Pojištění auta:
povinné ručení, havarijní pojištění. Vše ale nemusí jít tak hladce


18. 05. 2018  00:46     Miroslav Zeman     komentáře (0)

ANKETA O NEJABSURDNĚJŠÍ VÝLUKU Z POJIŠTĚNÍ: Povinné ručení je jedním z mála pojistných produktů, které si musí lidé sjednat a uzavřít přímo ze zákona. V opačném případě se řidič dopouští přestupku.  Nabídka povinného ručení je poměrně široká a dostupná. Smlouvu o povinném ručení lze uzavřít i prostřednictvím internetu.

Pojištění auta: povinné ručení, havarijní pojištění. Vše ale nemusí jít tak hladce




Jak vybrat povinné ručení

Povinné ručení lze vybrat nejlépe přímo na internetu. Jde totiž o ideální produkt pro porovnání výše pojistného, pojistných podmínek i rozsahu plnění. V některém z mnoha internetových porovnávačů můžeme během pár vteřin porovnat a vybrat nejvýhodnější nabídku. Následně pak můžeme přes internet i uzavřít pojistnou smlouvu, nebo si sjednat schůzku přímo v pojišťovně a uzavřít povinné ručení na pobočce. Porovnáním výše pojistného u povinného ručení lze ušetřit i několik tisíc korun ročně, jakkoliv to není jen o ceně.

Lidé se nebojí měnit pojišťovny

Oblibu výběru povinného ručení přes internet a ochotu ke změnám pojišťovny prokazují i průzkumy, které zjistili, že 52 % Čechů je právě u povinného ručení ochotno rychle a bez problémů změnit svou pojišťovnu. Jedná se o výjimku z tradiční konzervativnosti Čechů měnit poskytovatele svých finančních nebo pojišťovacích služeb.

Povinné ručení není havarijko

Mnoho řidičů si stále plete povinné ručení a havarijní pojištění. Povinné ručení musí uzavřít řidič ze zákona a slouží k náhradě škody, kterou způsobí řidič svým vozidlem na vozidlech jiných řidičů. V případě havarijního pojištění si pak řidič pojišťuje přímo své auto na škody, které mu vzniknou na tomto vozidle v souvislosti s jeho provozem. Havarijní pojištění se pak více vyplatí u nových či zánovních vozidel.

Pojišťovny musí hradit nové díly i u starších aut

Pojišťovny dříve odmítaly v rámci pojistného plnění hradit poškozeným řidičům starších vozů celou částku oprav s použitím nových náhradních dílů s odůvodněním, že v takovém případě řidiči auto zhodnotili oproti stavu před nehodou. Pojišťovny pak vyplatily řidiči jen část nákladů, které na opravu skutečně vynaložil. V roce 2014 ale Ústavní soud rozhodl, že pojišťovny jsou povinny uhradit i nové náhradní díly použité na stará poškozená a pojištěná auta. Samotný nový náhradní díl nezvyšuje hodnotu vozu po nehodě. Pojišťovny by už tak neměly snižovat výši plnění v těchto případech. Pokud se bude pojišťovna snažit své plnění z uvedených důvodu krátit, trvejme na úhradě celé částky oprav, včetně nákladů na nové díly.

ČKP už nesmí vybírat poplatky od nepojištěných

Řidiči, kteří nehradí povinné ručení, ačkoliv vlastní automobil, který je přihlášen jako provozuschopný, byli ještě před dvěma lety sankcionováni ze strany České kanceláře pojistitelů. Nyní už ČKP trestat nepojištěné řidiče nesmí. Věc se řeší klasicky ve správním řízení, kde mohou udělit nepojištěným řidičům pokutu ve výši až 40 000 korun. K odnětí oprávnění ČKP k sankcionování nepojištěných řidičů došlo s ohledem na velké množství excesů, které tento proces provázely. ČKP totiž vymáhala sankce i po vlastnících vozidel, která byla nepojízdná, nebo se jednalo o vraky. Jindy člověk evidovaný v registru vozidel už dávno vlastníkem vozidla nebyl. Vyzýváni k úhradě také byli lidé, kteří nikdy vozidlo nevlastnili, nebo byli v inkriminované době řádně pojištěni.



Pojištění auta: povinné ručení, havarijní pojištění. Vše ale nemusí jít tak hladce

Diskutovat (0)