OVB Vstřícná banka:
Proč GE Money nahradila Raiffeisenbank


14. 07. 2010  13:13     BankovniPoplatky.com     komentáře (0)

Nejvstřícnější bankou klientského ratingu bank OVB Vstřícná banka na serveru www.vstricnabanka.cz se ve II. čtvrtletí roku 2010 stala GE Money Bank. GE Money tak silně posílila ve II. čtvrtletí své postavení na 66,1 procenta. Naopak Raiffeisenbank se posunula na pátou příčku s 64,3 procenta





Změnilo se i pořadí na dalších dvou místech. Druhou nejlépe hodnocenou bankou se stala Poštovní spořitelna, která posílila o rekordních téměř 5 procent. Ve II. čtvrtletí tak tato banka získal celkových 65,7 procenta oproti 60,8 procenta v I. čtvrtletí.   Třetí nejlépe hodnocená se pak stala Česká spořitelna, která na této příčce nahradila Komerční banku, která se posunula na pozici čtvrtou.  

Průměrné hodnocení bank se zvýšilo o téměř 2 procenta

  Charakteristických znakem druhého čtvrtletí bylo posilování pozitivního hodnocení veřejnosti, kde si polepšila většina bank. Velmi posílila GE Money spolu s Poštovní spořitelnou. Naopak si pohoršila nejvstřícnější banka I. čtvrtletí Raiffeisenbank, která přišla 0,8 procenta a mBank, která si pohoršila o necelá 3 procenta.   Průměrné hodnocení banky se ve II. čtvrtletí zvýšilo oproti předchozímu čtvrtletí o 1,76 procenta na 61,86 z 60,1 procenta v I. čtvrtletí. Počet hodnocení bank ze strany veřejnosti se oproti I. čtvrtletí zvýšil ve druhém čtvrtletí o 9 procent na celkových 672 hodnocení.  

Nejvstřícnější banka: Profesionální komunikace i dynamické produkty

  GE Money zaznamenala výrazné zlepšení svého hodnocení, což bylo způsobeno kvalitní komunikací s médii, dobře prodanými bonusy a slevami poplatků za poskytnutí půjček či celková image banky, která působí velmi moderně. GE Money se tak stala ideálním kompromisem mezi veřejností oblíbenými internetovými bankami, které mají velmi nízké poplatky, ale omezené množství služeb a velkými bankami, které nabízejí širokou paletu produktů, ale také vysoké poplatky a menší pružnost. Podobným kompromisem byla v prvním čtvrtletí právě Raiffeisenbank. Na poklesu jejího hodnocení v daném čtvrtletí se podepsala relativně nízká aktivita, spolu s odhaleným zvýšením poplatků. Banka sice ohlásila zrušení nejabsurdnějšího bankovního poplatku, na druhou stranu už stejně zřetelným způsobem neinformovala, že bude mnoho poplatků zdražovat. „Je vidět, že hodnocení bank nestojí jen na bankovních poplatcích, protože serverem www.bankovnipoplatky.com nejvýše hodnocené banky – mBank a Volksbank – jsou v celkovém hodnocení za první polovinou. Na druhé straně ale mohou bankovní poplatky jako určitý symbol ovlivnit odbornou porotu a veřejnost, což pak pořadí může naopak ovlivnit“, vysvětluje Patrik Nacher majitel serveru www.bankovnipoplatky.com.   „Už po prvním hodnocení OVB Vstřícná banka jsem byl potěšen skutečností, že si toto hodnocení získalo uznání u hodnocených subjektů. Z jejich reakcí bylo zřejmé, že hodnocení berou banky vážně a že jej aktivně komunikují. Tím, že se nyní promíchalo pořadí, je evidentní, že se jedná o opravdu živou a na pravidelné čtvrtletní bázi se opakující anketu, čímž je svým způsobem unikátní a přináší přidanou hodnotu pro celý trh,“ komentuje Michal Knapp, předseda představenstva OVB Allfinanz, a.s, generálního partnera projektu.  

Skokanem čtvrtletí je Poštovní spořitelna

  To že nový, zajímavý produkt, který je navíc velmi dobře prodáván a propagován může znamenat „zemětřesení“ v hodnocení banky se mohla přesvědčit Poštovní spořitelna, která se stala skokanem čtvrtletí a poskočila z minulého páté příčky na místo druhé. Hodnocení banky se zvýšilo o 4,9 procent, což je dosavadní rekord. Zajímavě prezentovaný nový produkt ERA spojený se vstřícnou formou komunikace s veřejností a srozumitelným představením produktu, spolu s nápaditou reklamou, znamenalo mimo jiné rekordní zlepšení hodnocení této banky.  

Česká spořitelna bronzová, mohla skončit výrazně lépe

  mBank, která si s Poštovní spořitelnou vyměnila pozici a spadla z druhého místa na místo osmé doplatila na určitou strnulost svého vývoje a zvyšování poplatků, kdy se výrazně narušila její pověst jako banky bez poplatků.   Česká spořitelna si vyměnila s Komerční bankou pozici a posunula se na bronzovou pozici. Nebýt zbytečného ignorování hodnocení ze strany zástupců banky a jiných menších problémů, mohla Česká spořitelna skončit výrazně lépe. ČS totiž přinesla jen ve druhém čtvrtletí velké množství novinek i zajímavých realizovaných nápadů, které porotci i veřejnosti náležitě ocenili. Bance tak postačí jen málo a může pomýšlet i na titul nejvyšší.  

OVB Vstřícná banka uplatňuje konzervativní a realistický způsob hodnocení

  Relativně nízké výkyvy v hodnocení bank jsou způsobeny konzervativním a realistickým způsobem hodnocení, které má za úkol sledovat vývoj bank a jejich kroků v průběhu času, tedy každé čtvrtletí. „Na výsledcích je také vidět, že zatímco server www.bankovnipoplatky.com hodnotil poplatkovou politiku bank aktuálně k jejich platnosti (většinou dojde ke změnám ve III. čtvrtletí), tak veřejnost už do svých hodnocení promítla informace samotných bank o budoucím zlevňování či zdražování poplatků. Třetí čtvrtletí bude z mého pohledu pro hodnocení bank klíčové. Zaprvé v této periodě dojde k největšímu množství změn. Zadruhé se ukáže trend hodnocení jednotlivých bank, což je velkou výhodou kontinuálního celoročního ratingu bank “, dodává majitel serveru www.bankovnipoplatky.com Patrik Nacher   Každý krok jednotlivých bank ať už vstřícný nebo nevstřícný se v celkovém hodnocení banky příslušným způsobem projeví. Klienti bank, veřejnost i banky samotné tak získávají formou hodnocení realistické informace o své strategii, svých krocích i svém vývoji a jeho vnímání v očích odborníků i veřejnosti. ___________________________________________________________________________

Více o hodnocení OVB Vstřícná banka

  Nejvyšší váha hodnocení odborné poroty je zajištěním objektivního, nestranného a odborného pohledu odborníků ze světa financí, ekonomiky, práva, podnikání a médií na hodnocené banky. Server www.bankovnipoplatky.com se čtvrtinovou váhou hodnocení hodnotí banky z pohledu poplatkové politiky a přehlednosti sazebníků bank. Veřejnost pak promítá do hodnocení vlastní zkušenosti s hodnocenými bankami a pozitivní či negativní působení image bank.   Klientský rating OVB Vstřícná banka je tak nejkomplexnějším a nejúplnějším hodnocením bank v České republice. Klientský rating bank je zveřejňován každé čtvrtletí, kdy veřejnost i banky samotné budou informovány o tom, zda se jejich pozice na základě konkrétních kroků a opatření jednotlivých bank zlepšuje či zhoršuje.   Hodnotit banky za III. čtvrtletí roku 2010 můžete na serveru www.vstricnabanka.cz      Přehled hodnocení bank OVB Vstřícná banka za II. čtvrtletí  
banka poplatkožrout hodnocení  
porota OVB Bankovnipoplatky.com Veřejnost
Citibank 45,56 52,5 44,32 47,09
Česká spořitelna 71 53,8 59,07 64,71
ČSOB 63,33 62,50 59,58 62,53
GE Money 66,78 68,80 59,58 66,09
KB 69,22 61,3 53,53 64,63
LBBW 59,22 67,50 54,44 60,49
mBank 49,78 82,50 72,08 61,68
Poštovní spořitelna 64,67 73,8 57,21 65,71
Raiffeisen BANK 59,78 72,50 67,84 64,30
UniCredit Bank 65 62,50 55,83 62,85
Volksbank 57 75,00 50,57 60,43
 


OVB Vstřícná banka: Proč GE Money nahradila Raiffeisenbank

Diskutovat (0)


Vstřícná banka

Komplexní a objektivní hodnocení bank působících na českém trhu. Hodnotit můžete také Vy! Více

Certifikovaný kalkulátor poplatků

Jednoduše si vypočítejte své bankovní poplatky

Kalkulátor