Nový arbitr František Klufa:
Klient často neví za co bance platí!


26. 07. 2008  23:25     Miroslav Roch     komentáře (4)

Teprve nedávno zvolila poslanecká sněmovna nového finančního arbitra, kterým se stal Dr. Ing. František Klufa. Jaké jsou jeho nejbližší plány a cíle?





Dr. Ing. František Klufa se narodil 7.11.1969 v Českých Budějovicích. Vystudoval Českou zemědělskou univerzitu v Praze (1992), dále studoval na Institut für Landtechnik Bonn (1995). Od roku 1995 pracoval v bankovnictví, mj. v ČSOB, Prager Handelsbank Frankfurt am Main, Schweizerische Bankgesellschaft Zurüch. V letech 2000 – 2003 byl regionálním ředitelem eBanky pro Jižní Čechy, v letech 2004 – 2007 ředitelem jihočeské oblastní pobočky Živnostenské banky. Funkci finančního arbitra zastává od 2. ledna 2008. Je ženatý a má dvě děti. K hlavním zájmům patří golf, tenis, hokej, lyžování, četba. Hovoří německy, anglicky, rusky.

    1) Stal jste se novým finančním arbitrem. Co ovlivnilo poslance, že dali hlas právě Vám? Tedy jaký byl program a plány se kterými jste na funkci kandidoval?   Myslím, že tato otázka by měla být spíše položena právě zástupcům poslanecké sněmovny než mne. Nicméně do své kandidatury jsem šel především se snahou zvýšit povědomost o institutu Finančního arbitra a zaměřením těchto aktivit na širší spektrum respondentů než tomu bylo doposud. ________________________________________________________________________  2) Jaké budou vaše nejbližší kroky, které hodláte ve svém úřadu učinit?   Nejbližším krokem bude převzetí „úřadu“, nastavení priorit a kompetencí každého z členů našeho týmu a nastavení jasné koncepce činnosti na další funkční období. ________________________________________________________________________  3) S jakými změnami na úřadu v dohledné době počítáte? Tedy jakými způsoby se budete snažit napravit či pozvednout reputaci a pověst úřadu?   Zvýšení informačních aktivit, „otevření úřadu“ širší veřejnosti, přednášková činnost, pravidelné tiskové informace, road show, spolupráce s partnerskými institucemi atd. atd. … přesné stanovení činností včetně předpokládaného časového harmonogramu bude součástí vyhotovené koncepce, jejíž prezentaci předpokládám v průběhu února až března příštího roku. _________________________________________________________________________  4) Byl by jste jako nový arbitr pro rozšíření kompetencí úřadu? Nebo si myslíte, že současné pravomoce a kompetence jsou plně dostačující?   Nezastírám, že rozšíření pravomocí Finančního arbitra bude patřit k mým prioritám, na kterých budeme se svým týmem intenzivně pracovat. _________________________________________________________________________   5) Hodláte být například při udělování pokut a sankcí bankám ostražitější než Váš předchůdce, aby nedocházelo k prohraným sporům jako v minulosti?   Při řešení sporů se budeme při oprávněných sporech snažit být skutečnou „oporou klientovi“ a poskytnout mu maximální ochranu v rámci současné platné legislativy. Nedomnívám se však, tak jak je cítit z položené otázky, že případná vysoká míra benevolence nebo naopak represe při udělování pokut bude tím správným hybným motorem ovlivňujícím úspěšnost ve sporech. Pokuta je důsledkem, ne prostředkem domožení se cílového stavu. _________________________________________________________________________  6) Jaké praktiky bank či banky, se Vám jako finančnímu arbitrovi nelíbí? Tedy zda existuje nějaké chování bank vůči klientům (stačí obecně), které se Vám obecně nelíbí?   Nemyslím, že je možné jednou větou paušalizovat nějaký typický neduh bank v České republice. Na druhou stranu se domnívám, že mnoha nepříjemnostem ve vztahu banka - klient lze předejít jasnou komunikační strategií např. v oblasti sazebníků, které jsou mnohdy pro obyčejného klienta hodně nečitelné a klient ani přesně neví za co a kolik bude skutečně platit. Dobrý obchod je ten, kdy jsou spokojeny obě strany, a to nejen při podpisu smluvní dokumentace. _________________________________________________________________________   7) Který bankovní poplatek je podle Vás nejabsurdnější (osobní názor)? Připomenu, že nejabsurdnějším bankovním poplatkem v roce 2006 si více než 10 000 čtenářů zvolilo Poplatek za výběr z bankomatu vlastní banky.   I když si dokážu ekonomicky odůvodnit podstatu dále uvedeného poplatku, nejabsurdnějším poplatkem pro mne je poplatek za vklad hotovosti na přepážce.          


Nový arbitr František Klufa: Klient často neví za co bance platí!

Diskutovat (4)


Bankám jsme v tomto roce na poplatcích již celkem zaplatili

15622405520

Certifikovaný kalkulátor poplatků

Jednoduše si vypočítejte své bankovní poplatky

Kalkulátor

Číslo týdne

60


ČÍSLO TÝDNE - 60 právě tolik miliard korun investovaly tuzemské firmy do online reklamy na internetu. Je to rekordní částka, která potvrzuje výrazné zvýšení zájmu o reklamu na internetu nejen v České republice.


Kurzovní lístek Citfin

Země Měna Deviza střed
Kurz EUR Euro 1 EUR 25,2670
Kurz USD Americký dolar 1 USD 23,7180
Kurz PLN Złoty 1 PLN 5,8355
Kurz GBP Libra šterlinků 1 GBP 29,5095
Kurz CHF Švýcarský frank 1 CHF 26,1005
Kurz HUF Forint 100 HUF 6,3900
Kurz RON Rumunské nové leu 1 RON 5,0773
Poradna


Komplexní a objektivní hodnocení bank působících na českém trhu. Hodnotit můžete také Vy! Více