Jak ukázal nejnovější průzkum společnosti FESSEL - GfK Vienna, retailová klientela v České republice je už rozebrána. Celkem 81 % populace má bankovní účet, a to v průměru u 1,5 banky. Na trh přitom přicházejí stále nové bankovní subjekty.
O penězích se nežertuje
Zdroj: EkonomDatum: 18.05.2006Název: O penězích se nežertujeStr.: 81Číslo: 020Autor: Světlana RyskováRubrika: Peníze - komentářeOblast: Časopisy Zpracováno: 18.05.2006 05:01:09Identifikace:
EK20060518000062Text:Klienti bank se rozhodují emocionálně, a to je třeba respektovat. K tomuto závěru dospěli bankéři na pražské konferenci Retail Banking Fórum 2006, jejímž mediálním partnerem bylo
tradičně vydavatelství Economia.Banky konečně začaly chápat, že klienty si mohou udržet jen tehdy, vyjdou-li jim vstříc, prohlásil Václav Kubata z České spořitelny. Produkty a obchodní podmínky se
dají okopírovat od konkurence, ale vztah ke klientovi ne. Banky na českém trhu však mají v této oblasti co dohánět. Přitom jim jde o hodně. Klíčovým problémem se stává loajalita současných
klientů.Jak ukázal nejnovější průzkum společnosti FESSEL - GfK Vienna, retailová klientela v České republice je už rozebrána. Celkem 81 % populace má bankovní účet, a to v průměru u 1,5 banky. Na trh
přitom přicházejí stále nové bankovní subjekty.Jedinou šancí, jak zvýšit počet klientů, je získat mladé. Jsou ochotni snadno opustit svoji dosavadní banku a přejít k jiné, když je osloví něčím
originálním. Banky se o mladé lidi začaly ucházet, ale někdy to dělají způsobem, který příliš neimponuje střední generaci. A právě ona tvoří zlaté jádro jejich klientského portfolia, protože nakupuje
nejvíce produktů a služeb, a na nějakou tu korunu za poplatky přitom nehledí. Za to však žádá důvěryhodnost a serióznost. Vzniká začarovaný kruh - tím, že se banky podbízejí mladým, riskují nelibost
střední generace. Pokud však vyhoví jejímu konzervativnímu vkusu, mladé nezískají.Na první pohled může vypadat generační aspekt klientského přístupu banálně, ale konkrétní příklad Branko Šefránka z
pojišťovny Allianz-Slovenská Poistovna přesvědčil přítomné o opaku. Předvedl analýzu reklamní kampaně spojené s důchodovou reformou na Slovensku. Tři největší pojišťovny do ní vstoupily s odlišnou
strategií. Jedna vsadila na konzervativní přístup a známou slovenskou osobnost, druhá na propagaci zahraniční značky a know-how a třetí natočila provokativní šoty, v nichž hráli hlavní roli mladí
lidé. Nosili všude své rodiče na zádech a reklama vybízela ke sjednání důchodového pojištění, aby mladí neměli staré na krku. Na první pohled vtipný nápad měl však zdrcující dopad. Srazil pojišťovnu
o několik míst na žebříčku popularity a promítl se negativně do jejích obchodů. Jak je vidět, když je řeč o penězích, jdou žerty stranou.Světlana Rysková
Další články k tématu
Bankám jsme v tomto roce na poplatcích již celkem zaplatili
16516092848
Kč
Kurzovní lístek Citfin
Země | Měna | Deviza střed |
---|---|---|
1 EUR | 25,1550 | |
1 USD | 23,4670 | |
1 PLN | 5,8270 | |
1 GBP | 29,3610 | |
1 CHF | 25,6875 | |
100 HUF | 6,4000 | |
1 RON | 5,0552 |
Zprávy z devizového trhu
- Indikátor důvěry v domácí ekonomiku roste
25. 04. 2024 - Dolar včera neustál výsledky PMI z Evropy
24. 04. 2024 - Co dnes řekne ČNB v San Piego city?
23. 04. 2024 - Bitcoinové třesky plesky
22. 04. 2024 - Exploze v Iránu zahýbala i korunou
19. 04. 2024 - Středa! Inflace třeba?
18. 04. 2024 - Polský zlotý nečekaně ztrácí
17. 04. 2024