O penězích se nežertuje (Ekonom, 18.5.2006)


01. 01. 1970  01:00     Světlana Rysková     komentáře (0)

Jak ukázal nejnovější průzkum společnosti FESSEL - GfK Vienna, retailová klientela v České republice je už rozebrána. Celkem 81 % populace má bankovní účet, a to v průměru u 1,5 banky. Na trh přitom přicházejí stále nové bankovní subjekty.




O penězích se nežertuje Zdroj: EkonomDatum: 18.05.2006Název: O penězích se nežertujeStr.: 81Číslo: 020Autor: Světlana RyskováRubrika: Peníze - komentářeOblast: Časopisy Zpracováno: 18.05.2006 05:01:09Identifikace: EK20060518000062Text:Klienti bank se rozhodují emocionálně, a to je třeba respektovat. K tomuto závěru dospěli bankéři na pražské konferenci Retail Banking Fórum 2006, jejímž mediálním partnerem bylo tradičně vydavatelství Economia.Banky konečně začaly chápat, že klienty si mohou udržet jen tehdy, vyjdou-li jim vstříc, prohlásil Václav Kubata z České spořitelny. Produkty a obchodní podmínky se dají okopírovat od konkurence, ale vztah ke klientovi ne. Banky na českém trhu však mají v této oblasti co dohánět. Přitom jim jde o hodně. Klíčovým problémem se stává loajalita současných klientů.Jak ukázal nejnovější průzkum společnosti FESSEL - GfK Vienna, retailová klientela v České republice je už rozebrána. Celkem 81 % populace má bankovní účet, a to v průměru u 1,5 banky. Na trh přitom přicházejí stále nové bankovní subjekty.Jedinou šancí, jak zvýšit počet klientů, je získat mladé. Jsou ochotni snadno opustit svoji dosavadní banku a přejít k jiné, když je osloví něčím originálním. Banky se o mladé lidi začaly ucházet, ale někdy to dělají způsobem, který příliš neimponuje střední generaci. A právě ona tvoří zlaté jádro jejich klientského portfolia, protože nakupuje nejvíce produktů a služeb, a na nějakou tu korunu za poplatky přitom nehledí. Za to však žádá důvěryhodnost a serióznost. Vzniká začarovaný kruh - tím, že se banky podbízejí mladým, riskují nelibost střední generace. Pokud však vyhoví jejímu konzervativnímu vkusu, mladé nezískají.Na první pohled může vypadat generační aspekt klientského přístupu banálně, ale konkrétní příklad Branko Šefránka z pojišťovny Allianz-Slovenská Poistovna přesvědčil přítomné o opaku. Předvedl analýzu reklamní kampaně spojené s důchodovou reformou na Slovensku. Tři největší pojišťovny do ní vstoupily s odlišnou strategií. Jedna vsadila na konzervativní přístup a známou slovenskou osobnost, druhá na propagaci zahraniční značky a know-how a třetí natočila provokativní šoty, v nichž hráli hlavní roli mladí lidé. Nosili všude své rodiče na zádech a reklama vybízela ke sjednání důchodového pojištění, aby mladí neměli staré na krku. Na první pohled vtipný nápad měl však zdrcující dopad. Srazil pojišťovnu o několik míst na žebříčku popularity a promítl se negativně do jejích obchodů. Jak je vidět, když je řeč o penězích, jdou žerty stranou.Světlana Rysková  


O penězích se nežertuje (Ekonom, 18.5.2006)

Diskutovat (0)


Bankám jsme v tomto roce na poplatcích již celkem zaplatili

16516092848

Certifikovaný kalkulátor poplatků

Jednoduše si vypočítejte své bankovní poplatky

Kalkulátor

Číslo týdne

60


ČÍSLO TÝDNE - 60 právě tolik miliard korun investovaly tuzemské firmy do online reklamy na internetu. Je to rekordní částka, která potvrzuje výrazné zvýšení zájmu o reklamu na internetu nejen v České republice.


Kurzovní lístek Citfin

Země Měna Deviza střed
Kurz EUR Euro 1 EUR 25,1550
Kurz USD Americký dolar 1 USD 23,4670
Kurz PLN Złoty 1 PLN 5,8270
Kurz GBP Libra šterlinků 1 GBP 29,3610
Kurz CHF Švýcarský frank 1 CHF 25,6875
Kurz HUF Forint 100 HUF 6,4000
Kurz RON Rumunské nové leu 1 RON 5,0552
Poradna


Komplexní a objektivní hodnocení bank působících na českém trhu. Hodnotit můžete také Vy! Více