Počet bezkontaktních transakcí provedených Citi kreditními kartami se ztrojnásobil


27. 02. 2013  21:48     tz     komentáře (0)

Citibank Europe plc zaznamenala na podzim loňského roku výrazný nárůst bezkontaktních transakcí provedených držiteli Citi kreditních karet. Zásadní obrat nastal v říjnu a za poslední tři měsíce roku 2012 se počet bezkontaktních transakcí provedených Citi kreditními kartami téměř ztrojnásobil. Z interních dat Citibank je dále patrné, že klienti preferují kreditní kartu i pro úhrady nižších částek na úkor platby v hotovosti.  Dochází k postupnému snižování průměrné výše jedné transakce, která u držitelů Citi kreditních karet činila v loňském roce 1 115 korun, přitom v roce 2010 to bylo 1156 korun.

Počet bezkontaktních transakcí provedených  Citi kreditními kartami se ztrojnásobil




V posledních měsících sledujeme u držitelů Citi kreditních karet neustále rostoucí počet transakcí provedených prostřednictvím bezkontaktní technologie. Citibank na zájem klientů o tento druh plateb samozřejmě reaguje,“ říká Veronika Špaňárová, ředitelka retailového bankovnictví Citibank a dodává: „Již od loňského roku je většina Citi kreditních karet vydávána s bezkontaktní technologií a od února 2013 poskytujeme k vybraným Citi kreditním kartám automaticky a zdarma také bezkontaktní platební nálepku.“

Vedle trvajícího zájmu o bezkontaktní platby bude segment kreditních karet v roce 2013 charakterizován i několika dalšími trendy. Kromě zvyšujícího se počtu bezkontaktních kreditních karet, nálepek a mobilních telefonů s technologií NFC, budou mezi držiteli Citi kreditních karet stále populárnější nejrůznější bonusy a výhody, které získávají za platby kreditními kartami. Tyto výhody se na základě požadavků klientů neustále rozšiřují. Prostor na trhu je též pro multifunkční kreditní karty, které rozšiřují možnosti využití karet o další funkcionality, například v oblasti veřejné dopravy.

V centru pozornosti klientů jsou bonusy a výhody
Používání Citi kreditní karty přináší svým držitelům nejen odměny za každý nákup, ale také možnost získat mnoho dalších výhod a slev. Jen v roce 2012 poskytla Citibank držitelům Citi kreditních karet odměny ve výši 122 milionů korun a připsala 200 milionů mil držitelům kreditní karty Citi ČSA, přičemž za toto množství mil lze pořídit například 4 tisíce letenek do USA nebo 10 tisíc letenek po Evropě. Držitelé kreditních karet mohou vyžívat také nejrůznější slevy u mnoha obchodníků a poskytovatelů služeb. V rámci Citi Clubu spolupracuje Citibank s 350 partnery po celé České republice.

Na trh přicházejí multifunkční kreditní karty
Multifunkční kreditní karty jsou na českém trhu novinkou, avšak v následujícím období lze očekávat jejich rozšíření. Vůbec první multifunkční kreditní kartou s transportním řešením na českém trhu byla kreditní karta Citi Opuscard, která v sobě spojuje výhody krajské multifunkční karty Opuscard a kreditní karty Citi Life. Díky rozšíření funkcionality původně čistě dopravní karty libereckého kraje, lze nyní kreditní kartu Citi Opuscard používat jako univerzální platební nástroj.

Trendy v nákupním chování držitelů Citi kreditních karet
Zajímavá data poskytla analýza nákupního chování držitelů Citi kreditních karet. Z interních dat Citibank Europe plc vyšlo najevo, že muži utrácejí kreditními kartami v porovnání se ženami více než dvakrát tolik. Z celkového objemu útrat Citi kreditními kartami bylo celých 70 % z nich provedeno právě muži. Průzkum také ukázal, že moderních platebních nástrojů, kterými jsou bezesporu také bezkontaktní kreditní karty, využívají nejvíce lidé ve věku kolem 40 let.

undefined

Zdroj: Citibank (1-12/2012)

Interní data Citibank dále potvrdila, že objem útrat v Čechách je 3krát vyšší než na Moravě a v porovnání s ostatními kraji v České republice vedou v počtech i objemech transakcí Pražané, následováni obyvateli Středočeského a Jihomoravského kraje. Nejvíce platí lidé kreditními kartami v maloobchodě, výrazné investice kreditními kartami lze však sledovat také v segmentu automobilů a dopravních prostředků a dále v obchodech s oblečením.



Počet bezkontaktních transakcí provedených Citi kreditními kartami se ztrojnásobil

Diskutovat (0)


Bankám jsme v tomto roce na poplatcích již celkem zaplatili

15591271504

Certifikovaný kalkulátor poplatků

Jednoduše si vypočítejte své bankovní poplatky

Kalkulátor

Číslo týdne

60


ČÍSLO TÝDNE - 60 právě tolik miliard korun investovaly tuzemské firmy do online reklamy na internetu. Je to rekordní částka, která potvrzuje výrazné zvýšení zájmu o reklamu na internetu nejen v České republice.


Kurzovní lístek Citfin

Země Měna Deviza střed
Kurz EUR Euro 1 EUR 25,2620
Kurz USD Americký dolar 1 USD 23,7020
Kurz PLN Złoty 1 PLN 5,8330
Kurz GBP Libra šterlinků 1 GBP 29,5365
Kurz CHF Švýcarský frank 1 CHF 25,9990
Kurz HUF Forint 100 HUF 6,4050
Kurz RON Rumunské nové leu 1 RON 5,0774
Poradna


Komplexní a objektivní hodnocení bank působících na českém trhu. Hodnotit můžete také Vy! Více