslat platbu až do částky 2000Kč.

Příjemci Vaší platby přijde zpráva na Facebook o platbě (částka, odesílatel) a link do  mBank, kde vyplní své číslo účtu. Na základě toho je platba obratem zaslána na účet příjemce.

BP.com: Řada klientů se jistě bude ptát na otázky spojené s bezpečností a soukromím. Prozradíte, jak jsou tyto věci řešeny?

Nové internetové bankovnictví je zabezpečeno stejně, jako bylo to původní. Pokud se týká  plateb, kde je příjemce vybírán z přátel na  Facebooku, jde ve skutečnosti o bezpečnější proces, než při zasílání čísle účtů mezi lidmi emailem. Hlavně proto, že číslo účtu nepřepisujete a nemůžete se tedy překlepnout. A jak jsem již řekl, nejedná se o sdílení osobních ani finančních údajů o Vás.

BP.com: Změní se nějakým způsobem VOP a sazebník? Jak?

Změny se týkají pouze souladu s novým občanským zákoníkem, platným od nového roku.

mBank má nové Všeobecné obchodní podmínky (dále jen VOP) pro zakládání a vedení účtů fyzických osob a dále VOP pro zakládání a vedení účtů podnikatelů. Tyto VOP se dělí vždy na část obecnou, která je společná pro všechny produkty a služby nabízené mBank, a na část zvláštní.
Zvláštní část vždy upravuje podmínky pro jednotlivé kategorie: běžné účty, podmínky pro Internetové a telefonické bankovnictví, pravidla platebního styku, podmínky pro spořicí účty, podmínky pro termínované vklady a podmínky pro platební karty.

Změnami v sazebníku jdeme vstříc potřebám našich zákazníků. Sazebník v návaznosti na nový občanský zákoník upřesňuje textové formulace týkající se hypotečních smluv a publikuje i některé již dříve platné smluvní pokuty, které byly z důvodů maximální transparentnosti přeneseny ze smluv do sazebníku.

BP.com: Informujete, že se zákazníci mohou připojit. Co když je nějaký konzervativní klient spokojen a bude chtít zůstat u "staré dobré mBank"?

Obě prostředí poběží nějakou dobu současně. V tuto chvíli plánujeme původní internetové bankovnictví vypnout na konci dubna. Zákazníci ale budou mít dostatek času si na nové internetové bankovnictví přivyknout a vyzkoušet všechny jeho funkce a zároveň možnost používat původní verzi internetového bankovnictví. Zároveň jsme si jisti, že zákazníkům nabízíme lepší produkt a jak budete souhlasit, na příjemné si člověk snadno zvyká. U nového internetového bankovnictví mBank  věřme, že to bude také tak.

BP.com: O registrace do Nové mBank je velký zájem. Překvapil vás, nebo jste jej čekali?

Jak bude Nová mBank vypadat jsme zveřejnili na webu NovamBank.cz. Díky tomu se registrovalo k přednostnímu přístupu do nového internetového bankovnictví 40 tisíc zákazníků. Zákazníci se na nové funkce internetového bankovnictví evidentně těší a důvěřují nám. Pro nás to je samozřejmě zpětná vazba, která ukazuje, že se mBank vydala správným směrem a že investice do uživatelsky příjemnějšího a moderního internetového bankovnictví bude mít u našich zákazníků pozitivní ohlas.

BP.com: Chystáte další nové produkty, o kterých byste rádi informovali?

Intenzivně se zabýváme vývojem nového mobilního bankovnictví a pak také produktem, který by umožnil spořit i lidem, kteří si dosud mysleli, že toho nejsou schopni. Projektu říkáme mSpoření.

.

M4

.

M5

.

M1.JPG

.

M2.JPG

.

M3.JPG

.



Exkluzívně: Nová mBank je reakce na vyšší očekávaní klientů od bankovnictví, říká Roman Truhlář

Nové Mbank
Hrozné, nepřehledné, a zbytečné funkce. člověk se musí proklikat k potřebným funkcím, a stejně i po ...
mbank at se jde bodnout
s novym IB mbanky at se jde cela banka bodnout -ten kdo to odsouhlasil, musel byt tezce pod vlivem. ...
Diskutovat (2)